Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@11:30:43 GMT

تولید سه هزار قطعه ماهی خاویار پرورشی در سبزوار

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۱۶۸۷

تولید سه هزار قطعه ماهی خاویار پرورشی در سبزوار

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از تولید سه هزار قطعه ماهی خاویار پرورشی در سبزوار خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور برغمدی در گفت و گو با صبح توس؛ با اشاره به تولید و پرورش بیش از سه هزار قطعه ماهی خاویاری در سبزوار اظهارداشت : خوشبختانه سبزوار توانسته با تولید این تعداد از ماهی های خاویاری پیشگام تولید خاویار در استان خراسان رضوی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه مزرعه به صورت فعال در حال پرورش و تولید این نوع از ماهی هستند تاکید کرد: پروانه فعالیت 2 مزرعه دیگر صادر شده است که در آینده ای نزدیک اقدامات لازم برای شروع و پرورش را آغاز کرده و این امر به پیشگامی سبزوار در این رشته کمک خواهد کرد.

 

برغمدی همچنین با بیان اینکه ماهی خاویاری از جمله مهم ترین، پرارزش ترین و ارزآورترین محصولات کشاورزی است که می توان در کشور تولید و وارد بازار های جهانی کرد تصریح کرد: آغاز به کار مزارع پرورش ماهی های خاویاری در سبزوار از چهار سال گذشته آغاز شده است که امید است تا دو سال آینده خاویار آن به بازار های جهانی راه پیدا کند.

 

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار به اشتغالزایی مناسب پرورش ماهی های خاویاری اشاره کرد و افزود: هر مزرعه پرورش علاوه بر مشاغل غیر مستقیم برای سه نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

 

وی همچنین با اشاره به تولید ماهی های قزل آلا در سبزوار ادامه داد: در حال حاضر بیش از 120 مزرعه پرورش ماهی سرد آبی در شهرستان فعال است که به صورت دو منظوره و با کاربری های پرورش ماهی و کشاورزی این کار را انجام می دهند.

 

برغمدی در ادامه به تولید سه هزار و 500 تن ماهی قزل آلا به صورت پرورشی در سبزوار خبر داد و تاکید کرد ک این رقم معادل 35 درصد تولید استان بوده و به تنهایی بیش از تولید 10 استان کشور است که سبب شده است رتبه برتر استان برای چندمین سال پیاپی به سبزوار اختصاص یابد.

 

انتها پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار مهر، نامدار ملکپور صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با توجه به وجود استخرهای ذخیره آب کشاورزی فراوانی که در سطح استان وجود دارد، با مشاوره کارشناسان مدیریت شیلات و امور آبزیان، کشاورزان می‌توانند نسبت به ماهی‌دار کردن استخرهای ذخیره آب کشاورزی خود اقدام نمایند.

وی افزود: در صورت بهره‌برداری کامل از این استخرهای ذخیره آب کشاورزی امکان تولید بیش از یک هزار تن ماهی قزل‌آلای رنگین کمان در سطح چهارمحال و بختیاری وجود خواهد داشت.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای این کار باید کشاورزان نسبت به ذخیره ماهیان با وزن بین ۵۰ تا ۱۰۰ گرم اقدام نمایند تا در پایان فصل کشاورزی یعنی اواخر مهر یا اواسط آبان ماه ماهیان به وزن بازاری رسیده و روانه بازار مصرف شود.

ملکپور عنوان کرد: از دیگر اقداماتی که برای پرورش ماهی قزل‌آلا در این نوع استخرها می‌توان انجام داد استفاده از دستگاه‌های هواده اسپلش یا برج‌های هوادهی در استخر است.

وی خاطرنشان کرد: از مزایای پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی می‌توان به افزایش بهره‌وری محصول کشاورزی نیز اشاره کرد، آب استخرهای کشاورزی که در آن ماهیان پرورش داده می‌شوند غنی از املاح و مواد معدنی مناسب برای رشد سایر محصولات کشاورزی هستند.

کد خبر 6090769

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست