Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@18:54:54 GMT

نیازمند جامعه ای سالم هستیم

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۴۹۷۹

نیازمند جامعه ای سالم هستیم

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای گفت: برای رسیدن به اهداف جامعه و اجتماع، نیازمند جامعه ای سالم هستیم و سلامت در برگیرنده سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «علی نوبخت» امروز در دومین کنگره سلامت زنان و خانواده ضمن بیان این مطلب افزود: سلامت بهترین نعمت و موهبت الهی است که برای تامین آن نیاز به ساز وکار، از جمله تامین و توجه به نیروی انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کمیسیون بهداشت مجلس ضمن تشکر از زحمات و تلاش های دکتر نمکی، وزیر بهداشت در حوزه بهداشت و درمان در گذشته و در حال، گفت: حضرت امام (ره) در اهمیت و جایگاه زن تعبیر زیبایی داشته اند که فرمودند از دامن زن، مرد به معراج می رود. 

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۹۶ انجمن در حوزه علوم پزشکی گفت: یکی از این انجمن های علمی، انجمن علمی مامایی است که فعالیت آن در سال ۱۳۶۹ به طور رسمی آغاز شد.

 

دکتر نوبخت با تاکید بر این که رسیدن به اهداف جامعه و اجتماع از طریق جامعه ای سالم محقق می شود، گفت: سلامت در برگیرنده سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و اقتصادی است و سلامت بهترین نعمت و موهبت الهی است که برای تامین آن نیاز به ساز وکار از جمله تامین و توجه به نیروی انسانی است.

 

وی در ادامه با اشاره به وجود قوانین متعدد در کشور گفت: در حال حاضر در کشور، انباشت قانون داریم و برخی از این قوانین دست و پاگیر هستند و موجب تاخیر در اجرای آیین نامه ها و‌مصوبات می شوند. 

 

دکتر نوبخت با بیان این که در گذشته، حوزه سلامت اولویت دولتها نبود، به توجه ویژه دولت یازدهم و دوازدهم به امر سلامت اشاره کرد و افزود: میزان اعتبار و بودجه ای که هر دولت به حوزه سلامت اختصاص دهد، نشانه توجه آن دولت به حوزه سلامت است.

 

 رییس کمیسیون بهداشت مجلس یاد  آور شد: در گذشته تنها ۵.۸ درصد از درآمد ناخالص ملی صرف سلامت می شد اما در دولتهای یازدهم و دوازدهم  با توجه ویژه رییس جمهور ، ۱۰ درصد در آمد ناخالص ملی به بخش سلامت اختصاص داده شد و این رقم بسیار بزرگی است.

 

دکتر نوبخت بر ضرورت مدیریت درست منابع تخصیص داده شده به حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: در صورت مدیریت صحیح در این بخش، شاهد ارتقا هر چه بیشتر سلامت مردم خواهیم بود.

 

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: در تدوین قانون برنامه ششم توسعه، تمام ریل های قانونی تامین سلامت به همراه صرفه جویی و تامین مالی، پیش بینی شده است و در همین راستا، نظام ارجاع و پزشک خانواده مطرح شده است.

 

دکتر نوبخت در پایان گفت: آغاز به کار برنامه پرونده الکترونیک سلامت که در تیر ماه با حضور رییس جمهور در ستاد وزارت بهداشت کلید خورد،  موجب صرفه جویی در هزینه های سلامت و کاهش و یا عدم خطا در حوزه سلامت خواهدبود.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اوقات فراغت اردبیل روزنامه اربعین حسینی مجلس مسجد طراز اسلامی خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد بیرجند علی نوبخت تحکیم خانواده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری

اعرابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری در همایش تجلیل از فعالان و حامیان عرصه سلامت استان گفت: اشتغال در عرصه سلامت، نعمتی بزرگ از سوی خداوند است چراکه فعالیت برای احیای جان مردم، مراقبت از سلامت و پیشگیری از بیماری هاست.

وی افزود: همواره خودمراقبتی، رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به بیماری مقدم بر امر درمان است.

اعرابی اضافه کرد: اجرای برنامه غربالگری پرفشاری خون در قالب پویش ملی سلامت، سبب شد بیش از ۱۰ هزار نفر در استان از بیماری خاموش و بی علامت فشارخون بالای خود مطلع شوند و این یعنی پیشگیری از ۱۰ هزار نیازمند دیالیز در آینده.

بیشتر بخوانید

سلامت برای همه با پزشکی خانواده

وی افزود: ایجاد و توسعه شبکه‌های بهداشت یکی از افتخارات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، بطوری که هم اکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان به خدمات سطح یک بهداشت دسترسی دارند.

اعرابی ادامه داد: اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و برنامه «سلامت خانواده و نظام ارجاع» نیازمند مشارکت همگانی است.

در پایان این مراسم از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند