Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@06:29:41 GMT

اصناف مقصر گرانی مرغ نیستند!

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۸۹۱۴

 قاسم نوده فراهانی اظهار کرد: هفته گذشته قیمت مرغ دستخوش تغییر شد که در این زمینه باید تاکید شود، اصناف در زمینه عرضه گوشت مرغ تنها توزیع‌کننده هستند و قیمت و میزان عرضه با توجه به هزینه نهایی تولید، خرید و حجم در اختیار قرار داده شده به واحدهای توزیعی، مشخص می‌شود.

اخبار اقتصادی- وی ادامه داد: صنوف توزیعی اگر مرغ در اختیار داشته باشند عرضه خواهند کرد و اگر از سوی واحدهای تولیدی و دستگاه‌های مرتبط مرغ در اختیار آن‌ها قرار داده نشود، نمی‌توانند عرضه‌ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرضه محصولات کیلویی و باز در سوپرمارکت خلاف قانون است

رئیس اتاق اصناف تهران در پاسخ به این سؤال که یکی از مشکلات اصناف، تداخل صنفی است و در چند سال اخیر برخی واحدهای سوپرمارکتی به عرضه گوشت، میوه و سبزی می‌پردازند، آیا این خلاف قانون است؟ گفت: واحدهای سوپرمارکتی طبق قانون تنها اجازه عرضه محصولاتی همچون گوشت، فرآورده‌های پروتئینی و میوه را، به صورت بسته‌بندی شده دارند.

نوده فراهانی تصریح کرد: اما اگر محصولات به صورت باز و کیلویی عرضه شود، واحد صنفی مرتکب تخلف شده و طبق قانون فعالیت آن تداخل صنفی است.

به گزارش ایسنا، از هفته گذشته قیمت گوشت مرغ افزایش یافت و به حدود ۱۷ هزار تومان هم در بازار رسید، این در حالی است که مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروش پرنده و ماهی اعلام کرد که مرغداران مقصر گرانی گوشت مرغ هستند چرا که هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری را که باید ۸۵۰۰ تومان بفروشند تا بیش از کیلویی ۱۱ هزار تومان عرضه می‌کنند.

در مقابل بهمن محمدیاری، مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی مرغداران گوشتی ایران گفت: مرغداران قیمت مرغ زنده را تا ۱۱ هزار تومان افزایش ندادند اما بالاتر از نرخ مصوب می‌فروشند که علت آن گرمای هواست که وزن‌گیری مرغ را با مشکل مواجه می‌کند و از سوی دیگر باعث افزایش تلفات و مصرف خوراک مرغ می‌شود.

در این میان مشخص نیست در نهایت مسوولیت گرانی یکباره قیمت مرغ با کدام بخش است و از همه مهمتر نهادها و سازمان‌های نظارتی به چه کاری مشغول هستند!؟

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: گرانی اصناف مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۸۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟

حسین اصغری، درباره چرایی افزایش قیمت پیاز گفت: درحال‌حاضر برخی از محصولات کشاورزی از مناطق جنوبی کشور از جمله منطقه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و... تامین می‌شود و بارندگی‌های شدید در دهه سوم فروردین‌ماه موجب توقف برداشت پیاز به صورت مقطعی شده است.

وی با بیان اینکه ایران یکی از معدود کشور‌های دنیاست که به دلیل اقلیم خاص امکان تولید سبزی و صیفی در چهار فصل سال را دارد، گفت: البته هزینه تولید در فصول سرد بسیار بالاتر است.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش سطح زیر کشت سبزی و صیفی و افزایش عملکرد در واحد سطح در اولویت اجرا قرار دارد.

وی عنوان کرد: برنامه تولید محصول پیاز با برآورد نیاز کشور با رویکرد رعایت الگوی کشت و تولید متعادل به صورت چهار فصل تهیه و جهت اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تولیدکننده ابلاغ می‌شود. برهمین اساس برنامه ابلاغی تولید استمرار و بهاره سال زراعی جدید (۱۴۰۳ – ۱۴۰۲) محصول فوق ذکر براساس تاریخ کشت به استان‌های تولیدکننده ابلاغ شده است و براساس این برنامه در محصول تولید زمستان سطح زیر کشت ۱۳هزارو۴۵۰ هکتار با برآورد تولید ۶۴۴هزارو۳۰۰ تن و تولید بهار نیز سطح زیر کشت ۱۲هزارو۲۰۰ هکتار و تولید ۵۷۱هزار و۲۲۰ تن خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: تولید محصول در زمستان حدود ۸۰۹ هزار تن بوده و تولید بهار بیش از ۶۱۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود که نسبت به برنامه ابلاغی افزایش تولید مشاهده می‌شود.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: برنامه تولید محصول در فصل تابستان و پاییز امسال نیز با هدف‌گذاری یک میلیون و ۶۶۶ هزار و۸۲۰ تن ابلاغ و پس از تولید به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته وی میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه امسال در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.

گفتنی است براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو پیاز به بیش از ۳۰ هزارتومان رسیده و تا ۳۸ هزار تومان هم بالا رفته است.

منبع: خبرآنلاین

tags # پیاز سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان