Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کرامتی با اشاره به شرایط و سنت های غلط که برای ازدواج ایجاد شده است، جمعیت در آستانه ازدواج را یک تهدید اجتماعی و فرهنگی دانست و خواستار اقدام نهادهای فرهنگ ساز و مردم برای حرکت به سمت ازدواج آسان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام «محمدتقی کرامتی» در خطبه های نماز جمعه این هفته خود ضمن توصیه به مصادیق رعایت تقوا مانند وحدت و پرهیز از جدایی امت اسلامی و با اشاره به این حدیث امام جواد (ع) که علت تفرقه جهل است و اگر جاهل سکوت کند اختلافی به وجود نمی آید، گفت: اگر کسی بهره ای از علم ندارد و تعقل نمی کند یا در مساله ای که تخصص ندارد اظهار نظر کند اختلاف پیش می آید مثل اظهار نظر اقتصاد دان در مورد امور شرعی است در حوزه ای که حرف زده و اختلاف کرده است که عالم نیست و در جامعه اسلامی اظهار نظر های جاهلان را سند قرار ندهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه گلپایگان با اشاره به سالگرد ازدواج دو معصوم که روز ملی ازدواج نامیده شده است، بیان کرد: خانواده مهم ترین نهاد فرهنگی دینی محسوب می شود جامعه در این امر اوضاع بدی را پشت سر می گذارد، جمعیت بیش از 11 میلیون در سن ازدواج تهدیدی برای فرهنگ اجتماعی دارد و بعضی از موانع ازدواج سنت های غلطی است که خود شکل داده و ازدواج را سخت کردیم که باید در آن تجدید نظر کرد تا جایی که خانواده های ضعیف در کمیته امداد و بهزیستی نیز به این امر گرفتار شدند.

 

 وی با تاکید براینکه نهاد های فرهنگ ساز و صداسیما وظیفه دارند با ایجاد یک جریان فرنگی به سمت آسان شدن ازدواج بروند، افزود: این انتظاری است که می رود ولی چیزی جز آموزه های دینی ترویج می شود و مسئولان نیز موظف به تسهیل و ایجاد اشتغال و داشتن درآمد مناسب و کافی است، وام های ازدواج را سخت می دهند و اقساط مشخص شده آن نیز در توان زوج جوان نیست.

 

حجت الاسلام کرامتی با بیان اینکه وزیر خارجه را تحریم کردند، درخواست مذاکره می دهند و انتظار دارند دربها هم باز شود، تصریح کرد: این انتظار و گفتار از بلاهت و نادانی آنها است و نشان از سردرگمی و تحقیز آنها در قبال حرکت تهاجمی ایران یعنی توقیف نفتکش و انهدام پهباد آمریکایی است.

 

امام جمعه گلپایگان با تشکر از فرماندار و روسای ادارات شهرستان با برپایی میز خدمت در مصلی نمازجمعه شهرستان، تاکید کرد: میز خدمت در مصلی نماز جمعه نشان از وحدت میان مردم و مسئولان و حرکت برای تقویت رابطه میان مردم و مسئولان است که می تواند گره گشای خیلی از مشکلات و مسائل باشد./

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مجلس شهادت امام جواد ع اوقات فراغت اردبیل روزنامه مسجد طراز اسلامی نماز جمعه بیرجند ترویج فرهنگ ازدواج آسان گلپایگان وحدت نمازجمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند

ایسنا/خراسان شمالی امام جمعه بجنورد گفت: مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته با اشاره به روز کار و کارگر اظهار کرد: امروز کار کردن در جامعه ما چند ویژگی دارد که در وهله نخست اصل کار، عبادت است.کار کردن اگر برای کسب درآمد حلال باشد، مجاهدت در راه خداوند محسوب می‌شود.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه کشور هم اکنون در جنگ اقتصادی به سر می‌برد، ادامه داد: دشمنان تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه کشور اعمال کرده تا مسئولان و مردم‌ را تحت فشار قرار دهد تا به اهداف خود برسند. بنابراین امروز انجام هر کار اقتصادی که تولید و رفع نیازها و بی‌نیازی به بیگانگان را به دنبال  دارد، مجاهدت و جنگ علیه دشمنان است.

وی بیان کرد: افرادی که در حوزه تولید، کار می‌کنند سربازان نظام‌ جمهوری اسلامی ایران هستند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه در همین راستا شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، تاکید کرد: باید بسترهای لازم برای مشارکت مردم در حوزه تولید توسط مسئولان فراهم  و تعاونی‌های تولید تشکیل و تقویت شود.

وی در ادامه به روز معلم نیز اشاره کرد و گفت: معلم‌ها در تدریس و تعلم باید اخلاص داشته باشند و دانش‌آموز مورد توجه آن‌ها قرار گیرد و اصل کار را بر تربیت دانش آموزان قرار دهند.

امام جمعه بجنورد گفت: اگر دانش‌آموزی روسری خود را بعد از پایان ساعت مدرسه و به هنگام خروج از مدرسه از سر گذاشت، آن معلم‌ بداند که برای تربیت این‌ دانش آموز کاری نکرده است.

وی تصریح کرد: تربیت دانش آموزان توسط معلم‌ها به گونه‌ای باشد که وقتی این دانش آموز استاندار، فرماندار و ... شد آن تربیت در روح و جان آن فرد باشد. تربیتی که فقط تا در مدرسه باشد، ارزشی ندارد.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • امنیت شغلی کارگران و معلمان باید تأمین شود
  • دولت امنیت شغلی کارگران را فراهم سازد/ کارگر رکن تولید
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند