Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر منصور غفاری روز پنجشنبه در همایش معاونان، مدیران و کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه ۲ و ۴ کشور در سالن کنفرانس دانشگاه مازندران در بابلسر افزود: مدیران فرهنگی و اجتماعی در دانشگاهها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که دانشگاه بتواند سهم خود را در مشارکت‌پذیری در این رویداد سیاسی و اجتماعی ایفاء کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن باید به گونه‌ای عمل کنیم که کمترین مشکل و مسایل در این رویدادهای سیاسی متوجه دانشجو و دانشگاه شود.
تعامل و گفتگو با دانشجو
معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: در شرایط فعلی دانشگاهها، رغبت برای حضور در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از سوی دانشجویان نسبت به گذشته کاهش یافته که ازآن به بحران مخاطب در دانشگاهها نیز تعبیر می شود.
غفاری افزود: ما در چنین شرایطی باید زمینه گفتگو و تعامل را با دانشجو برای حضورشان در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در پیش بگیریم و به دانشجو نیز در این راه اجازه خطا بدهیم و به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم  که با چشم پوشی از برخی خطاها آنها را افرادی متعهد بار آوریم.
وی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که دیگر رفتارهای عامرانه و دستوری نمی تواند در حوزه های فرهنگی و اجتماعی به خصوص در دانشگاهها کارساز باشد و باید راه تعامل و گفتگو را جایگزین این رفتارهای عامرانه قرار دهیم.
وی اضافه کرد: روی آوری دانشجویان به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی باعث می شود تا آنها از رفتارهای رادیکالی دست بکشند و امکان کار کردن با دانشگاه در حوزه فرهنگی و اجتماعی فراهم شود.
معاون وزیر علوم گفت: ما در دانشگاهها با تنوع و تکثر فکری و فرهنگی مواجه ایم و نمی توان نسخه واحدی را برای دانشگاه در حوزه فرهنگی و اجتماعی تدوین کرد و انتظار داشت که تمام دانشجویان جلب این برنامه ها شوند.
غفاری افزود : برای کاهش چالش در این زمینه ما نیازمند بهره گیری از تفکر تمام شرکای حاضر در دانشگاهها از جمله هیات علمی دانشگاهی هستیم.
وی اظهارداشت: اگر ما بتوانیم تنوع و تکثر را در دانشگاهها داشته باشیم؛ می توان انتظار داشت که دانشجویان نیز جلب این برنامه ها شوند و مخاطبان ما نیز در دانشگاهها افزایش یابد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی با تغییرات وسیع و گسترده ای مواجه ایم و با نیروهای هوشمندی نیز مواجه ایم که با در اختیار داشتن برخی ابزار این هوشمندی خود را آشکار می کنند.
غفاری اضافه کرد: دانشجویان در جامعه مدرن در یک ساختار نمی‌گنجند و در چنین شرایطی برنامه‌های ما باید با تدبیر عملیاتی شود.
/۱۸۹۹/۶۹۸۲
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم میرزاد صلوات در نشست توجیهی برنامه های بسیج اساتید اظهار کرد: سازمان بسیج اساتید از سه سیاست اصلی و کلی پیروی می کند که انسجام درونی سازمان بسیج اساتید، کمک به اعتلای نظام عالی کشور و کمک به کارآمدی نظام حکمرانی از سیاست های اصلی سازمان هستند و هر برنامه ای که اجرا می شود در این سه محور است.

وی خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان پیشرفت که برای اساتید برگزار می شود این است که دستاوردهای انقلاب اسلامی را بتوانیم به صورت چهره به چهره و پر شور برای دانشجویان و مخاطبان خود روایت کنیم.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان اردبیل با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: وظیفه استاد بسیجی حضور به موقع، مخلصانه، مجاهدانه و تأثیرگذار در دانشگاه و پرورش انسان های دانشمند و با ایمان در تراز شهید چمران است.

میرزاد صلوات تصریح کرد: برنامه های سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها احصای تهدیدات، آسیب ها و نیازهای دانشگاه ها سپس برنامه ریزی براساس آنها است و سعی شده است دانشگاه محور پیش رود و مبنای این برنامه ها اثربخشی آنها است.

کد خبر 6097701

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • ادعای مضحک مجری بی بی سی درباره تظاهرات دانشجویان آمریکایی در پخش زنده | واکنش کارشناس برنامه را ببینید | ویدئو
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب