Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، در جریان هشتمین جلسه هسته اندیشه ورزی اقتصاد کلان وزارت امور اقتصادی و دارایی، تعدادی از اعضای انجمن اقتصاددانان ایران متشکل از اساتید دانشگاه های کشور و فعالین بخش خصوصی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص مشکلات ساختاری و نهادی اقتصاد کشور، مبارزه با مفاسد اقتصادی، مکانیزم های جلب سرمایه گذاری خارجی، مولد سازی دارایی های دولت و نقش رونق مسکن در اقتصاد کشور  پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

این گزارش حاکی است، طی چند جلسه گذشته این هسته اندیشه ورزی، با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، خوشه اقتصاد کلان دانشگاه تهران و خوشه پولی و بانکی دانشگاه علامه طباطبایی، بسته های سیاستی پیشنهادی و نتایج مطالعات خود را به بحث و بررسی گذاشتند.

همچنین، یازدهمین جلسه هسته اندیشه ورزی کاربست آموزه های دینی نیز برگزار شد.

در این جلسه، جمع بندی مطالعات و پیشنهادات اساتید و صاحب نظران این هسته اندیشه ورزی با موضوع «محاسبه نرخ سود بانکی» با لحاظ جنبه های فقهی و علمی، ارائه و اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خود در این ارتباط پرداختند.

گفتنی است، هسته اندیشه‌ورزی کاربست آموزه‌های دینی با هدف بررسی مسائل حوزه های مختلف اقتصادی از بُعد فقهی و بهره‌مندی از دیدگاه‌های متخصصین حوزوی، دانشگاهی با حضور نمایندگان ذی ربط از دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله، بانک مرکزی و کانون بانک های دولتی و خصوصی، مدیران عامل بانک ها در وزارت امور اقتصادی و دارایی، از دی ماه سال ۱۳۹۷ تشکیل شده است.  

گفتنی است، یکی از مهم ترین برنامه های وزارت امور اقتصادی و دارایی پس از تصدی دژپسند، تشکیل هسته های اندیشه ورزی در حوزه های وظیفه ای این وزارتخانه شامل تامین مالی داخلی، تامین مالی خارجی، نظام مالیاتی، افزایش کارایی شرکت داری دولتی، مولد سازی دارایی ها و مدیریت بدهی های دولت، اقتصاد کلان، اقتصاد هوشمند، کاربست آموزه های دینی در حوزه های مختلف علوم اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار بوده است.

هسته های اندیشه ورزی وزارت اقتصاد، با ترکیبی متشکل از نمایندگان دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بخش خصوصی و اساتید دانشگاه با هدف استفاده از ظرفیت های علمی و تخصصی کشور و ارتباط هر چه بیشتر میان وزارت اقتصاد با دیگر دستگاه های اجرایی، مجلس و دانشگاهیان به منظور حل مسایل و مشکلات مبتلا به اقتصاد کشور و زمینه سازی بهبود شرایط اقتصادی طراحی شده است.

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی از کلیه اندیشمندان و صاحب نظران دعوت کرده است، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص موضوعات مرتبط با هسته های اندیشه ورزی وزارت امور اقتصادی و دارایی، به سامانه «ارتباط مستقیم مردم با وزیر امور اقتصادی و دارایی» به آدرس http://mefa.ir ارسال کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نرخ سود وزارت امور اقتصادی و دارایی سود بانکی فرهاد دژپسند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۶۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی بهداد در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه قرچک گفت: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای تنظیم روابط کار است، گفت: بررسی مسائل و مشکلات جامعه کارگری، بهبود روابط کارگر و کار فرمایی با بهره‌گیری از سازوکارهای سه جانبه‌گرایی در راستای هدف حفظ و صیانت از نیروی کار در اولویت است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارگران موتور پیشران اقتصاد کشور هستند، قشری از جامعه که تأثیر بسزایی در رونق هرچه بیشتر و حرکت چرخه اقتصاد کشور خواهند داشت جامعه عزیز کارگری هستند.

وی افزود: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

بهدادی بیان کرد: بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان در بهبود عملکرد شرکت‌های تابعه برای رونق و توسعه هرچه بیشتر و بهتر بوده که به نوع خود یک اقدامی جدید و مثبت برای اقتصاد کشور است.

کد خبر 6089162

دیگر خبرها

  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • هوش مصنوعی و حجیت فتوا
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو ارائه می‌شود
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است