Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، به مناسبت هفته ازدواج، مجتبی جانعلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری برنا از سمنان، به تشریح برنامه های این اداره کل در هفته ازدواج 98 پرداخت.

برنا- آقای جانعلی، هفته ازدواج 98، در چه بازه زمانی بوده و دارای چه اهداف و محورهایی است؟

همان طور که می دانید، هر ساله یکم ذی الحجه، مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) روز ازدواج نام گرفته و امسال از تاریخ 12 لغایت 18 مرداد ماه هفته ازدواج نام دارد که هر روز از آن دارای یک عنوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز اول (12 مرداد): جوان، ازدواج، توانمندسازی مهارتهای زندگی

روز دوم (13 مرداد): جوان، ازدواج، مشاوره ازدواج و خانواده

روز سوم (14 مرداد): جوان، ازدواج، توانمند سازی سمن های حوزه توسعه اجتماعی، ازدواج و خانواده

روز چهارم (15 مرداد): جوان، ازدواج، مهارتهای فرزند پروری

روز پنجم (16 مرداد): جوانان، ازدواج، خیرین، خادمین و ازدواج آسان

روز ششم (17 مرداد): جوانان، ازدواج، توانمندسازی سواد رسانه ای

روز هفتم (18 مرداد): جوانان، ازدواج، مهارتهای معنوی- دینی

هدف کلی در این هفته بزرگداشت روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به منظور الگوسازی برای ازدواج جوانان بوده که در این راستا و با توجه به هدف گذاری وزارت ورزش و جوانان می توان به اهداف اختصاصی مانند: موج آفرینی جهت همکاری منسجم ملی در امر ازدواج جوانان، فرهنگ سازی در زمینه الگوی ازدواج اسلامی (به موقع، آگاهانه، آسان و پایدار)، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی های مورد نیاز جوانان و والدین در موضوع ازدواج و خانواده، تقدیر و تجلیل از خادمین ازدواج و پررنگ کردن ارزش های اجتماعی نظیر خدمت رسانی در این زمینه، هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از ازدواج جوانان و ترویج فرهنگ استفاده از خدمات مشاوره ازدواج و خانواده اشاره کرد.

برنا- در راستای دستیابی به این اهداف چه برنامه ریزی هایی شده است؟

در این خصوص می توان بیان داشت که با برگزاری ستاد ملی ساماندهی امور جوانان به منظور مشارکت همه دستگاه های اجرایی در سراسر کشور و هرچه بهتر برگزار نمودن برنامه های هفته ازدواج، تکالیف و وظایفی مشخص شده است. متناظر با آن اخیراً جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان به ریاست استاندار محترم و با حضور دستگاه های اجرایی استان برگزار شد و تقسیم کار صورت گرفت و هر دستگاه به فراخور شرح وظایفی که دارد برنامه های هفته ازدواج را پیاده سازی می کند و استاندار محترم سمنان نیز تاکید ویژه ای بر هم افزایی و مشارکت دستگاه های اجرایی داشتند. در واقع برنامه های هفته ازدواج یک فعالیت نمادین و یک موج آفرینی است برای برجسته نمودن موضوع ازدواج و پرداختن به ابعاد مختلف آن در این هفته تا خانواده ها نسبت به این موضوع حساس شوند. در این راستا یکی از کارهای نمادین این است که در روز ازدواج، در سراسر کشور طلاقی ثبت نشود.

برنا- اداره کل ورزش و جوانان در این هفته چه برنامه هایی دارد؟

اداره کل ورزش و جوانان هم چند ویژه برنامه در هفته ازدواج تدارک دیده است. مهمترین و اصلی ترین برنامه این اداره کل، برگزاری «جشنواره خانواده و ازدواج ایرانی» است که به صورت استانی و نیز در همه شهرستان های تابعه برگزار می شود. در این مراسم در کنار جشن و برنامه های شاد، در راستای الگوسازی از زوجین برتر در حوزه های مختلف مانند زوجین ورزشکار، زوجین دانشجو، زوجین نخبه و ... تجلیل می شود. همچنین خیرین و خادمین در حوزه ازدواج اعم از خیرین تامین جهیزه و مسکن، مشاور و روان شناس برتر و افرادی که در این حوزه درگیر هستند در همه شهرستان ها و استان شناسایی شده و مورد تقدیر قرار می گیرند.

همچنین اجرای برنامه ها متنوع دیگری نیز در حال هماهنگی است. برنامه هایی مانند:

- رونمایی و توزیع فلش کارت «مهر و ماه» با موضوع رهنمودهای مقام معظم رهبری به جوانان و بانوان در خصوص ازدواج، خانواده و فرزندپروری

- ساخت و رونمایی از ترانه ویژه سالروز ازدواج پربرکت حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س)

- نقالی و روایت گری پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س)

- تولید و پخش مستند «همین نزدیکی» با موضوع ازدواج

- تهیه و توزیع لوح فشرده «آوای زندگی2»

- برپایی کمپین «مهر آسمانی» با هدف ترویج ازدواج آسان و تجلیل از زوج های دارای مهریه 14 سکه و کمتر

- برگزاری دوره آموزشی ویژه کارکنان مجرد دستگاه های اجرایی

- فراخوان حمایت از طرح های سازمان های مردم نهاد در حوزه ازدواج

- برگزاری ماهیانه 2 کارگاه ازدواج در هر یک از شهرستان های استان

- برگزاری نمایشگاه جهیزیه و ملزومات ازدواج با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت

- اردوی طبیعت گردی ویژه زوج های جوان سازمان های مردم نهاد به همراه کارگاه آموزشی

- افتتاح مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در شاهرود

و ....

برنا- در انتها اگر صحبت هست بفرمایید

ممنون از شما که این فرصت را محیا نمودید. در اینجا از همه جوانان، به ویژه زوج های جوان دعوت می کنم که در برنامه های هفته ازدواج مشارکت فعال داشته باشند و از خدمات و امکانات محیا شده نهایت استفاده را ببرند. از اصحاب رسانه نیز خواهشمندم برنامه ها و اقدامات انجام شده در این هفته را به نحو احسن پوشش خبری دهند.

خبرنگار: آسیه طباطبایی

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ازدواج برنامه های متنوع مدیرکل ورزش و جوانان مصاحبه برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خلیج فارس؛ دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای هرمزگان گفت: زوجهایی که تاریخ ازدواج آنان اول فروردین به بعد است می توانند تسهیلات ازدواج دریافت کنند.

حسن آرمات افزود: به آقایان زیر 25 سال و بانوان زیر23 سال که ازدواج کنند نیز ، تسهیلات سیصد و پنجاه میلیون تومانی پرداخت می شود.

وی زمان انتظار دریافت تسهیلات را حداکثر یک ماه اعلام کرد و گفت: اقساط ماهانه تسهیلات سیصد میلیون تومانی، دو میلیون و پانصد هزار تومان و سیصد و پنجاه میلیون تومانی ، دو میلیون و نهصد و 17هزار تومان ، با بازپرداخت ده ساله است.

بیشتر بخوانید: تسهیلات فرزند آوری در هرمزگان

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای هرمزگان افزود: برای هر پرونده نیز یک ضامن نیاز است.

حسن آرمات گفت: متقاضیان با نام نویسی در سامانه ازدواج به نشانی اینترنتی وی ایی خط فاصله بانک نقطه سی بی آی نقطه آی آر در نوبت دریافت وام قرار می گیرند.

پارسال نیز بیش از 18هزار نفردر هرمزگان تسهیلات ازدواج دریافت کردند.

دیگر خبرها

  • تهاجم فرهنگی در کمین جوانان و خانواده هاست
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان
  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج