Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:16:33 GMT

قرآن بزرگترین منبع هدایت در اسلام است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۰۶۷۲

قرآن بزرگترین منبع هدایت در اسلام است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری صبح پنجشنبه در دوره آموزشی سرگروه ها و مربیان صالحین در سپاه ناحیه تالش با اشاره به اینکه هدایت بزرگترین نعمت‌های الهی و همزمان با هبوط آدم (ع) به زمین آغاز شده است، اظهار کرد: خداوند در قرآن به کسانی که دنباله رو دستورات الهی و تابع احکام دین باشند وعده داده که هیچ ترس و اندوهی در زندگی دنیوی و اخروی خود نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری با بیان اینکه عقیده پاک در قرآن به درخت پاک و پرثمر تشبیه شده که ریشه آن ثابت و شاخ و برگ آن در آسمان پراکنده است، گفت: امروز انقلاب اسلامی ما به برکت اندیشه ناب امام خمینی(ره) ریشه در خون صدها هزار شهید زده است و شاخ برگ آن به نیجریه، سوریه، لبنان، بحرین، عراق و حتی کشورهای آسیای شرقی و آمریکای لاتین رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قرآن بزرگترین منبع هدایت در اسلام است که حتی حقانیت اهل بیت(ع) هم با آن اثبات می شود، افزود: جامعه برای هدایت و حرکت به سمت سعادت نیاز به رهبر و امام دارد و امروز امام خامنه ای(مدظله العالی) پرچم دار هدایت امت اسلام است. ولی جای تأسف است که بعضی ها از گفتن واژه امام خامنه ای ابا دارند در حالی که به پیش نماز مسجد امام می گویند.

وی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی، اسلام رشد روز افزونی داشته و جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی قدرت نمایی می کند، تصریح کرد: باید قدر این فرصت پیش آمده را بدانیم و از هیچ اقدامی برای ترویج کلمه توحید و دین مبین اسلام دریغ نکنیم چرا که این خواست الهی است که کسانی که در روی زمین قدرت حکومت پیدا می کنند به ترویج معارف دین و اقامه واجبات الهی مثل نماز و زکات و امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

حجت الاسلام باقری با اشاره به اهمیت فضای مجازی و کارکردهای دوگانه آن، گفت: در وهله نخست باید حواسمان باشد در این فضا با دقت و حساسیت دوچندان وارد شویم و به سادگی و راحتی هر حرفی را باور نکرده و نشر ندهیم.

وی ادامه داد: باید از موقعیت و فرصت فضای مجازی به نفع اسلام و انقلاب و ترویج برنامه های دینی و مقابله با ترفندهای دشمنان استفاده کنیم و بدانیم حتی حضور ساده ما در فضای مجازی و بررسی وضعیت موجود همانند عمل مجاهدانی است که در راه خدا پاسداری و مرزبانی می کنند.

کد خبر 4682000

منبع: مهر

کلیدواژه: اسالم حلقه صالحین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۰۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند

حجت‌الاسلام حسن قانع اعلام کرد: این آزمون روز جمعه در ۹ حوزه امتحانی در شهرستان‌های شیراز، داراب، جهرم، فسا، استهبان، نی ریز، خفر، گراش و لامرد برگزار شد.

او گفت: ۷۶۶ نفر برای شرکت در این آزمون نام‌نویسی کرده بودند که از این تعداد ۵۸۳ نفر در این آزمون حاضر شدند.

قانع یاد آور شد: بسیاری از غایبان قبولی آزمون مرحله دوم هجدهمین دوره در سال گذشته هستند که از شرکت در این آزمون معاف بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: براساس مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در هشتم آذر ۱۳۸۴ یکی از برنامه‌های ابلاغی سازمان دارالقرآن الکریم برگزاری آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی در سراسر کشور است.

او با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، عنوان کرد: آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی در بخش‌های ۱۰ جزء، ۲۰جزء و حفظ کل برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد