Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، ناصر اصلانی از کشف ۱۸ تُن انواع مواد مخدر و روانگردان در کل کشور در هفته نخست مرداد خبر داد و گفت: مجموع کشفیات هفته یاد شده ۱۸ هزار و ۲۹۷ کیلوگرم است که در مقایسه با هفته قبل آن ۶ درصد کاهش دارد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۴ هزار و ۸۰ کیلوگرم بوده و ۷۷ درصد مجموعه کشفیات را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از این میزان هزار و ۳۰۴ کیلوگرم حشیش، هزا ر و ۶۲ کیلوگرم هروئین، ۵۵۱ کیلوگرم مرفین، ۳۴۶ کیلوگرم شیشه، ۲۳ هزار و ۱۱۹ عدد قرص روانگردان و ۹۵۱ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی با بیان اینکه این میزان از کشفیات در هزار و ۱۳۷ فقره عملیات صورت گرفته، اظهار داشت: کشفیات موادمخدر در این دوره ۱۶ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است. هفته یادشده در مجموع هفت هزار و ۶۷۱ متهم در ارتباط با جرایم موادمخدر و بخصوص در طرح‌های جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۱۶۸ نفر به اتهام قاچاق موادمخدر و روانگردان، سه هزار و ۱۸۷ نفر خرده فروش و توزیع کننده مواد،  سه هزار و ۸۴۷ نفر معتاد متجاهر و۴۶۱ نفر نیز طی سایر عملیات های مرتبط با موضوع موادمخدر دستگیر شده اند.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: از ۲۳ هزار و ۱۱۹ قرص روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۱۴ هزار و ۸۵ عدد مربوط به استان هرمزگان است که نشان دهنده ۶۰ درصد مجموع کشفیات قرص های روانگردان در هفته یاد شده می باشد.

وی با بیان اینکه ۷۴ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با پنج هزار و ۳۵۵ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۲۹ درصد کشفیات کشور است و کرمان با سه هزار و ۵۹ کیلوگرم، خراسان جنوبی با هزار و ۴۶۸ کیلوگرم، خراسان رضوی با هزار و ۱۴۵ کیلوگرم، اصفهان با هزار و ۱۹ کیلوگرم، تهران با ۸۰۵ کیلوگرم و یزد با ۷۸۳ کیلوگرم به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند. سهم کشفیات پنج استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۲ درصد است.

اصلانی در پایان اظهارداشت: این مدت، ۱۷۱ دستگاه خودرو، ۳۸ دستگاه موتورسیکلت، ۱۲ قبضه سلاح و ۶۸ دستگاه تلفن همراه نیز توقیف شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ستاد مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۵۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازمشکلات بر زمین مانده تاآزادی بیان به سبک آمریکایی درتلنگر این هفته سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، بسته خبری تلنگر چهارشنبه هر هفته موضوعات انتقادی سیستان و بلوچستان را به تصویر می‌کشد.

شما هم می توانید سوزه های تلنگری را به شماره ۰۵۴۳۱۱۶۵۰۱۶ اعلام کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • ازمشکلات بر زمین مانده تاآزادی بیان به سبک آمریکایی درتلنگر این هفته سیستان وبلوچستان
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد