Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:02:41 GMT

حزب همبستگی، تحریم ظریف از سوی آمریکا را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۴۰۲۲

حزب همبستگی ایران اسلامی با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام کاخ سفید درخصوص تحریم محمدجواد ظریف، حمایت خود از دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان در تعامل عزتمندانه با جهان را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«تحریم دکتر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان و یکی از برجسته‌ترین دیپلمات‌های ایران در تمام ادوار گذشته توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا، تداوم یکجانبه‌گرایی ایالات متحده در عرصه جهانی و تداعی‌کننده استیصال و درماندگی کاخ سفید در مقابل منطق، عقلانیت و هنر مذاکره دستگاه دیپلماسی ایران اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش غیر واقعی دعوت به مذاکرات بدون پیش‌شرط توسط رئیس‌جمهور آمریکا، با این اقدام نابخردانه، غیرقانونی و به دور از اخلاق سیاسی که تداعی‌کننده سرگشتگی و ریاکاری ‌ وطرح ادعاهای متناقض و بی‌پایان تصمیم‌سازان کاخ سفید است، حتی برای متحدان بین‌المللی و منطقه‌ای ایالات متحده هم غیرقابل باور شده است.

حزب همبستگی ایران اسلامی معتقد است که تحریم دکتر ظریف توسط مدعیان دروغین آزادی بیان آن هم در هفته‌های منتهی به برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل، مهر تاییدی بر عملکرد دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی ایران در سال‌های اخیر و نشان‌دهنده نگرانی جدی اقتدارگریان عرصه بین‌الملل از تاثیرگذاری هوشمندانه وزیر خارجه کشورمان بر افکار عمومی جهان در دفاع از حقانیت ایران و تقبیح سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه ایالات متحده در خروج از برجام، اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران و ایجاد تنش در منطقه غرب آسیاست.

حزب همبستگی ایران اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدام غیرحقوقی کاخ سفید و حمایت همه جانبه از دکتر محمدجواد ظریف به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی و تایید سیاست خارجه کشورمان در تعامل عزتمندانه با جهان، برخی اقدامات مشکوک در داخل کشور را که بدون درک صحیح از شرایط موجود و تهدیدات خارجی و بی توجه به نیاز کشور به همبستگی ملی و انسجام داخلی، به ترویج حاکمیت دوگانه در ایران و تقابل دولت حاکمیت می‌پردازند و با هر ترفندی به تخریب وزیر محترم خارجه و دولت جمهوری اسلامی اقدام می‌کنند را تقبیح کرده و همگان را به حرکت در مسیر کاهش اختلافات داخلی در جهت تامین منافع ملی دعوت می‌نماید.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حزب همبستگي تحریم ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد

وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: اسلام‌آباد اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی‌دهد و هر آنچه که مطابق با منافع ملی باشد انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شبکه‌های خبری پاکستان، سناتور محمد اسحاق دار طی گفت‌وگو با خبرنگاران در پارلمان در اسلام‌آباد اظهار کرد: سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به پاکستان بسیار حائز اهمیت است و دولت به زودی رهبران جناح اپوزیسیون را در جریان کامل جزئیات و دستاوردهای این سفر قرار خواهد داد.

وی درباره طرح خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان نیز افزود که ما نیازی به پنهان کاری نداریم و اگر سوء تفاهم‌های اخیر میان دو کشور حل نشده بود پس چرا رئیس جمهور ایران باید به پاکستان سفر کند.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: اینکه در بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پایان سفر آیت‌الله رئیسی اشاره‌ای به مذاکرات خط لوله گاز نشده است، مساله‌ای نیست؛ بحث اصلی این است که ما اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی دهیم.

وی تاکید کرد: پاکستان هر آنچه که مطابق با منافع ملی خود باشد را انجام خواهد داد و ما اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی دهیم.

سناتور اسحاق درباره گزارش حقوق بشری وزارت امور خارجه آمریکا علیه پاکستان نیز گفت که ما این بیانیه را رد کرده و پاسخ مناسبی به آن داده‌ایم.‌

کد خبر 748170

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند