Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریده اولاد قباد ظهر امروز پنجشنبه در اردوی اعضای حزب مردم سالاری در خرم آباد با اشاره به لزوم حضور و مشارکت سیاسی زنان اظهار داشت: بانوان باید بدانند هیچ وقت فراموش نمی شوند تا زمانی که خودشان خود را فراموش نکنند. در قانون اساسی کشور مسئله برابری و مساوات زنان را در مشارکت های سیاس و اجتماعی آمده است اما این تعادل محقق نمی شود تا زمانی که جایگاه و نقش زنان را در جامعه به رسمیت بشناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: زنان باید خود را تصمیم گیر و تصمیم ساز و در حوزه سیاست گذاری فعال نشان دهند.

متاسفانه هنوز در برخی استان ها حضور زنان در احزاب کمرنگ است

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه زنان در ساختار احزاب گفت: همه کشورها دارای ساختار سیاسی خود هستند و بر اساس اصول خود از ظرفیت زنان استفاده می کنند. در کشورهایی که حکومت بر پایه دموکراسی است حضور زنان پررنگ تر و موفق تر است. اما در جوامعی که اعتقادی به حضور و مشارکت سیاسی زنان ندارد نمی توانند زنان نخبه سیاسی تربیت کنند و برای برعهده گرفتن امور سیاسی آماده کنند.

اولاد قباد با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) الگوی زنان مسلمان جهان است، تصریح کرد: حضرت فاطمه(س)  در عرصه تحکیم بنیان خانواده و در راستای فعالیت های سیاسی و اجتماعی موفق بوده است و خطبه فدکیه شاهدی بر این مطلب است.

وی افزود: ۲۴۲ حزب داریم که ۱۸ حزب در حوزه بانوان است، متاسفانه هنوز در برخی استان ها حضور زنان در احزاب کمرنگ است. باید نقش زنان را در مشارکت سیاسی ارتقاء دهیم.

وعده های رئیس جمهور به مردم در حوزه های متعدد محقق نشد

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه من به عنوان حامی دولت، بسیاری از استان ها را رفتم و برای آقای روحانی کار کردم، اظهار داشت: اما وعده های رئیس جمهور به مردم در حوزه های متعدد محقق نشده است، اما به هر روی باید نقدها سازنده باشد نه تخریب گر. نقدها را می توان در گفتمان برطرف کرد.

اولاد قباد با بیان اینکه فراکسیون امید بارها خواسته اند با آقای روحانی جلساتی برگزار کنند و یکی از مهمترین مطالباتی که فراکسیون زنان هم داشتند در رابطه با معرفی وزیر زن به کابینه دولت بود، تصریح کرد: بار اول تعداد زیادی از زنان امضا کردند و بار دوم ۱۷ امضا جمع آوری شد، اما این مطالبه محقق نشد.

وی یادآور شد: آقای روحانی هم شاید با محدودیت های مواجه باشد. لذا برای رفع مسائل نیاز به گفتمان است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: رهاورد مهم دولت برجام بود اما ترامپ به راحتی از آن خروج کرد و رهاورد اقتصادی که در دولت باید اتفاق می افتاد نیفتاد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زنان سیاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیر ساختهای استان کرمان اماده برگزاری مسابقات بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در مجمع عمومی سالیانه هیات فوتبال با بیان اینکه سهم استان کرمان درتیم‌های ملی جای کار فراوانی دارد و استان امروز پنج تیم لیگ برتری دارد،بیان کرد چهار ورزشگاه استاندارد در استان کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این استان اولین جایی است که بانوان به ورزشگاه آمدنداز راه اندازی مسابقات فوتبال ساحلی بزودی در استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه کرمان پایتخت مقاومت اسلامی و استان حاج قاسم است که جای بسی افتخار دارد، بیان کرد: امروز پیراهن تیم ملی فوتسال که اخیراً قهرمان آسیا شده است به موزه دفاع مقدس استان کرمان اهدا شد.

جهانشاهی رئیس هیئت فوتبال استان کرمان هم در این دیدارگفت: در بحث استان کرمان تلاشمان این بوده که طی این ۲ سال فوتبال و فوتسال را در کف جامعه گسترش دهیم.

وی افزود در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۷ هزار نفر در فوتبال و فوتسال ورزشکار داشتیم که در ۱۴۰۲ این تعداد به بیش از ۲۳ هزار نفر رسیده است که با افزایش ۴۰ درصدی همراه بوده است.

رئیس هیئت فوتبال استان با بیان اینکه ۳۴۰ تیم در سطح رقابت‌های استانی در ۱۴۰۱ داشتیم ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ مجموع ۷ هزار و ۷۰۰ مسابقه در سطح استان برگزار کردیم که در برخی از شهرستان‌ها هم اگر مسابقات نبوده به دلیل نبودن زیرساخت‌ها بوده است.

جهانشاهی درمورد حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیز گفت: بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیز بحث مهمی است که شروع این کار از سیرجان اغاز شد و حضور زنان تنها جایی که مجوز حضور زنان در مسابقات داخل سالن را دارد سیرجان است.

دیگر خبرها

  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان
  • حواشی فوتبال جنجالی بهانه دست کیهان داد: دیدید ورود زنان غلط بود؟
  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها غلط بود؟
  • زیر ساختهای استان کرمان اماده برگزاری مسابقات بین‌المللی