Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@14:31:14 GMT

درمان موثر کبد چرب با یک داروی خوراکی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۷۳۰۶

درمان موثر کبد چرب با یک داروی خوراکی

کبد چرب عارضه‌ای است که به دلیل شیوه زندگی کم تحرک، مصرف غذاهای چرب، شیرین و پرکالری بوجود می‌آید و محققان پیش بینی می‌کنند که این عارضه پس از چند سال به یک تهدید جدی و شایع برای سلامت کبد تبدیل می‌شود.

وجود چربی در کبد طبیعی است؛ ولی زمانی که این میزان افزایش یابد و بیش از ۵ تا ۱۰ درصد از وزن کبد شود، عارضه‌ای به نام کبد چرب به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو نوع کبد چرب الکلی و غیر الکلی وجود دارد. کبد چرب الکلی به دلیل مصرف الکل بوجود می‌آید. تجمع بیش از اندازه آهن در بدن و چاقی، احتمال ابتلا به کبدچرب الکلی را افزایش می‌دهد.
هنوز دلیل قطعی ابتلا به کبد چرب غیر الکلی مشخص نیست؛ ولی محققان احتمال می‌دهند سن، اضافه وزن، دیابت و کلسترول بالا، مهمترین عوامل خطر این عارضه باشند. علل دیگر کبد چرب غیر الکلی عبارتند از :
-استفاده از داروهای مختلف
-هپاتیت
-بیماری‌های خود ایمنی یا بیماری‌های کبد ارثی
-کاهش سریع وزن
-سوء تغذیه
برخی مطالعات نشان می‌دهد تجمع باکتری‌ها در روده کوچک نیز می‌تواند احتمال ابتلا به کبد چرب غیر الکلی را افزایش دهد.
تاکنون هیچ درمان قطعی برای کبد چرب غیرالکلی وجود ندارد و تنها رژیم غذایی، کاهش وزن و تغییر شیوه زندگی به این افراد توصیه می‌شود.
محققن اتریشی یک کارآزمایی جدید برای بررسی تاثیر اسید نورورسادیاکسیکالیک یا nor-urso بر کبد چرب غیر الکلی آغاز کردند. nor-urso نسخه‌ اصلاح‌شده از اورسودوکسی کولیک اسید است که از طریق مهار سنتز و ترشح کلسترول از کبد و نیز به وسیله مهار جذب کلسترول از جدار دستگاه گوارش، سنگ کیسه صفرا را حل می‌کند.
محققان این دارو را روی ۱۹۸ داوطلبان مبتلا به کبد چرب غیر الکلی به مدت ۱۲ هفته آزمایش کردند و میزان آنزیم ALT را اندازه گرفتند. این آنزیم شاخص خوبی برای کارکرد کبد است.
نتایج نشان داد دوز مناسب این دارو یک روش موثر برای درمان کبد چرب غیرالکلی است.
نتایج این مطالعه در نشریه The Lancet Gastroenterology & Hepatology منتشر شده است.



منبع: بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کبد چرب درمان کبدچرب هپاتیت کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۷۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت

به گزارش خبرآنلاین،فرماندار عنبرآباد گفت: در نتیجه تیراندازی شامگاه جمعه حین برگزاری جشن عروسی، دو نفر جان خود را از دست دادند.

صدا و سیما در خبری نوشت: فرماندار عنبرآباد گفت: در نتیجه تیراندازی شامگاه جمعه حین برگزاری جشن عروسی، خاله عروس و خواهر داماد جان خود را از دست دادند.

یزدان افشاری‌پور افزود: فردی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده است با سلاح جنگی کلت تیراندازی کور می‌کند که این ۲ نفر که ۳۰ و ۲۳ ساله بودند جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: بارها در مورد خطرات تیراندازی در عروسی و این رسم نامناسب اخطار داده شده است و رفع کامل آن نیاز به کار فرهنگی بیشتر دارد.

فرماندار شهرستان عنبرآباد یادآور شد: برای مقابله با توزیع و مصرف مشروبات الکلی برنامه داریم و جمع آوری سلاح غیرمجاز در کل جنوب استان هم طی ماه‌های اخیر تشدید شده است.

آذرماه سال گذشته نیز در تیراندازی در یک عروسی در عنبرآباد فردی جان باخت.

عنبرآباد یکی از شهرهای استان کرمان و مرکز شهرستان عنبرآباد است. جمعیت این شهر بر اساس سرشماری ۱۳۹۵ برابر با ۱۸٬۱۸۵ نفر (۵٬۲۸۵ خانوار) اعلام شده است.

٤٧٢٣٦

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900132

دیگر خبرها

  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • تیراندازی در عروسی ۲ قربانی گرفت
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند