Web Analytics Made Easy - Statcounter

داستان تعویض کارت‌های ملی‌ قدیمی و تبدیل آن‌ها به کارت‌های هوشمند، پروژه‌ای قدیمی است که تا امروز ادامه داشته است و برخی از افراد از این موضوع شکایت دارند.

به گزارش خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تعویض کارت‌های ملی‌قدیمی و تبدیل آن به کارت‌های ملی هوشمند پروژه‌ای تقریبا ۳ ساله است که هنوز به اتمام نرسیده و تا امروز حدود ۸ تا ۱۰ میلیون نفر فاقد کارت ملی هوشمند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریبا از اواسط شروع این پروژه و پایان عمر کارت‌های ملی‌ قدیمی، متقاضیانی که برای کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده بودند، یا به هر دلیلی موفق به دریافت کارت‌های ملی جدید خود نشدند و یا کارت ملی هوشمند آن‌ها با فاصله‌ای طولانی به دستشان می‌رسید.

حال این مشکل همچنان برای متقاضیان تعویض کارت ملی قدیمی به جدید وجود دارد و بسیاری از افراد از اینکه مدت طولانی از زمان ثبت نام‌شان گذشته است و هنوز کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده‌اند، گله دارند.

طبق گفته سازمان ثبت احوال کشور بر اثر تشدید فشار‌های بین المللی و اوج گیری تحریم‌های یک جانبه علیه کشورمان، باید بدنه کارت ملی در داخل کشور تولید تولید شود که این عمل سبب بروز مشکلاتی برای میلیون‌ها شهروند شد، شهروندانی که پس از انتظار ۶ تا ۸ ماهه موفق به دریافت کارت ملی هوشمند خود می‌شدند.

بیشتر بخوانید: توضیحات سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره رسید کارت ملی هوشمند

حال با گذشت حدود ۳ سال از فرآیند صدور کارت ملی هوشمند، افرادی که نسبت به ثبت نام برای تعویض کارت ملی خود اقدام کردند و هنوز موفق به دریافت کارت ملی هوشمند خود نشد‌ه‌اند، از این وضعیت ناراضی هستند، چراکه طبق دستور سازمان ثبت احوال کشور افراد بعد از تکمیل ثبت نام و با دریافت اوراقی می‌توانند کار‌های اداری خود را که نیازمند کارت ملی هوشمند است، انجام دهند. اما در این میان شاهد سرگردانی برخی از افراد هستیم که با وجود داشتن رسید و اوراق از سوی سازمان ثبت احوال کشور برای انجام کارهای اداری و بانکی خود سرگردان هستند و نمی‌توانند بسیاری از فعالیت‌های خود را انجام دهند.

درمورد این مسئله سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: افراد به هنگام تکمیل ثبت نام کارت ملی هوشمند خود، اوراقی دریافت می‌کنند که با آن می‌توانند تمام کار‌های اداری و بانکی خود را که به کارت ملی نیاز دارد، انجام دهند.

او با اشاره به دستور سازمان ثبت احوال کشور مبنی بر پذیرش اوراق مربوط به تعویض کارت‌های ملی شهروندان از سوی ادارات و بانک‌ها افزود: شهروندان فاقد کارت ملی هوشمند به هنگام مراجعه به بانک‌ها و ادارات مختلف، اگر با داشتن اوراق برای انجام کارهای خود با مشکل مواجه شوند، این تخلف از سوی بانک‌هاست، چراکه دستور انجام امور شهروندان با به همراه داشتن رسید از سوی سازمان ثبت احوال کشور به تمامی ادارات و بانک‌ها صادر شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در خصوص روند صدور کارت ملی هوشمند گفت: منتظر هستیم که بدنه کارت ملی هوشمند را به تولید انبوه برسانیم تا بتوانیم کارت‌های ملی‌ جدید را هر چه سریع‌تر به متقاضیان تحویل دهیم.

بیثشتر بخوانید: تحویل بیش از ۴۵ میلیون کارت ملی هوشمند به شهروندان

با توجه به اعلام سازمان ثبت احوال کشور مبنی بر اینکه پروژه کارت‌های ملی هوشمند در سال ۹۸ به اتمام خواهد رسید، امیداوریم این عمل به زودی اتفاق افتد، چراکه شهروندان برای دریافت خدمات از دستگاه‌های  اجرایی و دولتی، نیازمند کارت ملی هوشمند هستند، نه رسید آن.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت احوال کارت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد

امتداد - پایتخت عربستان، میزبان پنجاهمین نشست سالانه گروه بانک توسعه اسلامی با سرپرستی ملک سلمان بن عبدالعزیز، بین ۲۸ تا ۳۰ آوریل خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد و به نقل از الشرق الاوسط، جلساتی که در ریاض عربستان برگزار می‌شود، برای روسای گروه بانک توسعه اسلامی که نماینده ۵۷ کشور عضو این گروه هستند، فرصتی فراهم می‌کند تا فعالیت‌های توسعه‌ای بانک را برای سال جاری بررسی و در مورد برنامه‌های بالقوه بحث کنند.

قرار است با حضور ۲۰۰۰ شرکت کننده از ۸۰ کشور جهان، بیش از ۱۵ جلسه و کارگاه آموزشی برگزار و همچنین بیش از ۵۵ یادداشت تفاهم و موافقتنامه امضا شود.

این نشست به دنبال حمایت از مشاغل و ارائه یک بستر منحصر به فرد برای ارتباط و ایجاد روابط تجاری و مشارکت با نمایندگان کلیدی و سهامداران از جامعه تجاری است تا به تبادل تجربیات مرتبط و بهترین شیوه‌ها در سرمایه گذاری و تجارت ارائه شده توسط کشور‌های عضو کمک کند.

همچنین علاوه بر بهره مندی از تجارب گروه بانک توسعه اسلامی در ترویج سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی و متقابل، فعالیت ها، خدمات و ابتکارات گروه بانک توسعه اسلامی در کشور‌های عضو، در زمینه‌های سرمایه گذاری، تجارت و بیمه برجسته خواهد شد.

لازم به ذکر است که دکتر محمدرضا فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز به نمایندگی از کشور ایران در این مجمع حضور دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • ۱۰ فیلم اکشن قدیمی با قهرمانان مورد علاقه پدر‌ها؛ از جکی چان بدلکار تا ارتش یک نفره شوارتزنگر
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است