Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@17:18:33 GMT

یک زن سکاندار اداره ارشاد شهربابک شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۰۴۷۱

یک زن سکاندار اداره ارشاد شهربابک شد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛محمد رضا علیزاده  مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در جلسه شورای اداری شهرستان شهربابک با موضوع معرفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، با اشاره به اینکه اهمیت حوزه‌ی فرهنگ برکسی پوشیده نیست، افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری سیاست و اقتصاد ذیل فرهنگ است و این حوزه نگاهی فراگیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرهنگ را به هوا و اکسیژن تشبیه می‌کنند، افزود: در حوزه فرهنگ و هنر یکی از سیاست‌هایی ما که داریم بحث تمرکز زدایی است.

علیزاده با اشاره به اینکه تلاش داریم در سال جاری برنامه‌های ملی را در مرکز استان و برنامه‌های استانی را به مرکزیت شهرستان‌ها تهیه کنیم، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای شهربابک سعی می‌کنیم با کمک مسئولان شهربابک یک برنامه را با مرکزیت این شهرستان تهیه کنیم و تحقق این امر باعث ایجاد اتفاقات خوب در شهربابک خواهد بود.

او به بحث برون سپاری فعالیت‌ها اشاره کرد، گفت: اکنون دولت در تلاش است که کمترین دخالت را در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت بیش از ۷۰ موسسه فرهنگی، مذهبی و قرآنی در شهربابک یاد کرد و افزود: در این راستا دستگاه‌های دیگر نیز باید فعالیت‌های فرهنگی شان را به همین موسسات برون سپاری کنند، زیرا موسسات می‌توانند متخصصانی باشند برای نهاد‌های مختلف که این خود کسب و کار، اشتغال و پویایی حوزه فرهنگ را به دنبال دارد که منجر به پویایی جامعه می‌شود و مردم از فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی در حوزه‌های مختلف بهره‌مند خواهند شد.

او با بیان اینکه ایجاد مراکز فرهنگی می‌تواند سرلوحه‌ی کار مریم نبی زاده رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهربابک باشد، افزود: ما نیز باید در دادن مجوز‌ها و ایجاد این مراکز تسهیل گر باشیم و در کنار آن باید نظارت‌ها را مهم بدانیم.

علیزاده داشتن تعامل، هماهنگی و گفتگو با حوزه‌های مختلف را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ایجاد تعامل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با امام جمعه شهرستان، فرماندار و نماینده مجلس و نهاد‌های عمومی و غیرعمومی مهم است و همچنین نگاه مجموعه شهرداری به فرهنگ نگاهی با اهمیت می‌باشد.

او با اشاره به اینکه ظرفیتی مثل شرکت مس در شهربابک باید در کنار فرهنگ قرار بگیرد، بیان داشت: دو بخش رویداد‌ها و حمایت از تولیدات فرهنگی، دینی و مذهبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

علیزاده با بیان اینکه مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید سعی در برقراری تعامل داشته باشد، گفت: اداره ارشاد بسیار گسترده و پرکار است و از مطبوعات و رسانه‌ها گرفته تا حوزه چاپ و سینما و قرآن و عترت و هنر‌های تجسمی و موسیقی همه شامل این حوزه می‌باشند و حرکت و پویایی این حوزه در گرو تعامل با هنرمندان است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: حرکت در راستای ضوابط و قوانین و رفتاری مبتنی بر تعادل جدای از هر نگاه سیاسی برای ما مهم است تا بتوانیم رضایتمندی اقشار مختلف را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هدایت، حمایت، سیاستگذاری و نظارت از اهداف اصلی ما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تصریح کرد: در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهربابک ۲۲۷ میلیون تومان هزینه می‌کنیم که حدود ۱۹۲ میلیون تومان از این اعتبار صرف پرسنل و حقوق آنان می‌شود، ۲۵ میلیون تومان آن صرف نیروی پشتیبانی و ۱۰ میلیون تومان صرف حمایت می‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه برای حمایت فقط ۵/۴ درصد از اعتبارات فرهنگ و ارشاد اسلامی صرف می‌شود و به همین دلیل ما نیازمند حمایت هستیم، اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد بودجه دولتی صرف نگه داشت سیستم دولت می‌شود و بزرگترین سرمایه دولت نیروی انسانی است.

او با بیان اینکه مریم نبی زاده سومین بانوی مدیر فرهنگی در استان است، افزود: سابقه نشان می‌دهد که بانوان در امور فرهنگی موفق بوده اند و با توجه به انرژی و تحصیلات نبی زاده و استفاده از ظرفیت‌های شهربابک می‌توان گفت که در این سمت موفق خواهد شد.

سعید قائینی فرماندار شهربابک نیز در ادامه با اشاره به اینکه اهمیت و شرایط خاص فرهنگ در کشور ما بر کسی پوشیده نیست، گفت: در غالب کشور‌های دنیا فرهنگ زیربنای همه‌ی مسائل است.

او حرکت در این مسیر و مدیریت کردن این حوزه را بسیار مهم و سخت دانست و افزود: کسی که سکان مدیریتی را می‌پذیرد باید با احتیاط رفتار و عمل کند و به شکلی فعالیت داشته باشد که رضایت همه جلب شود چرا که اگر در این حوزه کفه ترازو به نفع گروه یا فردی سنگینی کند و توازن را به هم بریزد می‌تواند شرایط یک شهر را دگرگون کند.

انتهای پیام/ح

معرفی یک زن به عنوان رئیس اداره ارشاد شهربابک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معرفی شهربابک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری مطرح کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در رویداد بین المللی انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: شهر کرج نیز به واسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته به همت مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

وی بیان کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی کنیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسؤولان اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی به خصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090320

دیگر خبرها

  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی