Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علیرضا گلستانی شامگاه پنجشنبه در حاشیه افتتاح نخستین مرکز پژوهشی بتن تازه و سخت شده در کشور در نظام مهندسی شهرستان رفسنجان بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان، در سال قبل با توجه به بررسی های وزارت راه و شهرسازی رتبه برتر کشور در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه این سازمان در استان کرمان ۱۳ هزار عضو دارد افزود: کسب رتبه برتر ناشی از این است که مهندسان ما وظایف خود را به خوبی انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلستانی تصریح کرد: در سطح استان کرمان باتوجه به وجود حساسیت هایی از جمله بحث زلزله خیز بودن این استان و رخدادن زلزله های بم، زرند و گلباف؛ موجب شد مردم در ساخت و سازهای خود حساسیت بیشتری داشته باشند و بهتر انجام دهند.

وی اظهار کرد: استانداردهای ما در احداث بنا مباحث ۲۲ گانه مقررات ملی ساختمان است که وضعیت رعایتی این مباحث در هر شهری با بازدید های میدانی رصد می شود و این مباحث همچنین توسط وزارت راه و شهرسازی در سطح کشور در همه استان ها کنترل می شود و استان کرمان در ۹۰ درصد شاخص ها از جمله شاخص های بتن و سیمان، مصالح و بالای ۹۰ درصد  استانداردها رعایت شده است.

گلستانی  خاطرنشان کرد: همچنین در استان کرمان در حوزه محصولات صنعت و ساختمان مثل سیمان به وضعیتی رسیدیم که از کیفیت خوب برخوردار است و مازاد تولید را داریم و سه کارخانه این استان محصولات مازاد خود را به خارج از استان ارسال می کنند.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان کرمان عنوان کرد: سیمان ماهان، سیمان ممتازان و سیمان کرمان سه کارخانه تولید سیمان در سطح استان هستند که محصولات با کیفیت را تولید می کنند.

وی در ادامه فعالیت های سازمان به بحث نحوه  ارتباط مالک با ناظر اشاره کرد و گفت: ارتباط مالی مالک و ناظر از حیث  قانون باید قطع شود برای اینکه نمی شود فردی کسی را ناظر بر عملکرد خود انتخاب کند و بر آن اساس پرداخت مالی هم داشته باشد امیدواریم که این مساله نیز حل و این ارتباط قطع شود و ناظر از طریق سازمان معرفی شود.

۷۴۳۳/ ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا مصالح ساختمانی رفسنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم

رئیس دانشگاه شاهد از احداث اولین خوابگاه متاهلی این دانشگاه با ظرفیت ۳۳ واحد در محوطه دانشگاه شاهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد چلداوی، رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری تشریح برنامه‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه شاهد شامل ده دانشکده است که در حوزه علوم پزشکی و علوم انسانی و علوم پایه است که ۳۸ کارشناسی، ۱۰۰ رشته ارشد هستند.

وی افزود: دانشگاه شاهد در مجموع ۶ هزار دانشجو دارد که در سطوح مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.


وی ادامه داد: در حوزه پژوهش بودجه پژوهشی را ده برابر کردیم که پژوهانه اساتید هم ده برابر شد.


چلداوی اضافه کرد: حدودا قرارداد‌های ارتباط با صنعت ما ۱۷ برابر و مبلغ آن هم ۱۴ برابر شد.

وی ادامه داد: هزار متر مربع مرکز نوآوری راه اندازی کردیم، مرکز رشد دانشگاه هم راه اندازی شده است.


وی با اشاره به حوزه فرهنگی گفت: دوره‌های هم اندیش اساتید برگزار می‌شود، اردو‌های راهیان نور و مشهد را داشتیم و در دو شاخص مهم فرهنگی رتبه اول را کسب کردیم.


رئیس دانشگاه شاهد گفت: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت غیر متمرکز است و ۴ برابر ظرفیت دانشجو معرفی می‌شود که با برگزاری مصاحبه دانشجویان پذیرش می‌شوند.


وی خاطرنشان کرد: دانشجویان دختر در انتخاب دانشگاه می‌دانند که پوشش برتر را دارد و در دانشگاه شاهد چادر پوشش دانشجویان است.


چلداوی گفت: جمعیت دانشجویی دانشگاه شاهد ۵۰ درصد دختر و ۵۰ درصد را نیز پسران تشکیل می‌دهند.


وی ادامه داد: ۳۴۴ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد داریم که سرانه مقالات بین المللی ۱/۵ به ازای هر استاد است.

چلداوی گفت: خوابگاه متاهلی نداشتیم و در اولین اقدام یک خوابگاه ۳۳ واحدی در مرحله تدوین نقشه است که در محوطه دانشگاه احداث خواهد شد.


وی افزود: دانشگاه شاهد سیاست زده نیست، اما منفعل سیاسی هم نیست در حوادث ۱۴۰۱ تعداد زیادی گردهمایی دانشجویی داشتیم و مناظره‌های سیاسی برگزار کردیم و در دو سال اخیر ۸۹۹ عنوان برنامه تشکل‌ها برگزار کردند.

دیگر خبرها

  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • آبفای تهران هشدار داد؛ آب ذخیره کنید