Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمیل جبق روز پنجشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد افزود: به سطح فناوری بالای پزشکی در ایران آگاه هستیم و اخیرا گروهی از لبنان از  مراکز و صنایع پزشکی و دارویی ایران بازدید کرده اند و گزارشی از صنعت داروی ایران در لبنان ارائه داده اند.
وی ادامه داد: به عنوان وزیر بهداشت لبنان به دنبال توسعه روابط وزارتخانه ام با ایران و به ویژه با دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر بهداشت لبنان از عزم این کشور برای راه اندازی یک آزمایشگاه مجهز آب، غذا و دارو در کشورش خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم در این سفر از تجربیات ایران در این زمینه بهره مند شویم.
جبق افزود: مشهد برای مردم لبنان و شیعیان این کشور یک شهر مقدس است و در مجموع ایران برای ما به عنوان یک کشور دوست و کمک کننده شناخته می شود و شیعیان لبنان خدمات جمهوری  اسلامی ایران را به کشورشان فراموش نمی کنند.

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار به وجود ۳۰ میلیون زائر داخلی مشهد اشاره کرد و گفت: در طول سال سه میلیون زائر خارجی هم به مشهد سفر می کنند که با رشد ۱۵ درصد سالانه در این خصوص مواجه هستیم و همین موضوع به تجهیز زیربناهای درمانی و گردشگری مشهد انجامیده است.
علیرضا رزم حسینی با اشاره به فرودگاه بین المللی و مجهز شهید هاشمی نژاد مشهد افزود: زیرساختهای مناسب گردشگری زمینه حضور زائران فراوان و گردشگران زیادی را به مشهد فراهم کرده است.
وی ادامه داد: معتقدیم حضور وزیر بهداشت لبنان در مشهد به تبادل استاد و دانشجو، توسعه گردشگری سلامت و تبادلات علمی و صدور تجهیزات و خدمات پزشکی خواهد انجامید و امیدواریم این دیدارها به ارتباط مستمر وزارتخانه های بهداشت دو کشور و ارتباط بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی مشهد منجر شود.
همچنین در این مراسم تفاهم‌نامه تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و  وزارت بهداشت لبنان به امضا رسید.
هم اکنون ۲۵۰ دانشجوی خارجی از کشورهای لبنان، سوریه، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول به تحصیل هستند.
در حال حاضر ۱۲ بیمارستان در مشهد اجازه دارند خدمات پزشکی و درمانی به گردشگران خارجی ارائه دهند.
وزیر بهداشت لبنان قرار است فردا از چند واحد تولید تجهیزات پزشکی در مشهد بازدید کند.

۳۲۲۱/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به عنوان «رییس هیات اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

دکتر یونس پناهی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

«نظر به توانمندی های علمی و اجرایی جنابعالی، به موجب این ابلاغ، به عنــوان نایب‌رییس شــورای‌عالی و رییس هیأت اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی منصوب می شوید تا ضمن راه اندازی دبیرخانه جشنواره مذکور در آن معاونت، تدبیر سازوکار اجرایی، انتصاب دبیر جشنواره و سایر اقدامات مورد نیاز را پیگیری و عملیاتی کنید.

امید است با توجه به تجربیات ارزشمند و درایت جنابعالی، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این دوره از جشنواره، با رویکرد توسعه تحقیقات مسأله محور و رعایت عدالت و شفافیت در فرآیندهای ارزیابی و اجرایی باشیم.»

کد خبر 6093038

دیگر خبرها

  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند