Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کشاورزی، صنعتی مهم و حیاتی برای تامین نیازهای اولیه مردم یک کشور است. بدون تردید، توسعه و پیشرفت این صنعت، منجر به خودکفایی و استقلال ایران در تولید محصولات غذایی خواهد شد. دانشگاه آزاد به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه کشور در زمینه توسعه این صنعت ورود کرده و دکتر طهرانچی ریاست این دانشگاه با توجه به کاهش اقبال از این رشته برنامه‌ریزی‌‌‌‌‌های منسجمی برای توسعه صنعت کشاورزی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر، شورای اقتصاد دانش‌بنیان و معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی در دانشگاه آزاد در زمینه توجه به علوم کشاورزی وارد شده است. برای بررسی بیشتر فعالیت‌‌های کشاورزی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد به سراغ برخی رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد رفتیم که در زمینه کشاورزی پیشگام هستند. در همین راستا، فعالیت‌‌های دانشگاه آزاد استان گیلان در حوزه کشاورزی را، اینجا می‌‌‌خوانیم.

ابراهیم چیرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در گفت‌‌‌‌و‌‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اهمیت توسعه کشاورزی در کشور و نقش دانشگاه آزاد در گسترش این صنعت گفت: کشاورزی در هر کشوری جز صنایع مهم در رفع نیازهای اولیه و اساسی مردم یک سرزمین به شمار می‌‌‌رود. با توجه به اهمیتی که این صنعت در ایجاد امنیت غذایی، خودکفایی و استقلال در تامین نیازهای حیاتی دارد از جایگاه ویژه‌‌‌‌ای برخوردار است.

وی افزود: دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور در اقدامی بی‌‌‌‌نظیر تصمیم به فعالیت جدی در این عرصه و همگام‌‌‌سازی صنعت کشاورزی با فناوری‌‌‌‌‌‌های روز دنیا دارد و در مزارع مختلفی که مختص به واحدهای دانشگاهی سراسر کشور بوده این روند در حال شکل‌‌گیری است. تا جایی که این دانشگاه به عنوان تولید‌کننده بذر در کشور وارد عمل شده و این امر یک دستاورد بزرگ ملی برای دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در ادامه درباره فعالیت‌‌‌‌ واحدهای دانشگاهی این استان در خصوص توسعه صنعت کشاورزی یاد‌آور شد: حدود 70 هکتار زمین‌‌‌‌های مختص به کشاورزی در سطح استان داریم که متعلق به واحدهای مختلف بوده، در واحد لاهیجان هم برای تولید خاویار 7 سال پیش اقدام کردیم که برای تولید این محصول همین مقدار زمان لازم است. طبق پیش‌‌بینی‌‌های انجام شده حدود 400 میلیون تومان از تولید این محصول درآمدزایی خواهیم داشت. در زمینه تولید بذر هم با بهره‌‌‌‌‌‌‌‌مندی از فناوری نوین کشاورزی در زمینه اصلاح بذر وارد عمل شدیم.

چیرانی تاکید کرد: در واحد آستانه هم در زمینه تولید بادام زمینی وارد عمل شدیم. با توجه به اینکه این شهر مرکز اصلی کشت بادام زمینی است اما به دلیل نامرغوب بودن بذر این محصول درصددیم تا اصلاحاتی را بر روی بذر آن انجام دهیم بر همین مبنا با توجه به ظرفیتی که در سطح استان برای توسعه کشاورزی وجود دارد کلیه مزارع مختص به واحدها را به شکلی تعیین می‌‌‌کنیم تا هر شهر به تولید یک محصول اختصاص یابد.

وی متذکر شد: بسیاری از واحدهای دانشگاهی ما در زمینه صنعت توریسم و کشاورزی فعالیت دارند. با توجه به جاذبه‌‌‌‌هایی که در طبیعت جنگل، دریا و کشاورزی استان گیلان وجود دارد؛ درصددیم تا یک سیستم بوم‌‌‌گردی شامل زمین زراعی، استخر و کلیه جاذبه‌‌های توریستی را در یک فضای مشخص ایجاد کنیم تا از این طریق هم بتوانیم درآمدزایی مناسبی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در پایان تصریح کرد: با توجه به ظرفیتی که در سطح استان برای تولید برنج وجود دارد، ماموریتی از سوی سازمان مرکزی به ما محول شده است؛ بر همین مبنا درصددیم تا با کشت برنج در شالیزارها، برنج مورد نیاز دانشگاه آزاد را تامین کنیم.

توجه به صنعت کشاورزی در دانشگاه آزاد از زمان ریاست دکتر طهرانچی آغاز شده تا جایی که معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی در دانشگاه آزاد در این دوران تاسیس شد تا به طور ویژه این دانشگاه بزرگ کشور در توسعه صنعت کشاورزی ایفای نقش کند. امروز بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد در تولید بذر و محصولات کشاورزی مختلف تبدیل به یک برند شدند. این امر دستاوردی بزرگ برای دانشگاه آزاد در رونق تولید داخلی محسوب می‌‌‌شود که منجر به عدم وابستگی به بیگانگان شده و بیانگر افق‌‌های روشن پیش‌‌روی این دانشگاه بزرگ کشور خواهد بود.

گفتنی‌‌‌‌ست، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در 7 آذرماه سال 1367 با سه رشته ریاضی، کامپیوتر، میکروبیولوژی و مهندسی شیلات و محیط زیست با پذیرش 360 دانشجو(تحت عنوان دانشگاه آزاد اسلامی شرق گیلان)شروع به فعالیت کرد. این دانشگاه امروز با دارا بودن بیش از 9 هزار دانشجو، نقش مهمی را در بخش آموزش عالی کشور دارد.

انتهای پیام/

188 / 188 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ابراهیم چیرانی کشاورزی پرورش خاویار واحد لاهیجان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان کشاورزی پرورش خاویار واحد لاهیجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۴۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و شرکت شیر پاستوریزه پگاه اراک به‌منظور گسترش همکاری‌‏های علمی، پژوهشی، آموزشی و کاربردی با هدف استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌‏های آموزشی، تحقیقاتی، فناوری و رفاهی برای استمرار ارتباط سازمان‎‏یافته بین دو سازمان در سالن جلسات شرکت شیر پاستوریزه پگاه تفاهم‌نامه مشترک امضا کردند.

دبیر هیئت امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این نشست با بیان اینکه «طرح پویش» طرحی دانشجومحور و در راستای تقویت توانمندی و کارورزی دانشجویان در ارتباط با صنعت است، اظهار کرد: دانشگاه با تربیت نیرو‌های انسانی ماهر و متخصص، زمینه اشتغال آنان را مهیا می‌سازد.

مرتضی قاسمی افزود: با عملیاتی شدن طرح پویش، شکاف ایجاد شده بین دانشگاه و صنعت از بین خواهد رفت و گام‌های مؤثری در آموزش‌های علمی و مهارت‌آموزی برداشته خواهد شد و در آینده شاهد تحول چشمگیر در ایجاد اشتغال و راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها خواهیم بود.

وی بیان کرد: امکانات بسیار خوبی در سطح آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی وجود دارد که می‌تواند کمک بالقوه‌ای به صنعت به‌خصوص به شرکت شیر پگاه اراک کند.

مدیرعامل پگاه اراک هم گفت: یکی از سیاست‌های این شرکت ارتباط نزدیک با دانشگاه‌ها بوده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان مرکزی و طبق سیاست‌های شرکت صنایع شیر ایران دنبال ایجاد رابطه نزدیک همسو با سیاست‌های کلان شرکت است.

رامین طهماسبی با تأکید بر نیاز به پشتوانه علمی مناسب برای تولید، گفت: از زمان اضافه شدن این مجموعه به شرکت‌های صنایع شیر ایران پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته که می‌تواند با همکاری دانشگاه و استفاده از ظرفیت علمی و دانش فنی استادان و دانشجویان هرچه بیشتر به اهداف عالی مدنظر دست یابد.

به گزارش آنا؛ تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و شرکت شیر پاستوریزه پگاه اراک در ۱۲ ماده و ۳۹ بند به امضای قاسمی دبیر هیئت امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و طهماسبی مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه اراک رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید