Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:25:40 GMT

فضای مجازی فروشنده متخلف پرنده شکاری را لو داد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۹۲۲۴

فضای مجازی فروشنده متخلف پرنده شکاری را لو داد

به گزارش ایرنا، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی روز شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: بر اساس گزارش مردمی مبنی بر انتشار آگهیفروش یک پهله «سار گپه» در فضای مجازی، ماموران یگان حفاظت به محل مراجعه و متخلفان را در حال معامله این پرنده حفاظت شده دستگیر کردند. 

 حسین فایق افزود: متخلف فروش غیرمجاز این پرنده کمیاب با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با هشدار به متخلفان محیط زیست گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با متخلفان بر اساس قانون به شدت برخورد خواهد شد.

«سارگَپه»، نوعی پرنده‌ای شکاری است کوچک‌تر از عقاب با جثه‌ای متوسط و تو پُر، سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت، بال‌های پهن و دم کوتاه. رنگ پر و بال بسیار متنوعی دارد. 

سارگپه از راستهٔ شاهین‌سانان و خانواده قوشیان است و از حیوانات کوچک نظیر خرگوش و پرندگان کوچک‌تر تغذیه و نقش مهمی در کنترل جوندگان در طبیعت ایفا می‌کند.

شکارچی متخلف در جلفا دستگیر شد 

در همین حال رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جلفا نیز در جمع خبرنگاران از دستگیری یک شکارچی غیرمجاز توسط محیط باانان این شهرستان خبر داد که  در پارک ملی کنتال یک راس کل وحشی را شکار کرده بود. 

جواد اصلانی افزود: این شکارچی متخلف در گشت و کنترل شبانه‌ی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جلفا دستگیر شد. 

وی اظهار کرد: متخلف برای سیر مراحل قانونی با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد. 

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جلفا افزود: اهالی منطقه در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی اعم از شکار و صید غیر مجاز،تخریب، مراتب را به این اداره یا پاسگاه‌های محیط بانی منطقه اطلاع دهند.

۳۰۹۳/۵۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست پرنده شکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۹۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد

چالوس- فرمانده انتظامی چالوس از دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ محسن سلیمانی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر هتک حرمت و حیثیت از سوی یک صفحه اینستاگرامی با انتشار تصاویر کاندیداها و تمسخر آنان و انتشار اخباری تحت عنوان افشاگری بر علیه برخی افراد و مسوولان با هدف تشویش اذهان عمومی در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و سپس روانه زندان شد.

دیگر خبرها

  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد