Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی روز پنجشنبه در نشستی با مدیران کانون های فرهنگی - هنری منتخب حاشیه شهر مشهد که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد گفت: کانون های مساجد هم در تشخیص آسیب و هم در اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی برای رفع آسیب ها موثر هستند.

جعفر مروارید افزود: یکی از مشکلات کنونی مشهد آسیب های اجتماعی است که زیبنده شهر امام رضا (ع) و هیچ شهر دیگری نیست و  انتظار می رود نخبگان، روحانیت، دانشگاه و مراجع فکری برای رفع آسیب های اجتماعی قبل از اینکه تبدیل به بحران شود و مورد سوء استفاده دشمنان قرار بگیرد برنامه ریزی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مسجد فقط در چهار دهه انقلاب نقش نداشته بلکه قبل از انقلاب هم وجود داشته است و تاریخ تفکر شیعی و معنوی هزار ساله است و یک تفکر سیاسی و اجتماعی است که نقطه اوج آن مربوط به مقطع امامت امام صادق(ع) است و از همان دوران، مسجد، پایگاه فرهنگی و اجتماعی بوده و البته در مقابل آن هم جریان توطئه گر وجود داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: مساجد، پایگاه توسعه فرهنگی و دینی است و  انقلاب اسلامی ما هم که یک انقلاب بر مبنای تفکر و اندیشه بود پایگاه های تفکر و انسجام بخشی اش مساجد بودند.

مروارید با بیان اینکه مساجد در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و اکنون که دوران تحریم است نقشی پر رنگ داشته و دارند افزود: ساختار کانون های مساجد زیر مجموعه وزارت ارشاد است و نحوه تعامل در زمینه مالی و محتوایی هم از طریق وزارت ارشاد انجام می شود.
 
وی ادامه داد: در طرح نجات که ذیل طرح مثلث توسعه فرهنگی و اقتصادی استاندار خراسان رضوی است دفاتر تسهیل گر اجتماعی وجود دارند که کار آنها بر آورده کردن نیازهای هر محله است لذا مدیران کانون های منتخب مساجد بهتر است با مدیران دفاتر تسهیلگر هماهنگ عمل کنند.

 ۲۴ هزار کانون فرهنگی – هنری در مساجد کل کشور فعال است که از این تعداد هزار و ۷۷۰ کانون در خراسان رضوی قرار دارد. 

۷۴۸۹/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی کانون فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۴۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت

به گزارش قدس خراسان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، تئاتر ۴۴۴ اثری از گروه تئاتر شهیدانه مشهد به عنوان گروه برگزیده تئاتر مساجد خراسان رضوی برای شرکت در جشنواره کشوری تئاتر مساجد انتخاب شد.

این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور در روزهای ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود که نمایش ۴۴۴ در این جشنواره حضور خواهد داشت.

گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور می‌یابد.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: همیشه شور و هیجان جوانی و سر نترس نوجوانی می‌تواند جرقه شروع اتفاقات بزرگی باشد، همه چیز از یک روز معمولی در یک مدرسه معمولی آغاز شد ولی بعد ...

«آیدا سروش، اسما واخری، مهدیه اکرمی، ریحانه صفری، هستی حسن زاده، زهرا سالار، الهام کاظمی، یسنا واخری، زهرا و فاطمه حسینی طوسی» بازیگران این اثر نمایشی را تشکیل می دهند.

دیگر خبرها

  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت