Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنوز حدود ۵ میلیون بشکه نفت آلوده در شمال غرب اروپا ، سنگاپور و سایر مناطق وجود دارد. این مقدار ۴۰ درصد از ۱۲ میلیون بشکه ای است که در اوج بحران آلودگی در کشتی ها وجود داشت. ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، بحران نفت آلوده روسیه هنوز تمام نشده است، حداقل برای تاجرانی که سعی می کنند مقصدی برای محموله هایی که  نادانسته خرید اند پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بریتیش پترولیوم، شرکت بزرگ نفتی مستقر در لندن نتوانست برای بیش از 700 هزار بشکه نفت اورال خریداری پیدا کند. بریتیش پترولیوم این نفت را سه ماه پیش در بندری در دریای بالتیک بارگیری کرده بود. این محموله حاوی سطح بالای کلوراید آلی است که می تواند به پالایشگاه ها آسیب برساند.

 در اواخر آوریل مشخص شد که روسیه ناخواسته میلیون‌ها بشکه نفت آلوده را وارد سیستم خط لوله دروژبا کرده است. این خط لوله نفت را به پالایشگاه های اروپا می برد. این اتفاق باعث توقف جریان نفت از این خط لوله شد.  برخی از این بشکه ها به بندر آست لوگا در بالتیک فرستاده شدند و بریتیش پترولیوم و سایر شرکت‌ها آن را در نفتکش‌ها بارگیری کردند.

 ترنسنفت، اپراتور خط لوله روسیه ماه گذشته اعلام کرد 15 دلار در هر بشکه به بلاروس بابت نفت آلوده خسارت پرداخت میکند. اما همسایه شرقی این کشور گفت پرداخت خسارت نباید اعلام می‌شد.

 مشخص نیست چرا به تاجران در مورد این پرداخت خسارت گفته شده است. محموله‌ای که نزد بریتیش پترولیوم قرار دارد، خواهان چندانی ندارد و این شرکت نمی تواند آن را بفروشد. محتوای کلراید این محموله 29 بخش در میلیون است در حالی که باید کمتر از 10 باشد.

 هنوز حدود 5 میلیون بشکه نفت آلوده در شمال غرب اروپا ، سنگاپور و سایر مناطق وجود دارد. این مقدار نشان دهنده 40 درصد از 12 میلیون بشکه ای است که در اوج بحران آلودگی در کشتی ها وجود داشت.

تولید نفت روسیه در 2019 همگام با معاهده کاهش تولید خواهد بودبحران نفت آلوده به اعتبار روسیه به عنوان تامین کننده مطمئن انرژی ضربه زد انتهای پیام/156 R7586/P1012122/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نفت جهانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت جهانی نفت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ضمن اشاره به اخباری مبنی بر آلودگی نفتی خاک خوزستان گفت: قانون خاک آماده و مصوبه‌هایش نیز ابلاغ شده و در حال پیگیری آن هستیم و در این باره بارها با وزیر نفت در خصوص چاه‌هایی که احداث می‌شود گفت‌وگو کرده‌ایم.

وی افزود: از بالا که به خاک خوزستان نگاه می‌کنید چاه‌های نفت رها شده مشخص هستند که ما از وزارت نفت خواسته‌ایم این‌ها را ساماندهی کنند چون همین رهاسازی چاه‌های نفت بسیاری از منابع آبی و خاکی ما را دچار مشکل می‌کند.

سلاجقه ادامه داد: مشکلاتی نیز در زمینه خطوط انتقال میعانات در خلیج فارس و دریای عمان داریم یکی دو بار نشتی‌های صورت گرفته که البته تیم‌ها وارد عمل شده و سریعاً موضوع حل شده است و در آنجا نیز از ظرفیت وزارت نفت و ظرفیت‌های بین‌المللی برای تعویض لوله‌های انتقال میعانات استفاده می‌کنیم تا مشکل نشت هز لوله‌ها و کشتی‌ها رفع شود.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس