Web Analytics Made Easy - Statcounter

قهرمان پاراگلایدر ایران می‌گوید که مشکلات فراوانی برای اعزام خود به مسابقات جهانی دارد و در صورتی که نیاز های این ورزشکار برطرف نشود در رژه‌ی افتتاحیه ی این مسابقات شرکت نخواهد کرد.

سهیل باریکانی در گفت و گو با ایسنا درباره‌ی مشکلات اعزام خود به مسابقات جهانی پاراگلایدر، گفت: قرار است فردا (یک‌شنبه) عازم مسابقات جهانی پاراگلایدر در مقدونیه شوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسابقات در بالاترین سطح ممکن برگزار می‌شود و 140 شرکت کننده در این مسابقات شرکت می‌کنند. این مسابقات هر 2 سال یک بار برگزار می شود که برای کسب سهمیه‌ی مسابقات جهانی باید در طول این 2 سال مسابقاتی را انجام داد که بتوانیم به مسابقات جهانی راه پیداکنیم. تمامی تیم‌ها با مربی و لیدر خود در این مسابقات شرکت می‌کنند. باتوجه به مشکلاتی که برای اعزام  من در سال های قبل وجود داشت تصمیم گرفتم که 3 ماه قبل پیگیر اعزام خود به این مسابقات باشم. لیست اعزام و هزینه‌های خود را به انجمن‌ ورزش های هوایی ارسال کردم که بعد از تایید به فدارسیون انجمن های ورزشی و در شورای برون مرزی مطرح شود.

او ادامه داد: طبق روال هر دوره مدارک ما را گم می‌کردند که امسال هم مدارک تقاضای مجوز من گم شد و بعد از پیگیری‌ها و درخواست دوباره موفق شدم که 2 هفته‌ی پیش مدارک تایید شده را از فدارسیون بگیرم و حتی به من هم تبریک گفته شد. درخواست هزینه‌هایی که تایید کرده بودند را خواستار شدم ولی تاکید کردند که فقط مجوز رقابت در این مسابقات به من داده شده و هیچ گونه هزینه‌ای تعلق نمی‌گیرد.

این قهرمان پاراگلایدر با بیان اینکه هزینه‌های بلیط و اقامت را از جیب خود داده است، تاکید کرد: بعد از اعتراض من به عدم پرداخت مطالبات از سوی فدراسیون انجمن‌های ورزشی جواب من را این‌گونه داد که اگر فدارسیون به شما مجوز ندهد حتی با اینکه هزینه را از جیب خود می‌دهید و در این مسابقات شرکت کنید شما مرتکب جرم شده‌اید و باید طبق عرف فدارسیون به شما مجوز دهد.

باریکانی گفت: هزینه‌ی اعزام من 40 میلیون تومان بود، بعد از اینکه فدارسیون هزینه های من را تقبل نکرد به سراغ رشیدی (رئیس انجمن ورزش های هوایی) رفتم، این انجمن 10 میلیون تومان هزینه‌ی من را تقبل کرد و طی یک نامه به فدارسیون خواستار شد که از بودجه‌ی خود 10 میلیون تومان را به من اختصاص دهد ولی متاسفانه رئیس فدارسیون انجمن های ورزشی با این درخواست موافقت نکرد. تعجب می‌کنم که چرا علیپور نامه‌ی اعزام من را پذیرفت ولی حتی حاضر نشد که از جیب انجمن ورزش های هوایی که خود از نظر درآمد مستقل است برای اعزام من کمک کند.

وی با بیان اینکه ورودی این مسابقات 10 میلیون تومان است، گفت: این هزینه‌ی انجمن ورزش‌های هوایی که به من اختصاص داده شده بود فقط برای ورودی این مسابقات است علاوه بر این هزینه‌های هواپیما و مشکلات ویزا وجود داشت. من به عنوان یک ایرانی توانسته‌ام فقط 15 روز ویزای مقدونیه بگیرم. از روزهای قبل تمام حریفان من در حال تمرین هستند ولی من به دلیل مشکل ویزا یک روز قبل مسابقات عازم مسابقات جهانی می شوم و باید بعد از اتمام مسابقات سریعا کشور مقدونیه را ترک کنم.

او با گلایه از وضعیت موجود برای اعزام اظهار کرد: من در دوره‌های قبل با لباس شخصی خود در رژه شرکت می کردم و پرچم ایران را به اهتزاز در می آوردم و از این موضوع که تمامی شرکت کننده ها با لباس کشورشان به رژه می آمدند خجالت می کشیدم و برای دوستان خارجی من بسیار عجیب بود که چطور نماینده‌ی یک کشور بدون لباس رسمی آن کشور شرکت می‌کند. معتقدم که این حداقل امکاناتی است که باید به ورزشکاران اختصاص داده شود و من نمی‌توانم برای خود لباسی طراحی کنم زیرا به اعتقاد من این کار جرم است و باید لباس رسمی را فدارسیون در اختیار من قرار دهد و تاکید می کنم که اگر لباس برای رژه تهیه نشود من در رژه شرکت نمی کنم و پرچم ایران روی زمین خواهد ماند.
 

گلایه از نبود لباس فرم

این ملی پوش پاراگلایدر تاکید کرد: من حتی برای برطرف کردن مشکل خود شخصا دست به کار شدم و سراغ علیپور رفتم ولی این آقا من را به دفتر خود راه نداد و بسیار برای من عجیب بود که چگونه با فردی که ملی پوش است  و عازم مسابقات جهانی است این‌گونه رفتار می شود و حتی جواب تماس های آقای رشیدی هم که رئیس انجمن های هوایی هستند را نمی دادند و این کار برای من و دوستانم توهین به حساب می آید. تمام حریفان من در حال تمرین و آمادگی هستند ولی من بر سر یک لباس تیم ملی اینگونه سرگردانم.

این ورزشکار از تبعات حضور نیافتن در رژه گفت: نمی‌دانم که اگر در رژه شرکت نکنم چه تبعاتی برای من دارد و برای من خیلی جالب است که کسی که خودش مجوز می دهد با اعزام من به مسابقات جهانی مشکل دارد و مخالفت می کند.

باریکانی با انتقاد از عملکرد فدارسیون انجمن های ورزشی گفت: سال های قبل هم که به مسابقات اعزام شدم هیچ هزینه‌ای دریافت نکردم. بنده در طول زندگی ورزشی حرفه‌ای خود حدودا 50 مسابقه شرکت کرده‌ام که تا اکنون هیچ هزینه‌ای را دریافت نکرده‌ام و فقط فدراسیون انجمن های ورزشی مجوز می دهد و من نقش این فدارسیون را نمی دانم. با وجود اینکه خود انجمن های ورزش هوایی پر در آمد است، فدارسیون انجمن های ورزشی هیچ حمایتی را از ورزش های هوایی نمی کند زیرا ورزش های هوایی فدارسیون مستقل می خواهد و با محدودیت ها اجازه ی دیده شدن را به ورزش های هوایی نمی دهند. ورزش های هوایی ایران بسیار قوی است و بسیاری از رقبا ایران را حریف سرسخت می دانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پاراگلایدر مسابقات بین المللی پاراگلایدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ایروان در سال 2023 مسابقات قهرمانی اروپا را با موفقیت برگزار کرد و کاراکاس نیز در همین سال جاری میلادی میزبان رقابت های پان امریکا بود. علاوه بر دو رویداد فوق، میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال 2026 نیز به شهر بوینوس آیرس پایتخت آرژانتین داده شد.
محمد جلود رییس IWF از انتخاب میزبان رویدادهای جهانی در قاره های مختلف دنیا استقبال کرده و انتخاب زودهنگام این دو شهر را موجب ثبات تقویم و برنامه ریزی بهتر برای برگزاری آنها دانست.
با وجود این که سیستم کسب سهمیه برای بازی های المپیک 2028 هنوز مشخص نشده اما در هر صورت، مسابقات جهانی سال 2027، یکی از رویدادهای مهم کسب سهمیه خواهد بود.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898980

دیگر خبرها

  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • معیار انتخاب و اعزام ورزشکاران برای مسابقات کشوری پرس‌سینه
  • آغاز مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • اعزام ملی پوش مازندرانی بوکس به مسابقات قهرمانی آسیا
  • اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور
  • اعزام ملی پوش ساروی بوکس ایران به مسابقات قهرمانی آسیا
  • تدوین ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری