Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@17:56:20 GMT

پیاده‌روی میلیونی اربعین یک حرکت سیاسی است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۲۶۲۶

پیاده‌روی میلیونی اربعین یک حرکت سیاسی است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه پیاده‌روی میلیونی اربعین حرکت سیاسی مهم و آرامی است که دنیا هم نمی‌داند چگونه ایجاد شده است، ادامه داد: زیارت حرکت جمعی ولایتمدارانه و در عین حال موضع شفاف ما در مقابل دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، امروز (12 مرداد) در نشست طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» که ویژه خدمات‌دهی به کاروان‌های پیاده برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد شهادت امام جواد (ع) به تبیین جایگاه ویژه امام جواد (ع) پرداخت و گفت: امام رضا (ع) درباره این فرزند خون‌دل فراوانی خورد؛ زیرا هم با تأخیر به دنیا آمد و هم بعد از به دنیا آمدن همواره مورد هجمه بدخواهان و دشمنان امامت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امام جواد (ع) عصاره وجود امام رضا (ع) و یادگار آن امام همام است، به دشواری‌های دوران حیات این امام همام پرداخت و اضافه کرد: هر چه شیعه به دوران ولادت امام زمان (عج) نزدیک‌تر می‌شد فشار دشمنان بر ائمه بیشتر می‌شد؛ ازاین‌رو بعد از امام رضا (ع) خفقان و فشار بر امامان ما افزایش یافت و حلقه محاصره دشمنان تنگ‌تر شد.

آیت الله یعقوبی خاطرنشان کرد: اثرگذاری کار امام رضا (ع) به‌گونه‌ای بود که امام جواد (ع)، امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) را به‌عنوان فرزندان امام رضا (ع) می‌شناختند و ابن الرضا (ع) لقب داده بودند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: امام هشتم (ع) حرکتی را آغاز کرد که سه امام بعد از او این حرکت را تکمیل و تشکیلات تشیع را سازمان‌دهی کردند.

وی اضافه کرد: اگرچه شیعه در اقلیت بود و در سختی زندگی می‌کرد؛ اما کار خود را می‌کرد؛ زیرا سازمان نامرئی وجود داشت که همه شیعیان را به هم وصل می‌کرد.

آیت الله یعقوبی افزود: در این زمینه یکی از مواردی که شیعه را از غیر شیعه مشخص می‌کند زیارت است؛ زیرا برای غیر شیعه زیارت به این معنا وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه زیارت دو بعد تولی و تبری دارد، اظهار کرد: در زیارت‌نامه‌ها موضع ما دو عبارت است؛ نخست اینکه ما دوستدار دوستان خدا بوده و دوم اینکه ما دشمن دشمنان خدا هستیم.

آیت الله یعقوبی اضافه کرد: ما در زیارت‌نامه‌ها اعلام می‌داریم ولایت‌پذیر بوده و افزون بر اینکه از مشرکان و کافران و منافقان و فاسقان برائت می‌جوییم، با صالحانی پیوند داریم که در رأس آن‌ها امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه زیرساخت و اساس زیارت‌نامه‌های ما سیاسی است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل هم خلفای بنی‌عباس و بنی‌امیه با این زیارت‌ها جنگیده‌اند؛ زیرا می‌دانستند شیعه با زیارت شارژ شده و قدرت و نیرو می‌گیرد و حرکت خود را توفنده‌تر به‌پیش می‌برد.

آیت الله یعقوبی تصریح کرد: زیارت علاوه بر بعد معنوی، بعد سیاسی هم دارد؛ زیرا وقتی انسان در کنار امام می‌ایستد و در فضای جاذبه و مغناطیس امامت قرار می‌گیرد افزون بر دریافت برکات معنوی، خود این حضور نشانه این است که من موضع و رهبر و جهت داشته و خط من مشخص است.

وی افزود: به همین دلیل اکنون می‌بینیم زیارت اربعین در دنیا تزلزل ایجاد کرده و مستکبران عالم از این حماسه بزرگ شگفت‌زده و گیج شده‌اند و همان‌طور که در جنگ تحمیلی می‌گفتند ما از «الله‌اکبر» سر درنمی‌آوریم که چه قدرتی دارد و چگونه نیروها را این‌گونه جلو می‌برد فلسفه قدرت مغناطیسی امام حسین (ع) و اربعین را هم درک نمی‌کنیم.

آیت الله یعقوبی اظهار کرد: به دلیل رفع برخی موانع ازجمله روادید، به فضل الهی امسال این حرکت با قدرت بیشتری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی میلیونی اربعین حرکت سیاسی مهم و آرامی است که دنیا هم نمی‌داند چگونه ایجاد شده است، ادامه داد: زیارت حرکت جمعی ولایتمدارانه و در عین حال موضع شفاف ما در مقابل دشمنان است.

آیت الله یعقوبی افزود: به همین دلیل دشمنان اگر بتوانند جلوی این حرکت را بگیرند می‌گیرند اما نمی‌توانند؛ زیرا حرکت با این کاروان‌ها کار دل است و خداوند این دل‌ها را می‌چرخاند.

وی با اشاره به اینکه زیارت سرمایه عظیمی برای شیعه است، افزود: زیارت سرمایه مهمی برای شیعه در طول تاریخ است؛ به‌گونه‌ای که اگر دشمنان توانستند در برخی مواقع همه ابزار و تجهیزات را از شیعه بگیرند؛ اما نتوانستند این سرمایه را بگیرند.

آیت الله یعقوبی با بیان اینکه زیارت ابزار پیشرفت تشیع است و در زیارت‌نامه‌ها مضامین عالی و بلندی وجود دارد، اظهار کرد: اگر ما امروز به دنیا اعلام می‌کنیم که ما اهل جنگ نیستیم اما اگر کسی با ما بجنگد مقاومت می‌کنیم، این سخنی است که پیش از این در زیارت‌نامه‌های ما آمده است.

وی گفت: ما باید قدر این سرمایه را بدانیم و آن را به نسل جدید خود هم منتقل کنیم؛ ازاین‌رو لازم است در زمینهٔ زیارت فرهنگ‌سازی شایسته صورت گیرد.

 

 

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: ازدواج نماز جمعه بیرجند شهادت امام جواد ع خراسان جنوبي مسجد خطبه های نماز جمعه کانون های مساجد روزنامه بجنورد خراسان شمالی اربعین پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۲۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) گفت: این برنامه با هدف تجدید عهد و پیمان با شهدا و حفظ، تقویت سلامت روح و جسم کارکنان سپاه استان و به مناسبت گرمیداشت هفته سلامت و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج برگزار شده است.
سرهنگ جمشیدی افزود: برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، مسابقات کتابخوانی، برپایی ایستگاه‌های سلامت و کارگاه‌های آموزشی به مناسبت هفته سلامت و هفته عقیدتی سیاسی در رده‌های مختلف سپاه وبسیج چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.
کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) امروز مسیر جاده سلامت تا تپه نورالشهدای شهرکرد را پیموده و با قرائت زیارت عاشورا در جوار قبور مطهر شهدای گمنام، با آرمان‌های والای شهیدان تجدید عهد و پیمان کردند.

دیگر خبرها

  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم (ع)
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود