Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@21:30:41 GMT

طول شبکه فیبرنوری زیرساخت استان کرمان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۹۹۴۹

طول شبکه فیبرنوری زیرساخت استان کرمان افزایش یافت

به گزارش ایرنا، مسعود الهامی در چهل و پنجمین نشست شورای گفت و گوی استانی دولت و بخش خصوصی نیز به وضعیت شاخص های حوزه ICT در استان کرمان اشاره و با بیان اینکه  ظرفیت شبکه انتقال در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۰ برابر رشد داشته است، ادامه داد: در طول فعالیت دولت های یازدهم و دوازدهم ظرفیت پهنای باند ورودی استان کرمان نیز ۳۶ برابر رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: میزان پهنای باند بهره برداری شده در دولت های یازدهم و دوازدهم۱۸۳ برابر نسبت به قبل از آن رشد داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد روستاهای دارای ارتباط از سه هزار و ۴۸۷ روستا در ابتدای دولت یازدهم به ۴ هزار و ۹۹۸ روستا رسیده است، گفت: این میزان در دولت های یازدهم و دوازدهم  ۱.۴۳ برابر معادل یک هزار و ۵۱۱ روستا رشد داشته است.

الهامی  افزود: ضریب نفوذ همراه اول د راستان کرمان از ۴۳.۹۷ درصد به ۶۳.۷۷ درصد رسیده و در مجموع ۱۹.۸ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۲.۰۳ درصد از جاده های اصلی و فرعی استان کرمان تحت پوشش همراه اول هستند، که این میزان در ابتدای فعالیت دولت یازدهم ۷۶.۶۷ درصد بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان به افزایش ۳۵ برابری سایت های ارائه دهنده اشاره و بیان کرد: تعداد این سایت ها از ۵۱ سایت در ابتدای فعالیت دولت یازدهم یه یک هزار و ۸۳۱ سایت رسیده است.

الهامی به شهرهای تحت پوشش شبکه نسل چهارم اشاره کرد و گفت: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم هیچ یک  از شهرهای استان از شبکه نسل چهارم بهره مند نبوده اند که با تحقق رشد ۱۰۰ درصدی در این حوزه در حال حاضر ۷۱ شهر از خدمات همراه اول و ۶۴ شهر از خدمات ایرانسل بهره مند هستند.

وی تعداد کل مشترکین پهن باند ثابت و سیار استان کرمان را ۲ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۶۸۵ مشترک برشمرد و اظهارداشت: در این رابطه شاهد رشد بیش از ۸.۲ برابری نسبت به ابتدای دولت یازدهم هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ مشترکین پهن باند ثابت و سیار استان کرمان بیش از ۴۳ درصد نسبت به ابتدای دولت یازدهم رشد داشته است.

الهامی به  رشد تعداد مشترکین اینترنت پهن باند استان کرمان اشاره کرد و گفت: این تعداد از ۷۸۸ هزار و ۳۴ مشترک در سال ۹۴ به ۲ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۶۸۵  مشترک رسیده است و در این رابطه ضریب نفوذ اینترنت نیز از ۲۵.۲۸ درصد به ۶۸.۵۴ درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: تعداد مشترکین اینترنت پهن باند (ثابت و سیار) استان کرمان نسبت به ابتدای دولت یازدهم رشد ۸ برابری و نسبت به دولت دوازدهم رشد دو برابری داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، سیگنال رسانی زمینی به ۲۳ ایستگاه صدا و سیما در سطح استان در راستای اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی به خدمات ماهواره ای بین المللی و خارجی و رفع نواقص پوشش شبکه های ارتباطی در برخی محورهای مواصلاتی استان را از جمله اقدامات و عملکرد در حوزه زیرساخت های ارتباطی  برشمرد و گفت: ۳ هزار پورت FTTH به مشترکین خانگی و تجاری شرکت مخابرات واگذار شده است.

الهامی به برقراری رومینگ بین اپراتورهای ارتباطی همراه اول، ایرانسل، نورتل، های وب و GSM-WLL اشاره و عنوان کرد: در این رابطه ایجاد دسترسی به شبکه ارتباطات همراه برای مشترکین تلفن همراه اول، ایرانسل، و نورتل در دو هزار و ۵۷۵ روستا و تامین اینترنت پرسرعت نسل چهارم همراه برای مشترکین تلفن همراه اول و ایرانسل و مشترکان های وب در یک هزار و ۷۷۱ روستای استان انجام شده است.

وی به اقدامات در حوزه خدمات عمومی اجباری روستایی اشاره کرد و گفت: اتصال ۴ هزار و ۱۹۲ روستا به شبکه ملی اطلاعات و نیز تامین تلفن خانگی و اینترنت پرسرعت روستایی، اتصال یک هزار و ۲۸ روستا به شبکه ملی اطلاعات و نیز تامین تلفن خانگی و اینترنت پرسرعت روستایی، راه اندازی ۸۵ دستگاه ATM در دفاتر ICT  روستایی فاقد این امکان، برنامه ریزی برای توسعه ۳۷۶ کیلومتری شبکه فیبرنوری استان و راه اندازی ۳۷ ایستگاه مخابراتی تلفن همراه از تعداد ۸۸ ایستگاه موضوع مصوبه سفر وزیر ارتباطات به استان کرمان در این راستا انجام شده است.

۷۴۴۰/ ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۹۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم بازار اپراتورها از مکالمه و پیامک کاربران

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آخرین شماره از فصلنامه این سازمان، گزارش شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به پاییز ۱۴۰۲ را منتشر کرده است که بر اساس این گزارش، کل مکالمه‌های شبکه سیار ۸۰,۴۵۸,۰۹۸,۴۹۷ دقیقه اعلام شده است که نسبت به سه ماه سوم سال ۱۴۰۱، ۴۷/‏۵ درصد رشد داشته است و سهم بازار مکالمه اپراتورهای همراه اول ۶۷ درصد، ایرانسل ۳۱ درصد و رایتل ۲ درصد است.

همچنین بر اساس این گزارش متوسط مکالمه ماهانه به ازای هر کاربر در سه ماه سوم سال ۱۴۰۲، ۰۱/‏۱۷۸ دقیقه است که نسبت به سه ماه سوم سال ۱۴۰۱، ۱/۹۷ درصد رشد داشته است، و سهم اپراتورها از ترافیک مکالمات به شرح زیر است.

بر اساس این گزارش کل پیامک‌های شبکه سیار ۱۱۷,۵۰۴,۸۳۶,۵۸۸ دقیقه است که سهم بازار اپراتورها از پیامک همراه اول ۸۴ درصد، ایرانسل ۱۳ درصد و رایتل ۳ درصد است و متوسط پیامک ماهانه به ازای هر کاربر ۲۶۰ است و سهم پیامک‌های ورودی، خروجی و درون شبکه به شرح زیر است.

آمار ترافیک مکالمه ورودی و خروجی در حوزه تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران مشخص شده به این ترتیب که بیشترین آمار ترافیک مربوط به مکالمه درون شبکه ای درون استانی است و مکالمه خروجی به سمت اپراتورهای ثابت در رتبه دوم این ترافیک قرار دارد و مکالمه خروجی به سمت اپراتورهای سیار، مکالمه ورودی بین الملل و همچنین مکالمه خروجی بین الملل در کمترین آمار ترافیک را شامل می‌شوند.

سهم بازار مشترکین اپراتور همراه اول ۵۳ درصد، ایرانسل ۴۳ درصد و رایتل ۴ درصد است و همچنین خطوط فعال دائمی تلفن همراه از تابستان سال ۱۳۹۹ تا پاییز سال ۱۴۰۲ در هر سه اپراتور سیر صعودی داشته است.

کد خبر 6094333 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • سهم بازار اپراتورها از مکالمه و پیامک کاربران
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد