Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:44:32 GMT

نقره سازان بازار طلای مشهد را به دست گرفتند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۱۴۵۲

نقره سازان بازار طلای مشهد را به دست گرفتند

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، نقره و جواهر مشهد روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ۳۰۰ کارگاه تولیدی نقره دارای پروانه کسب و بسیاری کارگاه های دیگر در مشهد فعالند که در کنار نقره، تراش سنگهای قیمتی دیگر را انجام می دهند.

محمد باقر معبودی نژاد افزود: مشهد به مرکز تولید زیورآلات نقره تبدیل شده و در شرایط کسادی بازار طلا و سکه، نقره جای خود را در بین زائران و مسافران مشهد باز کرده و به یکی از اقلام سوغات مشهد تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: برخی کارگاه های نقره در مشهد هر هفته به بیش ار ۵۰ کیلو نقره خام نیاز دارند و مقدار نقره خام که به صورت قانونی وارد کشور می شود کفاف نیاز آنها را نمی دهد.

وی گفت: از آنجا که نیاز کارگاه های تولیدی بیش از نقره خام موجود در بازار است، این کمبود از طریق نقره خام قاچاق تامین می شود.

معبودی نژاد افزود: به دلیل کمبود نقره خام در مشهد، قیمت آن از قیمت جهانی نقره بیشتر شده و از سوی دیگر تعرفه زیاد گمرکی واردات قانونی نقره خام، هزینه های تولید زیورآلات نقره را افزایش داده است.

وی از دولت خواست راهکاری برای کاهش تعرفه گمرکی واردات نقره بیاندیشد تا شمش یا ساچمه نقره با قیمت کمتر وارد کشور شده، قاچاق نقره از بین رفته و هزینه تولید زیورآلات کاهش یابد.

وی اظهار داشت: طی یک ماه گذشته با کاهش نرخ دلار، نرخ طلا و سکه نیز در بازار مشهد روند نزولی یافت اما این مساله چندان تاثیری در میزان خرید و فروش و رونق بازار مشهد نداشت.

معبودی نژاد گفت: از ابتدای امسال به دلیل تداوم رکود در بازار سکه و طلا، بسیاری از طلافروشان مشهد جواز کسب خود را باطل کردند و ابطال پروانه کسب در این حوزه طی چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال دو برابر شده است.

هزار و ۴۶ واحد کارگاهی و فروشگاهی در مشهد دارای پروانه کسب از اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، نقره و جواهر هستند.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار طلا مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۱۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت جدید برای کاراته خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دوره داوری آسیایی، بین المللی درحاشیه مسابقات کاراته قهرمانی آسیا برگزار شد که حسین مقدم داور جوانان استان موفق درجه B کاتا و B کومیته را با امتیاز بسیار بالا کسب کند و دوره با موفقیت پشت سر بگذارد.

مقدم بدون هیچ حمایتی از سوی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و هیئت کاراته استان موفق به کسب این دوره شد و این درجه پس از گذشت یک دهه برای خوزستان به ارمغان آورد.

همچنین علیرضا لفیطه پور به همراه تیم پاس قم به عنوان قهرمانی لیگ برتر نوجوانان باشگاه‌های کشور شد و امیرعلی بیگدلی و ابوالفضل مردان پور نیز مدال برنر مسابقات آینده سازان کاراته پسران کشور به گردن آویختند.

مسابقات کاراته قهرمانی آسیا از پانزدهم اردیبهشت ماه با حضور رزمی کاران ایران، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان در ازبکستان آغاز شده است که ۲۸ داور کشورمان موفقیت به کسب درجه بین المللی شدند.

هفته پایانی لیگ برتر کاراته و آینده سازان پسران باشگاه‌های کشور در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۷ اردیبهشت ماه
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • موفقیت جدید برای کاراته خوزستان
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • جدیدترین قیمت طلای ۱۸ عیار و انواع سکه در بازار؛ سکه یک گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ ریزش شدید قیمت‌ها در بازار
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ مثقال در کانال ۱۴ میلیونی بسته شد
  • بازار طلا از خواب خوش صعود، می‌پرد؟
  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان