Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دارایی جدید انگلیس بودجه این کشور به منظور آماده سازی آن برای برگزیت نامنظم را دو برابر می‌کند. ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس آنسایگر سوئیس"، انگلیس تحت وزیر دارایی جدید این کشور، "ساجد جاوید" پول بیشتری را برای یک خروج نامنظم مدنظر قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این حالا معادل 2.5 میلیارد فرانک ( 2.1 میلیارد پوند) برای آمادگی این کشور برای سناریوی برگزیت نامنظم در نظر گرفته شده است.

"بوریس جانسون"، نخست وزیر جدید انگلیس اخیرا این مسئله را آشکار کرده است که اتحادیه اروپا در صورت لزوم در پایان اکتبر بدون توافق این اتحادیه را ترک خواهد کرد. این تصمیم انگلیس می تواند آسیب های جدی به اقتصاد این کشور و اتحادیه اروپا وارد کند.

جاوید در این باره گفته است که اکنون یک آماده سازی بهینه برای این منظور بسیار مهم است.  به گفته وی اگر ما به یک توافق خوب دست نیابیم باید بدون توافق این اتحادیه را ترک کنیم. به گفته وی بودجه مالی برای آماده سازی انگلیس در سال جاری دو برابر خواهد شد. در مجموع وزارت دارایی مبلغ 4.2 میلیارد پوند را برای یک برگزیت نامنظم در سال جاری میلادی آماده کرده است.

حزب ایرلندی: برگزیت نامنظم برای اقتصاد ایرلند فاجعه خواهد بودنگرانی نسبت به سرنوشت برگزیت ارزش پوند را به شدت کاهش دادوزیر برگزیت بریتانیا: 31 اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم

چندی پیش هم رسانه های انگلیسی گزارش دادند که دولت جدید انگلیس تحت نخست وزیری "بوریس جانسون" به سرعت خود را برای یک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماد می کند. "مایکل گوو"، وزیر مشاور دولت انگلیس در این باره به "ساندی تایمز" گفته است که دولت انگلیس بر این عقیده است که بروکسل هیچ توافق جدیدی را مورد مذاکره قرار نخواهد داد.   

وی گفته است که با یک نخست وزیر جدید، یک دولت جدید و یک شفافیت جدید تکالیف، ما در 31 اکتبر اتحادیه اروپا را بدون اما و اگر ترک خواهیم کرد و هیچ تعویق دیگری برای خروج وجود نخواهد داشت و برگزیت دنبال می شود.

جانسون بر لزوم مذاکرات مجدد درباره برگزیت تاکید دارد که این مسئله توسط مقامات اروپایی به شدت رد می شود.

انتخاب بوریس جانسون به نخست‌وزیری انگلیس در شرایطی که این کشور در آستانه خروج از اتحادیه اروپا قرار دارد با واکنش‌های توأم با نگرانی و دلسردی مقامات اروپایی همراه شده است.

در سال 2016 دولت انگلیس طی یک همه‌پرسی موظف شد طی یک برنامه زمان‌بندی، سال 2018 از اتحادیه اروپا خارج شود. اما ترس از عواقب اقتصادی و سیاسی آن موجب شد دولت ترزا می تلاش کند برای اجرای تدریجی برگزیت با اتحادیه اروپا توافق‌نامه‌ای را امضا کند. اما این توافق‌نامه پس از چندبار اصلاح نیز نتوانست در پارلمان انگلیس رأی بیاورد و خروج این کشور از اتحادیه اروپا هم‌چنان در هاله‌ای از سردرگمی قرار دارد.

ناتوانی ترزا می در رسیدن به توافق با بروکسل موجب شد وی استعفای خود را اعلام کند و حالا هم بوریس جانسون با رای اکثریت محافظه کاران به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس انتخاب شده است.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط مذاکرات برگزیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشور‌ها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشور‌های ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این ۸ کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس