Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ دکتر محمد صادق افراسیابی اظهار داشت: این نمایشگاه یکی از بهترین‌ نمایشگاه هایی است که در سال جاری در استان ها اتفاق افتاده است.

این مقام مسئول بیان داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که ٩٠٠ هزار بستر ارائه خدمت یا فعالیت در فضای مجازی هویت دار و ثبت شده اند که نشان  شامد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر افراسیابی همچنین مطرح کرد: ۶ هزارو ۱۴۰ نوع مجوز در کشور برای فعالیت در فضای مجازی از سوی موسسات فرهنگی دیجیتال دریافت شده است که سهم استان البرز اخذ نزدیک به ١٠٠ نوع مجوز از سوی حدود ٥٠ موسسه فرهنگی دیجیتال است.

معاون فرهنگ سازی و توسعه کسب و کارهای مرکز رسانه های دیجیتال در ادامه این آیین  با طرح این موضوع که در خصوص کاربران، البرز با دارا بودن حدود سه میلیون نفر جمعیت چه خدماتی باید ارایه کرد عنوان کرد: از جمله فعالیتهایی که نباید مورد غفلت واقع شود موضوع ارتقای فرهنگ کاربران و سواد رسانه ای است.

محمد صادق افراسیابی با اشاره به این که در جامعه کنونی دائما در معرض پیام ها و محتواهای گوناگون در فصای مجازی قرار داریم خاطرنشان کرد: اگر در این حوزه به خوبی عمل نکنیم و آسیبها را مورد توجه قرار ندهیم و سواد رسانه ای کاربران مورد توجه جدی قرار نگیرد شاهد ضربه های مهلکی به جامعه در این‌بخش خواهیم بود چرا که کاربران باید به گونه ای از سواد رسانه ای بهره مند شوند تا بتوانند سره از ناسره را تشخیص داده و درگیر اخبار کذب و شایعات نشوند.

وی تصریح کرد: در حوزه اصحاب رسانه که خود مسوولیت های فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارند نیز باید دستگاه های متولی به سواد رسانه ای بالاتر از جامعه نیز این قشر را مجهز کنند تا بتوانند به درستی به وظایف ذاتی و خطیر خود عمل کنند.

وی با اشاره به موضوع بازی نهنگ آبی و نقش برخی رسانه ها را و آسیب شناسی این موضوع پرداخت و گفت: اگر آن چند رسانه به ابزارهای لازم در این زمینه مجهز بودند در آن زمان دیگر شاهد مرگ آن دو دانش آموز نبودیم و چالش نهنگ آبی در کشور ما نیز بوجود نمی آمد.

وی نگاه پیشگیرانه را در این زمینه مهم ارزیابی کرده و اظهار کرد: در البرز نیز با نگاه پیشگیری و مصونیت از تهدیدها باید تدابیر لازم برنامه ریزی و اتخاذ شود.

وی با اشاره به تشکیل شورای مجازی در سطح کشور و البرز بیان کرد: مصوبات شورای مجازی استانها به شورای کشوری ارسال می شود تا تدابیر لازم انجام گیرد‌.

معاون فرهنگ سازی و توسعه کسب و کارهای مرکز فناری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی برای کسب و کار دیجیتال، تسهیل گری برای فعالان فضای مجازی در جهت شروع و ایجاد کار را از جمله برنامه هایی برشمرد که در آینده باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رسانه رسانه های دیجیتال فرهنگ سازی فضای مجازی فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۹۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد

ایسنا/هرمزگان مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه تامین مولد سالم و با کیفیت می‌تواند باعث تولید ایمن و پایدار شود، اظهار کرد: تامین خوارک خوب و مغذی برای آبزیان از اهمیت ویژه و خاصی در صنعت تکثیر و پرورش آبزیان به ویژه میگوی پرورشی برخوردار است.

 اولین جلسه کارگروه فنی و بهداشتی تکثیر و پرورش میگوی هرمزگان با حضور مدیرکل شیلات استان، نماینده دامپزشکی، مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان‌ آبزیان، معاون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، معاون آبزی پروری شیلات، رئیس گروه میگو شیلات، رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان، رؤسای شیلات شهرستان‌ها و جمعی از فعالان تکثیر و پرورش میگوی استان شامگاه در سالن جلسات اداره کل شیلات برگزار شد.

مسعود بارانی -مدیرکل شیلات- پیگیری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فنی در مزارع و مراکز تکثیر میگو توسط بخش خصوصی، تغییر ساختار مزارع پرورش میگو، ایجاد هماهنگی بیشتر بین تولیدکنندگان و دستگاه‌های متولی در جهت رفع موانع تولید، بیمه لاروهای تولیدی و مراکز تکثیر میگو از اهم برنامه‌های شیلات استان برای سال زراعی پیش رو است.

وی تاکید کرد: تامین مولد سالم و با کیفیت علاوه رشد شاخص‌های کیفی و کمی می‌تواند محصولاتی اقتصادی و بهبینه‌تری را نیز فراهم سازد.

بارانی همچنین، نمونه‌برداری از آب ورودی مزارع پرورش میگو با همکاری دامپزشکی، برگزاری نشست علمی در جهت تغییر ساختار مزارع پرورش میگو توسط اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان استان، طرح تیپ الگویی برای مزارع ۲۰ هکتاری و تغییر ساختارمزارع تکثیرو پرورش میگو با همکاری نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و برگزاری جلسه با استانداری و سازمان جهاد کشاورزی را از اهم موضوعات مطرح شده در این نشست خواند.

به گزارش ایسنا، در این نشست حاضران درجلسه به بیان مسائل و چالش‌ها و همچنین ارائه راهکارهای پیشنهادی خود پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • همه کارهای انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد