Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@13:42:43 GMT

شینهوا: آمریکا به دنبال امتیاز گرفتن از چین است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۱۵۰۳

شینهوا: آمریکا به دنبال امتیاز گرفتن از چین است

خبرگزاری رسمی چین روز جمعه در مطلبی خاطر نشان کرد دور تازه گفت و گوها قرار است ماه آینده میلادی در آمریکا برگزار شود اما طرح چنین مسایلی نشان می دهد که آمریکا می خواهد در گفت و گوها دست بالا داشته باشد.

ترامپ می گوید که برخی کشورها از جمله چین با اقداماتی چون بازطراحی فعالیت های خود در سازمان تجارت جهانی درصدد مغبون کردن این سازمان برای تامین منافع خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهور آمریکا بر این باور است که چین در چنین شرایطی و برای اینکه بتواند سازمان تجارت جهانی را مجاب کند که آمریکا مقررات را زیر پا گذاشته، منازعات مختلف دو کشور را در سازمان طرح کرده و خود را یک کشور در حال رشد معرفی است.

کاخ سفید همچنین خواستار تغییر عبارت کشورهای در حال رشد در سازمان تجارت جهانی شده و افزوده است که این شرایط باید تغییر کند نباید اجازه داد کشورهایی با این عبارت که بسیار هم ثروتمند هستند، از این سازمان منتفع شوند.

آمریکا سازمان تجارت جهانی را «درهم شکسته» توصیف و تهدید کرده است اگر این سازمان با چنین کشورهایی برخورد نکند، آمریکا به طور یکجانبه تصمیماتی برای حراست از منافع خود در برابر آنها اتخاذ خواهد کرد.

رسانه های چین از جمله شینهوا این اظهارات را حقه های کثیف و قدیمی و مزخرف گویی های همیشگی آمریکا توصیف کرده و افزوده اند: آنها می خواهند در مذاکرات تجاری از پکن امتیاز بگیرند اما چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد.

روزنامه های مردم و گلوبال تایمز ارگان های حزب حاکم چین هم بشدت به آمریکا حمله کرده و آورده اند که این کشور نظام چند جانبه تجاری جهان را به چالش کشیده است و به قوانین بین المللی بی اعتنایی می کند تا برتری طلبی اقتصادی خود را در جهان حفظ کند.

این نشریات افزوده اند این اولین بار نیست که دولت آمریکا دست به چنین کاری می زند و اولین بار هم نیست که ترامپ چنین اولتیماتوم هایی به سازمان تجارت جهانی می دهد.

کاخ سفید به رابرت لایتهایزر نماینده تجاری آمریکا دستور داده است تا از هر ابزار لازم برای تغییر جایگاه کشورهای در حال رشد در سازمان تجارت جهانی برای منتفع شدن آنها و جلوگیری از دادن امتیازات ویژه به آنها در سازمان استفاده کند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۱۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق خون جدید در فدراسیون دوومیدانی/کار خوب کاربلدها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی طهایی در گفت وگویی درباره ثبت مسابقات قهرمانی کشوری دوومیدانی ایران در تقویم فدراسیون جهانی، اظهار کرد: برای کسب امتیاز باید تقویم سالیانه ایران را در فدراسیون جهانی ثبت می کردیم تا مسابقات ما رسمیت داشته باشد. سیستم تقویم جهانی به این صورت است که هر ورزشکاری یک امتیاز دارد و نتایج را معمولا براساس 5 مسابقه و بالاترین رتبه ای که در طول سال کسب کرده است، محاسبه می کنند. این امتیاز برمبنای رنکینگی است که در مسابقه به دست می‌آورند و در آن مسابقه شرکت کرده اند.
وی افزود: این رنکینگ ها به این صورت است که از بالاترین رده یعنی او دبل یو که شامل مسابقات قهرمانی جهان و المپیک است، آغاز می شود و 370 امتیاز دارد و بعد از آن مسابقات لیگ الماس و آسیایی و منطقه ای در رده های دی اف، جی اف و ای بی سی دی ای اف برگزار می شود.
مدیر روابط بین الملل عنوان کرد: مسابقات اف 15 امتیازی است و قهرمانی کشورها در رده ب قرار می گیرد و 100 امتیاز دارد. این سیستم رده بندی به این صورت است که از اول ژانویه سال 2023 فدراسیون جهانی اعلام کرد اگر مسابقه ای در تقویم جهانی ثبت نشود به تبع آن هیچکدام از نتایج ورزشکاران را نمی تواند ثبت کنند و این نتایج در نظر گرفته نمی شوند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه 6 ورزشکار شانس کسب سهمیه المپیک دارند و مدت زمان محدودی تا المپیک در پیش داریم، این ورزشکاران مجبور بودند تا در مسابقات مختلف شرکت کنند و امتیاز خود را ارتقاء دهند. برای شخص دکتر مطیعی سرپرست فدراسیون و دکتر معتمدی دبیر کل فدراسیون این موضوع به دغدغه تبدیل شده بود که چرا مسابقات قهرمانی کشور ایران 100 امتیاز دارد و با شروع سال میلادی که زمان ثبت آن بود در تقویم جهانی ثبت نشده است اما با پیگیری های فدراسیون وقت و رایزنی با فدراسیون جهانی، مسابقات قهرمانی کشور زنان که در 27 و 28 خرداد و مردان که در 7 و 8 تیر برگزار می شود،در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شد.
طهایی گفت: خداراشکر این موضوع مورد تایید فدراسیون جهانی قرار گرفته‌ است تا بتوانیم در مدت زمان مقتضی مسابقات را برگزار کنیم و رکورد این رقابت ها را ثبت و امتیاز آن برای کسب سهمیه استفاده شود.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903401

دیگر خبرها

  • اقتصاد جهانی بی رمق می شود!
  • اذعان «آسپیدس» به هدف قرار گرفتن ناو ایتالیایی در خلیج عدن
  • جام جهانی تیراندازی| خدمتی راهی دور دوم تفنگ سه وضعیت شد
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 
  • آمار می‌گوید: پرسپولیس «تخت گاز» به دنبال پایین کشیدن استقلال
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی
  • تزریق خون جدید در فدراسیون دوومیدانی/کار خوب کاربلدها
  • سرخپوشان به دنبال بردن نساجی در شهر خسته/ استقلالی ها درصدد تثبیت صدرنشینی
  • پایان کار بانوان ایران در تفنگ ۱۰ متر جام جهانی تیراندازی