Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: بی شک فلسفه وجودی و راهبرد کلان سازمان تأمین اجتماعی ارائه خدمات بیمه ای و درمانی به اقشار گوناگون جامعه و به ویژه قشر ضعیف کارگر در جهت تحقق عدالت و امنیت اجتماعی است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر محمدرضا جعفریان در نشست ماهیانه اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی متعلق به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی است و امیدواریم شرکای اجتماعی با پشتیبانی و حمایت از سرمایه های خود در این سازمان در مجامع گوناگون برون سازمانی حامی و پشتیبان مجموعه همکاران در ارائه بهینه تعهدات باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: براین باوریم که اعتماد متقابل میان سازمان تامین اجتماعی و شرکای اجتماعی به ویژه کارفرمایان و بیمه شدگان با افزایش تعامل و برخورد مناسب به دست می آید و همه ما می بایست به شکل گیری این اعتماد در جهت ارائه خدمات مناسب تر به بیمه شدگان و افزایش رضایت مندی آنان کمک کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: شرکای اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با برجسته کردن مطالبات عمومی جامعه، این سازمان را در طی مسیر خطیر خود یاری کرده و از سوی دیگر به عنوان چشمی با نفوذ و دقیق فعالیت‌های این سازمان بین‌النسلی را رصد می‌کنند. با این پشتوانه سازمان تأمین اجتماعی توانسته است در ادوار مختلف از گذرگاه‌های صعب‌العبور با کمترین آسیب عبور کند.
دکتر جعفریان در ادامه گفت: مصداق‌های گوناگونی از به نتیجه رسیدن همراهی و همدلی‌های سازمان و شرکای اجتماعی وجود دارد که مسئولان سازمان را بر آن می‌دارد تا زین پس نیز برای انجام امور محوله دست شرکای اجتماعی خود را به گرمی بفشارد و دست نیاز به سوی آنان در مواقع حساس و برای دفاع از کیان سازمان دراز کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بی تردید ایجاد و گسترش نظام تأمین اجتماعی و به تبع آن تحقق عدالت اجتماعی همواره از مهمترین خواسته های بشر در طول دوران زندگی بوده است مضاف بر اینکه آموزه های دینی و اخلاقی نیز به انحاء مختلف مبارزه با فقر و جلوگیری از تمرکز ثروت نزد عده ای خاص را توصیه کرده اند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در ادامه افزود: عضویت بالغ بر 155 کشور در اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی ایسا (ISSA) و گزارشهای مستمری که این نهاد معتبر بین المللی از مسائل راهبردی و خرد و کلان تأمین اجتماعی ارائه می دهد، نشان از اهمیت روزافزون این موضوع دارد و گزارشهای کارشناسان این حوزه بر این نکته تأکید دارند که "تأمین اجتماعی، اساسی ترین حق از حقوق بشر و کلید توسعه اقتصادی و اجتماعی هر جامعه ای است".
دکتر جعفریان خاطرنشان کرد: تأمین اجتماعی به مفهوم عام آن نیز در ایران از سابقه طولانی برخوردار است و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، موضوع تأمین اجتماعی به مفهوم عام آن، در تعالیم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) به کرّات مورد اشاره قرار گرفت و به صورت رسمی در اصول مختلف قانون اساسی راه یافت، به طوری که در اصل 29 قانون اساسی برخورداری از تأمین اجتماعی برای بازنشستگی، بیکاری، ازکارافتادگی، بی‌سرپرستی، حوادث و سوانح و نیاز به مراقبت‌های بهداشتی و درمانی به صورت بیمه‌ای و غیر بیمه ای حق همگانی تلقی شده و دولت را موظف به فراهم آوردن خدمات و حمایت های ذکر شده برای یکایک افراد دانسته است. این مسأله، اکنون یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه مدیران ارشد نظام و در رأس آنها، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ریاست محترم جمهوری اسلامی است، یکی از تکالیف اصلی نظام و دولت در قبال آحاد جامعه، به شمار می رود.
دکتر جعفریان در ادامه گفت: امروزه سازمان تامین اجتماعی با جمعیت تحت پوشش خود بالغ بر 43 میلیون و 17 هزار نفر خدمت گسترده فرهنگی و اجتماعی به دینفعان خود ارائه می کند که می توان به توسعه مفاهیم تأمین اجتماعی در کتب درسی اشاره کرد که از طریق جانمایی 12 عنوان از مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی در کتب درسی مطالعات اجتماعی مقطع ابتدایی و دبیرستان و کتاب سبک زندگی، حسابداری حقوق و دستمزد، الزامات محیط کار و نگارش پایه هشتم دانش آموزان، تعداد 4 میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی با مفاهیم بیمه و تأمین اجتماعی آشنا می شوند.
وی افزود: در راستای صیانت از نیروی کار در مقابل حوادث ناشی از کار و بر اساس دستورالعمل های ایسا معاونت فرهنگی و اجتماعی برای اولین در کشور و در سطح سازمان نسبت به برگزاری دوره های آموزشی ایمنی و پیشگیری از حوادث ناشی از کار برای آموزش تعداد 50 هزار نفر از کارگران ساختمانی در سراسر با همکاری وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور اقدام کرده است که این موضوع از سوی وزارت موصوف مورد تقدیر قرار گرفته است.
دکتر جعفریان افزایش آگاهی و آشنایی دانش آموزان و نیروهای آماده به کار در سطح مدارس با مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی از طریق انعقاد قرارداد با سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی و بازدید تعداد 30 هزار نفر از دانش آموزان سطح کشور از شعب و واحدهای اجرایی به همراه ارائه توضیحات لازم وحضور مدیران و کارشناسان تأمین اجتماعی در  سطح مدارس کشور را از دیگر خدمات معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی دانست.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در ادامه معرفی خدمات آن معاونت به گفتمان سازی مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی در بین تشکل های قانونی براساس دستورالعمل های ایسا اشاره کرد که از طریق برگزاری 8 دوره کارگاه آموزشی بازآموزی قوانین و مقررات هیات های بدوی تشخیص مطالبات شعب برای تعداد 960 نفر از اعضاء هیات های بدوی و تجدید نظر تشخیص مطالبات در ادارات کل استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، لرستان، آذربایجان غربی، سمنان، مازندران، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق تهران بزرگ در جهت جلوگیری از  تضییع حقوق کارگران و کارفرمایان انجام شد.
وی همچنین گفتمان سازی مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی در بین تشکل های قانونی در راستای اصل سه جانبه گرائی و براساس دستورالعمل های ایسا را از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد و اذعان داشت: این اقدام از طریق برگزاری تعداد 8 کارگاه آموزشی بازآموزی قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی برای تعداد 775 نفر از اعضاء هیات مدیره تشکل های کارگری در استانهای مشهد مقدس، بندر انزلی صورت گرفت که آموزش ذی نفعان در خصوص مفاهیم بیمه وتامین اجتماعی یکی از مصداقهای بسیار مهم حقوق شهروندی است که در کشور و ایسا به این نکته بسیار توجه شده است.
دکتر جعفریان ایجاد سیستم نظرسنجی مکانیزه به ازای هر خدمت و فعالیت به منظور دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات ذی نفعان و مراجعین سازمان در جهت اصلاح و بهبود خدمات نیز در راستای دیگر اقدامات فرهنگی این سازمان دانست.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی افزود: برگزاری کارگاههای آموزشی و هم اندیشی در کارگاه کارفرمایان در قالب طرح مشاوره کارگاهی در دهها کارگاه و انجمن صنفی با هدف آموزش کارفرمایان و پیمانکاران ورابطین بیمه‌ای آنها به ‌عنوان پل ارتباطی میان سازمان و شرکای اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای در حوزه گسترش تعاملات فیمابین برخوردار است که مناسب است از سوی سازمان در راستای رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی همراه با بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی کارفرمایان و تنقیح بخشنامه ها و دستورالعملهای مرتبط و ...مطابق با برنامه های مستمر و ویژه پیگیری شود.
وی همچنین برگزاری کارگاههای آموزشی"آشنایی با مفاهیم  تأمین اجتماعی " در 22 دانشگاه کشور با همکاری موسسه عالی پژوهش را از جمله خدمات این معاونت دانست و گفت: در اجرای این برنامه گروهی اندیشمندان و استادان دانشگاهها با ارائه دیدگاههای خود پیرامون تأمین اجتماعی به طرح بحث های علمی، نظری و عملی از منظر بیمه و تامین اجتماعی اقدام کرده و جامعه دانشگاهی را با مفاهیم و کارکردهای تأمین اجتماعی آشنا می سازند.
دکتر جعفریان گفت: با اجرای برنامه کلینیک کارگاهی در سال 97 در راستای تقویت تولید و حمایت از کالای ایرانی، معاونت فرهنگی و اجتماعی تلاش کرده است با توانمند سازی کارگاههای بحرانی به استمرار فعالیت و ادامه حیات این کارگاهها کمک نماید. راه اندازی کلینیک کارگاهی (شناسایی و طبقه بندی کارگاههای تولیدی و صنعتی بر اساس نوع و میزان فعالیت) در راستای حمایت از کارگاههای بحرانی و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی اجرا می شود. همچنین در حال حاضر پیش نویس اولیه دستورالعمل برگزاری کلینیک کارگاهی نوشته شده و جهت کسب نظرات پیشنهادی به زیرمجموعه معاونت بیمه ای ارسال شده است. هدف از این طرح تمرکز اطلاعات کارگاههای بحرانی در ستاد تأمین اجتماعی به منظور برنامه ریزی جهت استمرار فعالیت کارگاههای بحرانی است.
وی اظهار داشت: تشکیل شورای مشورتی سازمان تأمین اجتماعی با مشارکت تشکل ها و فعالان جامعه کارفرمایی کشور با هدف استفاده از ظرفیت تشکل های بخش خصوصی به منظور پیگیری مطالبات معوق سازمان تأمین اجتماعی، مشارکت در ایجاد زمینه لازم برای اجرای مطلوب قوانین و بخشنامه های تأمین اجتماعی در سطح کارگاهها، افزایش منابع ثابت درآمدی با مشارکت بخش خصوصی، توسعه اصل سه جانبه گرایی در تصمیم گیریها و تصمیم سازی های سازمانی، پیشگیری از اسراف منابع سازمانی با مشارکت فعال تشکل های کارفرمایی، افزایش سطح رضایتمندی شرکای اجتماعی با استفاده از خرد جمعی و  مشارکت جمعی کارفرمایان، توسعه مشتری مداری با بهره گیری از ظرفیت های تشکل های کارفرمایی در استانهای مختلف کشور، آسیب شناسی دقیق و مبتنی بر واقعیات موجود در واحد های اجرایی تأمین اجتماعی با مشارکت فعالانه با تشکل ها ی صنفی و فعالان عرصه کارفرمایی کشور و توسعه خدمات غیرحضوری با احصای نیاز های جامعه کارفرمایی و مشارکت فعالانه برای تحقق این هدف از اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی است.
دکتر جعفریان در حوزه سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان و مستمری بگیران به اعزام تعداد بیش از 37 هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از سراسر کشور در قالب طرح کرامت رضوی به شهرهای مقدس مشهد و قم و هماهنگی در اعزام تعداد 2 هزار و 657 نفر از کارکنان بازنشسته سازمان تامین اجتماعی از سراسر کشور در قالب تورهای سیاحتی اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات رهن، اجاره، خرید، ساخت و تجهیزات اداری به دفاتر کانونهای بازنشستگی سراسر کشور و بهره مندی تعداد 42 کانون بازنشستگی کارگری از این تسهیلات به میزان 8620 میلیون ریال از دیگر خدمات فرهنگی این سازمان بوده است.
وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان و مستمری بگیران در سراسر کشور اظهار داشت: مراسمهای مربوط به این مناسبت بصورت سراسری با حضور جمع کثیری از بازنشستگان و مستمری بگیران برگزار و از تعداد 100 نفر بازنشسته، همسر بازمانده و ازکارافتاده کلی نمونه در استانها و 18 منتخب کشوری طی مراسم خاص تقدیر بعمل آمد.
دکتر جعفریان درخصوص برگزاری طرح نسیم سلامت گفت: از مهمترین اقدامات مربوط به ورزشهای همگانی برگزاری 3 همایش پیاده روی سراسری در مناسبتهای تقویمی مختلف بمناسبت روز کارگر، روز سالمند و روز خانواده و تکریم بازنشستگان با حضور 15 هزار و 865 نفر در سراسر کشور و برگزاری المپیادهای فرهنگی ‏- ورزشی بازنشستگان و مستمری بگیران، مسابقات مقدماتی در استانها، المپیاد فرهنگی ‏ ورزشی در دو بخش بانوان کارگران بازنشسته و مستمری بگیر و همکاران بازنشسته و مستمری بگیر در ٥ رشته ورزشی شنا، دارت، تنیس روی میز، تیراندازی با تفنگ بادی و شطرنج در استانهای گیلان و یزد و آقایان در دو بخش کارگران بازنشسته و مستمری بگیر و همکاران بازنشسته و مستمری بگیر در 6 رشته ورزشی (شنا، فوتبال دستی، تنیس روی میز، شطرنج، دارت و تیراندازی با تفنگ) در استان  مازندران است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در خصوص برگزاری نشستهای ارتقاء سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران اذعان داشت: این برنامه در در تمامی استانها طی 75 نشست برای بازنشستگان و مستمری بگیران برگزار شد که 15 هزار نفر شرکت کننده از این نشستها بهره مند شده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عدالت امنیت اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان مازندران در این اجتماع، مشکلات معیشتی، درمان، مسکن و نبود امنیت شغلی را عمده معضلات جامعه کار و کارگری نام برد و خواستار عدالت اجتماعی برای قشر شریف کارگران شد.

دریابیگی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران کشور مبنی بر تجدید نظر مسئولان در تعیین حقوق مناسب کارگران و بازنشستگان گفت متاسفانه حقوق فعلی کارگران و بازنشستگان خرج و هزینه پانزده روز یک ماه این قشر شریف را کفایت نمی‌کند.

ساداتی رئیس کانون کارگران ساختمانی مازندران با اشاره به ضرورت ارتقای مهارتی کارگران در مراکز فنی و حرفه‌ای اظهار داشت در مازندران ۷۵ هزار کارگر ساختمانی شناسایی شده وجود دارد که ۴۲ هزار نفر آنها تحت پوشش بیمه ساختمانی هستند و ۳۳ هزار نفر فاقد بیمه در نوبت بیمه شدن قرار دارند.

فلاح مدیرکل تامین اجتماعی مازندران، ارائه خدمات مناسب به کارگران و بازنشستگان را وظیفه سازمانی تامین اجتماعی به بیمه شدگان نام برد و یادآور شد در مازندران دو میلیون و ۳۰هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی افزود در مازندران بالغ بر۱۰۰ هزار واحد کارفرمایی فعال وجود دارد که ارائه خدمات غیر حضوری از اقدامات حمایتی سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان است و از خرداد ماه امسال همه امورات تامین اجتماعی در حوزه بیمه کارگران کاملا هوشمند و غیرحضوری خواهد شد.

لازم به یادآوری است، قرائت قطعنامه و تجدید میثاق کارگران با شهدا و امام راحل و تجدید بیعت با رهبری بخش پایانی مراسم بزرگداشت روز جهانی کار و کارگر در استان مازندران بوده است.

دیگر خبرها

  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • برای تحقق شعار سال همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟