Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:26:11 GMT

سه طرح پالایشگاه تبریز با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۱۵۴۸

سه طرح پالایشگاه تبریز با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی در ادامه سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی، قبل از ظهر امروز، سه طرح مربوط به پالایشگاه تبریز شامل طرح‌های ارتقای کیفیت بنزین و نفت‌گاز تولیدی پالایشگاه تبریز به استاندارد یورو پنج و همچنین طرح تولید روغن پایه و روغن‌های روانساز این شرکت را افتتاح کرد.

با اجرای طرح بنزین سازی جدید به ظرفیت ۲۰ هزار بشکه در روز و پروژه تغییر کاربری واحد تبدیل کاتالیستی به واحد ایزومریزاسیون نفتای سبک به ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز که اواخر سال گذشته به بهره برداری رسیده است، تمام بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت تبریز (۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون لیتر در روز) به استاندارد یورو پنج ارتقاء می یابد.

همچنین با اجرای طرح تصفیه نفت‌گاز جدید با ظرفیت ۳۰ هزار بشکه در روز که اواسط سال گذشته بهره برداری شد، حدود یک سوم از نفت‌گاز تولیدی این پالایشگاه (۲.۵ میلیون لیتر در روز) به استاندارد یورو ۵ ارتقاء یافته است.

پس از اجرای طرح‌های مکمل نظیر PSA، TGT و Cooling Tower تمام نفت‌گاز تولیدی این پالایشگاه به استاندارد یورو پنج خواهند رسید.

تولید روغن پایه و روغن‌های روانساز سومین طرح این شرکت است؛ این طرح که در دو بخش پروژه اختلاط و تولید روغن‌های روانساز و پروژه تولید روغن پایه به ترتیب در اسفند ماه سال ۹۶ و شهریور ماه سال ۹۷ با هدف تولید انواع روغن موتورهای بنزینی و دیزلی و روغن صنعتی و ضد یخ و همچنین روغن پایه گروه ۲ (گرید ۱۸۰N) به بهره‌برداری رسید، امروز افتتاح شد.

کاهش ۸۰ درصدی روغن پایه گروه ۲ وارداتی مصرفی واحد اختلاط و تولید روغن‌های روانساز به منظور تکمیل زنجیره تامین و ایجاد ارزش افزوده برای محصول آیزوریسایکل تولیدی این پالایشگاه از دستاوردهای این طرح است.

گفتنی است این طرح‌ها با هزینه ۵۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

کد خبر 4681917

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، احمد باهوش بیان کرد: یکی از ارکان اصلی در تولید ۷۵ درصدی گاز و محصولات جانبی مجتمع گاز پارس جنوبی برای مصرف کشور، بهره‌مندی از توان و دانش ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر ارزشمند و خلاق در بزرگ‌ترین مجموعه تولید گاز کشور است.

وی به حجم تولید گاز شیرین و تزریق به خط سراسری در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت کردیم که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب، شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

کد خبر 6089889 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • حضور رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • اسراییل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است