Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هم‌زمان با ایام پایانی ماه ذی‌القعده و سالروز شهادت امام جواد(ع) شهرداری شیراز اقدام به نصب تابلوی روان بر روی نمای ساختمان قطار شهری شيراز کرد، اما جمله اشتباهی که بر روی این تابلو نصب شده بود، بازتاب گسترده‌ای را در فضای مجازی به همراه داشت.

در این تابلو که به اشتباه نوشته شده بود: "شهادت امام جواد(ع) گرامی باد" باعث شد تا کاربران فضای مجازی این تصویر را به اشتراک گذاشته و از بی‌دقتی کارکنان شهرداری انتقاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطار شهری شیراز در واکنش به این انتقادها در اطلاعیه ای اعلام کرد که خطای موجود در تصویر مانیتور نمای ساختمان قطار شهری شیراز با مضمون شهادت امام جواد (ع) صرفا یک خطای نرم افزاری است که در حقیقت دو تصویر با دو پیام متفاوت روی هم افتاده است.

این اطلاعیه می افزاید: با بزرگنمایی تصویر منتشر شده در فضای مجازی مشاهده خواهید کرد که سرکش های حرف "گ" در واژه‌ی گرامی وجود ندارد و آثاری از نقاط حرف "ت" و قسمتی از حرف "ل" واژه‌ی تسلیت به خوبی دیده می شود.

سازمان قطار شهری شیراز با قدردانی از اطلاع رسانی این خطا توسط شهروندان گفت: خطای نرم افزاری اصلاح شد.

در همین حال، احمد تنوری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در پیامی در شبکه های اجتماعی با عذرخواهی از مردم نوشت: اشتباه صورت گرفته در تلویزیون شهری شهرداری شیراز صرفا به خطای نوشتاری منحصر نیست، طراحی و رنگ آمیزی شاد و استفاده از رنگ های جشنی برای مراسم عزاداری، کاری بس ناصواب است.

تنوری افزوده است: بکارگیری رنگ های صورتی و سفید در آیین های سوگواری کاملا غیرمتعارف است، به ویژه این که این استفاده سوء در ماتم شهادت امام معصوم رخ دهد، آنچه از این اتفاق به ذهن متبادر می شود، بی دقتی و عدم معرفت نسبت به تبلیغ و ترویج مناسبت های ملی و مذهبی توسط روابط عمومی شهرداری است که در این خصوص، تذکراتی را به شهرداری ارائه کرده ایم.

انتهای پیام/م 

سوتی جدید شهرداری شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطار شهری مناسبت های مذهبی ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور پیامی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق شهرستان جوانرود را تسلیت گفت.
 
در متن این پیام آمده است:

إنّالله و إنّاالیه راجعون
 
رحلت عالم فاضل و روحانی با اخلاص مرحوم مغفور حاج ماموستا ملا احمد فخری رضوان الله تعالی علیه، موجب تألم و تأثر شد.

آن عالم انقلابی و از علمای بنام اهل سنت استان کرمانشاه، عمر خود را در راه خدمت به اسلام و آرمان های انقلاب و تقریب و وحدت بین امت اسلام سپری نمود و در طول بیش از چهل سال مجاهدت در سنگر امامت جمعه جوانرود منشأ خدمات بسیاری برای مردم منطقه بودند.
 
اینجانب درگذشت آن روحانی بزرگوار را به خانواده محترم معزا، جامعه اهل سنت استان کرمانشاه به ویژه مردم شریف جوانرود و تمامی شاگردان و دوستداران ایشان تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت واسعه و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت می نمایم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • واکنش مائوریسیو پوچتینو به مردود شدن گل چلسی مقابل استون ویلا + عکس
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری