Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@22:02:33 GMT

فعالیت تشکیلاتی از مؤلفه‌های اصلی هیئت تراز است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۰۴۰۱

فعالیت تشکیلاتی از مؤلفه‌های اصلی هیئت تراز است

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز ارتباطات واطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی با بیان اینکه امروز جز عناصر مؤمن و مخلص جهادی و متخصص، از کسی کاری برای کشور ساخته نیست، اظهار کرد: تربیت چنین عناصر کارآمدی در گرو کار تشکیلاتی فعالان دانشجویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین دوره از نهمین طرح ضیافت رضوی با سخنرانی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حضور مسئولان، خادمان و فعالان هیئات دانشجویی سراسر کشور در حرم مطهر رضوی آغاز شد.

رستمی در این مراسم با اشاره به سالروز شهادت جوادالائمه (ع) گفت: دلیل اینکه حاکمان زمان ائمه اطهار (ع)، حضور ایشان را تاب نیاورده و همه تلاش خود را برای حذف ائمه اطهار (ع) انجام می‌دادند، وجود مؤثر اهل بیت (ع) بود. بر این اساس اگر هیچ ظالم یا مفسدی از وجود یک شیعه احساس خطر و ناامنی نکند، باید در شیعه بودن وی تردید کرد.

وی افزود: به عنوان مثال شیخ فضل‌الله نوری که حدود یک قرن پیش در چنین روزی به دارآویخته شد، انحراف ایجاد شده توسط انگلیسی‌ها یعنی ضربه زدن به دین با ابزار دین را تشخیص داد و مقابلش ایستاد؛ اما سایر دین‌داران آن زمان که قدرت تشخیص این انحراف و مبارزه با آن را نداشتند، با او مخالفت کرده و حتی شهادتش را جشن گرفتند.

رسالت هیئت، اثرگذاری و حضور مؤثر است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: رسالت هیئت تراز اسلام و انقلاب نیز در همین راستا تعریف می‌شود؛ شما فعالان هیئات دانشجویی در مؤثرترین فضای کشور یعنی دانشگاه و در یکی از باارزش‌ترین امور یعنی فعالیت هیئتی حضور دارید و باید بیش از دیگران به اثربخشی خود توجه داشته باشید.

رستمی با تأکید براینکه هیئت دانشجویی باید پرچمدار دین‌داری حقیقی و روشنگری در فضای دانشگاه بوده و انتقال دهنده آن با ادبیات فاخر به دانشگاهیان باشد، اضافه کرد: هیئت صرفاً جای ابراز ارادت و محبت به اهل بیت (ع) نیست، بلکه ورای گرایش دل‌ها به اهل بیت (ع) در هیئت، افراد باید برای خدمت به اهل بیت (ع) نیز بسیج شوند و در واقع عواطف و احساسات در خدمت اهداف اصلی هیئت قرار گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، هیئت را کانون تزریق امید در دانشگاه دانست و افزود: خروجی هیئت بایدد انشجویان مؤمن فعال انقلابی، پرچمداران مطالبه‌گری عدالت، اخلاق و معنویت، پیشتازان علم و پژوهش و مبارزه با فساد باشد و لازمه چنین ایفای نقشی از سوی هیئات دانشجویی، فعالیت تشکیلاتی است.

وی یادآور شد: فعالیت هیئتی هرگز به معنای کار بی‌نظم و نظام نیست، بلکه کار فاخر و مؤثر تشکیلاتی است که با نیت الهی و معطوف به نتیجه باشد و تنها چنین نوع کاری است که خروجی آن، حماسه، شهادت‌طلبی، تحلیل ظالمان و موضع‌گیری در مقابل کوفیان و کوفی‌نمایان در هر زمان می‌شود.

رستمی با بیان اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز تلاش ویژه‌ای جهت اعتلای هیئات دانشجویی دارد، افزود: هیئات دانشجویی باید به تشکیلاتی برسند که تعیین کننده خط‌مشی برای جریان‌های دینی در دانشگاه باشند.

حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به بیانیه گام دوم که طی آن رهبر معظم انقلاب، مأموریت جوان مؤمن انقلابی را تا دستیابی به تمدن اسلامی ترسیم کرده‌اند، تصریح کرد: ایشان در دیدار رمضانی خود با دانشجویان نیز در پاسخ به گلایه آنها از وضعیت کشور، از راهکار «دولت جوان انقلابی» سخن گفتند که مهمترین پیش‌نیاز تشکیل چنین دولتی، تربیت نیروی تراز و شایسته در قالب کارهای جهادی، تشکیلاتی و فعالیت‌های جمعی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه امروز به‌خوبی ثابت شده است جز عنصر مؤمن مخلص جهادی و متخصص، از کسی کاری برای کشور ساخته نیست، ادامه داد: مدعیان زود ناامید شده و دل به آن سوی مرزها می‌سپارند و از عناصر اصلی قدرت ملت، غافل می‌شوند.

چشم‌اندازتان مقدمه‌سازی برای ظهور باشد

رستمی خطاب به فعالان هیئات دانشجویی خاطرنشان کرد: تصورات سطحی از هیئت نداشته باشید و با چشم‌انداز مقدمه‌سازی برای ظهور پیش بروید. از دل هیئت باید نیروهای متخصص و متعهد برای اداره کشور بیرون بیاید. کدام جمع فعال و مؤمنی شایسته‌تر از هیئت‌های مذهبی دانشجویی برای تربیت نیروی تراز انقلاب و پرورش سربازان امام زمان (عج) است؟

وی افزود: البته این کار، آسان نیست؛ اما میسر است و جز از شما ساخته نیست؛ چنان‌که رزمندگان دفاع مقدس و مدافع حرم نیز در دل همین هیئت‌ها (یعنی کار تشکیلاتی مدام، بابرنامه و هدفمند) تربیت شدند.

حجت‌الاسلام رستمی طرح ضیافت رضوی را فرصتی برای ارتباط‌گیری فعالان دانشجویی با یکدیگر و کار شبکه‌ای برشمرد و گفت: در این طرح، مهارت‌های کابردی همچون ارتباط با یکدیگر، اثرگذاری بر مخاطب و اداره هیئت تراز آموزش داده می‌شود که بسیار راهگشاست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین در سخنان خود با اشاره به اینکه زیارت در واقع، ارتباط معنوی میان زائر و مزور است، خطاب به دانشجویان یادآور شد: به فرموده حضرت، امام مانند پدری مهربان و برادری دلسوز است، لذا با امام صحبت کنید و نهایت استفاده را از حضور در محضر ایشان ببرید.

وی اظهار کرد: آنچه انسان را برای بهره کامل بردن از زیارت آماده می‌کند، رعایت آداب زیارت هم در بُعد ظاهری (غسل زیارت، ذکر و پرهیز از غفلت و سرگرمی در بین راه) و هم بعد باطنی (احساس حضور در محضر امام و توجه به مفاهیم زیارت‌نامه) است.

در پایان مراسم نیز دانشجویان با مرثیه‌سرایی حاج سعید حدادیان در محضر امام رضا (ع) به سوگواری پرداختند. نهمین طرح ضیافت رضوی، ویژه فعالان دانشجویی سراسر کشور به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از 10 مردادماه به مدت یک ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

168 / 320 نهاد رهبری در دانشگاه حجت الاسلام رستمی رستمی نهاد رهبری فعالان دانشجویی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نهاد رهبری در دانشگاه حجت الاسلام رستمی رستمی نهاد رهبری فعالان دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا آزادی ظهر امروز در آئین افتتاحیه ستاد برگزاری دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ۲۵۰۰ شهید چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخنرانی‌های مقام معظم رهبری اظهار کرد: بیشترین بیانات مقام معظم رهبری بر موضوع توصیف، الگو پردازی و سرگذشت پژوهی از شهدا است.

وی با اشاره به اینکه کنگره شهدا باید حتماً شهید محور باشد تصریح کرد: محور کنگره شهید است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در ۲۹ شهریور خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند: دفاع مقدس و شهدا را بشناسیم و بشناسانیم؛ برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم.

در حوزه سرگذشت پژوهی عقب ماندگی داریم

وی با اشاره به آثار شهدا در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: آثار شهدا تا حدودی جمع آوری شده، در حوزه سرگذشت پژوهی عقب ماندگی داریم.

سردار آزادی درباره محصول سرگذشت پژوهی بیان داشت: محصول سرگذشت پژوهی، سوژه است که بیانگر انتقال پیام شهید است.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری که فرمودند: دفاع مقدس گنج است؛ گفت: بسیاری از بخش‌های آثار شهدا واکاوی نشده است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج درباره کنگره شهدا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری یادآور شد: کنگره شهدا دو رویکرد اصلی دارد؛ که رویکرد اول زنده نگه داشتن یاد شهید است.

وی درباره رویکرد دوم کنگره شهدا گفت: انتقال پیام شهید است که پیام شهید را جز با زبان هنر نمی‌توان انتقال داد، رهبر معظم انقلاب سال گذشته ۵ بار بر موضوع هنر تاکید داشتند؛ باید پیام شهید را به جوان‌ها، نوجوان‌ها انتقال دهید.

سردار آزادی یادآور شد: مقصود از بزرگ داشت‌ها، جریان سازی است؛ رسالت کنگره باید جریان سازی فکری و عملی باشد.

وی خاطر نشان کرد: کنگره شهدا باید امید آفرین باشد و تولید امید کند؛ معنا را به جامعه منتقل کند که آن ایمان و امید است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به کنگره ملی تصریح کرد: عنوان کنگره، کنگره ملی شهدا استان است و همه شهدا را در برمی‌گیرد؛ سطحش فراتر از استان باشد و بتواند حماسه رزمندگان دلاور را به کشور و حتی جهان معرفی کند.

وی افزود: برای کنگره به یک کار هنری و جریان ساز، فکر کنید تا ذهن تمام جوانان و نوجوانان را درگیر شهدا بکند.

کنگره شهدا حداقل باید ۵۰ جلد کتاب فاخر داشته باشد

سردار آزادی یادآور شد: این کنگره حداقل باید ۵۰ جلد کتاب فاخر داشته باشد باید حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ مستند خوب تولید شود.

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب بیان داشت: کارهای شما شناسنامه انقلابی و دفاعی، دوران مقدس است که باید هنرمندانه به دیگران معرفی کنید؛ خاصیت هنر، آشنایی با شهدا است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به جنگ نرم دشمن خاطرنشان کرد: تلاش دشمن تزریق بی هویتی است و کنگره باید امید آفرین باشد.

وی اظهار کرد: روایت جذاب خلق کنید فیلم نامه و سوژه خوب مهم است و از دل سرگذشت پژوهی بیرون می‌آید؛ بهترین کار را برای شهدا رقم بزنید.

کد خبر 6087232

دیگر خبرها

  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند