Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ژئو پارک جهانی قشم از طراحی مرکز بازدیدکنندگان (ویزیتور سنتر) با الهام از ساختار گنبدهای نمکی در محدوده غار نمکدان غرب جزیره قشم با اعتبار 20 میلیارد ریال خبر داد.

  به گزارش ایسنا، علیرضا امری کاظمی با بیان این مطلب گفت: مرکز بازدیدکنندگان در ژئو سایت غار نمکدان، الهام گرفته شده از شمای کلی و ساختار گنبد نمکی موجود در منطقه و به مساحت 500 متر مربع طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اعتبار اولیه پیش بینی شده برای ساخت این مرکز 20 میلیارد ریال است اما با توجه به دشواری های فعالیت عمرانی در مناطق غربی جزیره قشم، ممکن است هزینه های اجرای این طرح افزایش پیدا کند.

مدیر ژئو پارک جهانی قشم با بیان اینکه این طرح طی یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، اضافه کرد: طراحی این مکان سال گذشته انجام شده و پس از تصویب هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم و برگزاری مناقصه برای شناخت پیمانکار، مراحل ساخت آن آغاز می شود.

امری کاظمی ادامه داد: براساس توصیه های سازمان جهانی یونسکو مبنی بر توسعه زیرساخت های ترویجی، آموزشی و تفسیری در نقاط مختلف ژئو پارک جهانی قشم، احداث مراکز بازدیدکنندگان در سه ژئو سایت غار نمکدان، چاهکوه و دره تندیس ها در دستور کار قرار گرفت شده است. پیش از این نیز در ژئوسایت دره ستاره ها شاهد راه اندازی و بهره برداری از نخستین مرکز بازدیدکنندگان بودیم.

  وی اضافه کرد: ویزیتورسنترها (مرکز بازدیدکنندگان) یکی از انواع مراکز مورد استفاده گردشگران در ژئو پارک های جهانی است که در آنها اطلاعات کامل و تفسیری مربوط به پدیده های خاص زمین شناسی رخ داده در ژئو سایت مجاور در کنار اطلاعاتی از وضعیت طبیعی فرهنگی و تاریخی ژئوپارک ارائه می شود.

مدیر ژئو پارک جهانی قشم با اشاره به بخش های مختلف پیش بینی شده برای مرکز بازدیدکنندگان غار نمکدان، گفت: علاوه بر اطلاعات مربوط به پدیده های زمین شناسی منطقه، بخش های مختلفی برای ارائه خدمات و استراحت گردشگران و احداث یک موزه کوچک برای این مرکز در نظر گرفته شده است. همچنبن اطلاعاتی درباره سایر ژئو سایت های ژئوپارک و همچنین ژئو پارک های جهانی در سایر کشورها نیز برای گردشگران ارائه می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد ویزیتورسنترها نقش مهمی در توسعه زمین گردشگری (ژئوتوریسم) در منطقه خواهد داشت.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خلیج فارس ژئوپارک جهانی قشم سازمان منطقه آزاد مرکز بازدیدکنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اصغری مدیر مرکز رصد فرهنگی گفت: جدیدترین گزارش مرکز رصد فرهنگی با عنوان «ایران در آینه شاخص‌های جهانی فرهنگ» با تکیه بر داده‌های پیمایشی بین‌المللی منتشر شد. در این گزارش وضعیت ایران در شاخص‌های مختلف فرهنگی از جمله ارزش‌های اجتماعی، هنجارها و کلیشه‌ها، خوشبختی و رفاه، سرمایه اجتماعی و اعتماد، ارزش‌های اقتصادی، تصور از فساد، مهاجرت، امنیت، دانش و فناوری، ارزش‌های مذهبی و اخلاقی و فرهنگ سیاسی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: مرکز رصد تلاش نموده تا با نمره‌دهی به وضعیت ایران و جهان، بتواند تصویری مقایسه‌ای از تصور جهانی نسبت به وضعیت ارزش‌ها و نگرش‌های مردم ایران ارایه دهد. علیرغم نقدهای محتوایی و روش‌شناختی به پیمایش‌های جهانی، آشنایی با تصویر برساخته از ایران در این پیمایش‌ها نقش مهمی در سیاست‌گذاری با تکیه بر محیط‌شناسی پیرامونی دارد.

مدیر مرکز رصد ادامه داد: گفت: بر اساس این داده‌ها، ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان با کمترین نگرانی نسبت به وقوع جنگ است و از سویی دیگر احساس امنیت در ایران کماکان در مقایسه با میانگین جهانی، وضعیت مطلوب‌تری دارد. داده‌های این گزارش علمی نشان می‌دهد که در ایران ارزش‌های اخلاقی نیز نسبت به وضعیت جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است و می‌توان جامعه ایران را در مقایسه با دیگر کشورها یک جامعه اخلاقی توصیف کرد.

اصغری گفت: داده‌های معتبر پیمایش جهامی نشان می‌دهد غیرقابل‌توجیه‌ترین رفتار نزد ایرانیان، دزدی، خودکشی، کتک‌زدن زن از طرف شوهر، گرفتن رشوه و همجنس‌گرایی است و مردم ایران بیش از میانگین جهانی نسبت به این بی‌اخلاقی‌ها موضع منفی دارند. مرکز رصد فرهنگی کشور تلاش می‌کند با گزارش‌های رصدی خود، تصویری روشن، دقیق و پژوهش‌پایه از داده‌های ملی، محلی و جهانی را در اختیار پژوهشگران و سیاست‌گذاران قرار دهد.

کد خبر 6093810 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • تعبیر جالب مسعود ده‌نمکی از فعالیت‌های شهید آوینی + فیلم
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • دلیل مهدی چمران برای ساخت مسجد در تمام پارک‌های تهران | فیلم