Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: به دلیل بارندگی مناسب، عرصه‌های مرتعی و جنگلی شهرستان مهدیشهر ، امسال از پوشش گیاهی و علفی یکساله انبوه و متراکم غنی است و خشک شدن علف‌ها، گرمای هوا و کاهش رطوبت نسبی مناطق، احتمال آتش سوزی را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به همین منظور و با هدف جلوگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل رودبارک ، شورای مدیریت بحران مهدیشهر هر روش روشن کردن آتش در عرصه های مرتعی و جنگلی رودبارک را ممنوع کرده است.

عبدوس با بیان اینکه عرصه‌های مرتعی و جنگلی مهدیشهر در شرایط فوق بحرانی خطر آتش سوزی قرار دارد تاکید کرد: با توجه به اینکه در فصل پاییز هم به دلیل خشک شدن و ریزش برگ‌ها، احتمال آتش سوزی وجود دارد، شرایط فوق بحرانی در مهدیشهر تا آذرماه امسال ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر با اشاره به ظرفیت های طبیعی و تفریحی جنگل رودبارک ، از گردشگران خواست هموطنان برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی از انداختن ته سیگار روشن در طبیعت پرهیز کنند و فقط از پیکن یک و منقل برای روشن کردن آتش استفاده کنند.

عبدوس تصریح کرد: بطری‌های شکسته در فصل گرم مانند عدسی عمل می کند و تابش نور خورشید به آن آتش سوزی در مراتع را به دنبال دارد و بر همین اساس ضرورت دارد مردم از ریختن زباله و به ویژه بطری‌های شکسته منعکس کننده نور در طبیعت بپرهیزند.

انتهای پیام / ر

جزئیات ممنوعیت برافروختن آتش در جنگل رودبارک مهدیشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد

به گزارش همشهری آنلاین، در ویدئوی زیر، آتش گرفتن یک باتری را می‌توانید مشاهده فرمایید. آتشی که می‌تواند یک جنگل سرسبز را به ویرانه‌ای سوخته تبدیل کند.

بیشتر بخوانید:

در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟ کد خبر 849391 برچسب‌ها باتری آتشفشان محیط زیست جنگل محیط زیست جهان محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • خبر‌هایی از بررسی مشکلات روستای چاشم مهدیشهر
  • جشنواره ورزشی کارگران در مهدیشهر
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است