Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اطلاعات واصله به دفتر پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان فردی بنام خانم «ح» با سؤ استفاده از زائران و آژانس های زیارتی از چندین سال قبل زائران را بدون داشتن مجوز قانونی و حتی بیمه، به عتبات اعزام می‌کند و در حین سفر مشکلاتی را برای زائران ایجاد و از آنها به روش های مختلف اخاذی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ سازمان حج و زیارت یک سازمان دولتی مستقل و وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که  مسئولیت اجرا و نظارت بر حج تمتع، عمره مفرده، عتبات عالیات عراق، و … را بر عهده دارد در واقع سیاستگذاری، هدایت و نظارت بر امور حج و زیارت از جمله اهداف این سازمان دولتی مستقل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان حج و زیارت موظف است با استفاده از نیروی انسانی متدین و ماهر ماموریت های خود را انجام دهد و همچنین رسیدگی به انتقادات و شکایات زائران، حمایت و پشتیبانی همه جانبه از زائر مخصوصاً درصورت بروز حوادث از دیگر وظایف این سازمان است.

بر اساس وظایف و ماموریت های محوله به این سازمان تعیین شرایط دفاتر ثبت نام حجاج و تدوین پیش نویس آئین نامه های صدور و لغو مجوز و رسیدگی به تخلفات و فعالیت های زیارتی را بر عهده دارد.

این گزارش بر اساس اطلاعات و اخباری که از منابع مختلف جمع آوری شده _ منابع خبری این گزارش و رسانه در نزد رسانه محفوظ خواهد ماند_ در پی بررسی و کنکاش سؤ استفاده کنندگانی است که بدون مجوز و بصورت غیرقانونی در حال اعزام زائر به عتبات هستند است.

بر اساس اطلاعات واصله به دفتر پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان فردی بنام خانم «ح» با سؤ استفاده از  زائران و آژانس های زیارتی از چندین سال قبل زائران را بدون داشتن مجوز قانونی و حتی بیمه، به عتبات اعزام می‌کند و در حین سفر مشکلاتی را برای زائران ایجاد و از آنها به روش های مختلف اخاذی می کند.

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان از ماجرای چندین سال قبل پرده برداشت و برای روشنگری و تنویر افکار عمومی در خصوص اعزام زائران بدون مجوز و بیمه توسط خانم «ح»، اطلاعات ذی قیمتی را در اختیار این رسانه قرار داد.

 

واردات گوشی با کد رجیستری زائران

این منبع آگاه با بیان اینکه خانم «ح» در هر شهری یک نماینده گذاشته تا برایش زائر جمع کنند گفت: خانم «ح» که چند وقت پیش در جمع زائرینی که در ابتدای ثبت نام بودند و قصد داشتند به عتبات بروند صحبت می کرد اعلام کرد من از طرف دفتر حج و زیارت آمده‌ام.

وی افزود: این خانم هیچ دفتری ندارد و از یکی از آژانس های شهر برای جلب اعتماد زائران استفاده می‌کرد.

خانم «م» با بیان اینکه، این زن در عتبات با حیله گری از زائران پول اضافی دریافت می کرد عنوان کرد: در عتبات می‌گفت که پول کم‌ آوردم اگر دارید ۵، ۶ میلیون تومان به من پول بدهید و با این توجیه که چون پول هتل گران شده و هتل چند دلاری بیشتر می خواهد از زائران پول بیشتری می گرفت.

این منبع مطلع در ادامه بیان کرد: زائران نهاوندی به این خانم پول داده بودند و با این روش ها از زائران اخاذی می کرد و تا جایی که اطلاع دارم نهاوندی ها پیگیر این قضیه نشدند.

وی با اشاره به شکایت زائران مریانجی از این خانم گفت: زائران مریانجی از خانم «ح» شکایت کرده بودند که رضایت دادند و این خانم در قبال رضایت مریانجی ها برخی را به  شمال برد و به برخی دیگر چک ۵۰۰ تومانی داد.

منبع آگاه رسانه عصر همدان اظهار داشت: خانم «ح» قبل از عید زائر اعزام کره بود اما خودش حضور نداشت و مسئولیت کار را با پرداخت پول به کسان دیگری سپرده بود و این افرادی که مسئولیت را پذیرفته بودند در سفر دیگری به این فرد می‌گفتند که پول اضافه زائران را پرداخت نکن، بگو ندارم!

این منبع که در سفر زیارتی با این کاروان حضور داشته می گوید: زائران  خانم «ح» اصلا بیمه نیستند و اگر اتفاقی بیافتد دستشان به جایی بند نیست. من این موضوع و عدم رسیدگی، خدمات دهی و وضعیت بد هتل ها را هم به افرادی که با سازمان مرتبط هستند گفته ام. این خانم هتل را برای فردی رزرو می‌کند اما به فرد دیگری می دهد و در برخی اوقات کسی که ناراحتی قلبی دارد در لابی هتل می خوابد.

وی با بیان اینکه خانم «ح» می‌گفت از کسی ترس و واهمه ای ندارم و هیچ کاری با من نمی توانند بکنند خاطر نشان کرد: برخی از متولیات حج و زیارت در جریان هستند که این خانوم از اسم سازمان سوء استفاده می‌کند.حتی حکم توقیفش را هم دادند اما کاری نمی توانند بکنند.ابن خانم می گوید که من پیشم به آنجا گرم است.

منبع مطلع عصر همدان با اشاره به سو استفاده خانم «ح» از زائران گفت: این خانم با گرفتن کد رجیستری از زائران در قبال پرداخت مبلغی پول، از این کدها برای واردات گوشی برای مغازه پسر خود سؤاستفاده می‌کند.

خانم »ح« تعهد محضری داد و متعهد شد که کار غیرقانونی نکند

در ادامه این گزارش با یکی از مدیران آژانس ها در شهر همدان تماس گرفتیم و خانم »ح« اطلاعات بیشتری گرفتیم، این فرد مطلع با بیان اینکه حدود ۱۸ نفر بصورت یک جا از خانم «ح» شکایت کرده بودند و رئیس یکی از بیمارستان های شهر همدان هم از ایشان شکایت کرده است  گفت: این خانم چند سالی است که به صورت غیرقانونی و بدون مجوز مسافران را به عتبات می برد و  دادگاه نامه زد که تعهد بدهد و یک پرونده دارد که از طرف دادگاه آمد حج و زیارت تعهد محضری داد و متعهد شد که کار غیرقانونی نکند اما باز هم ادامه داد.

وی با اشاره به فعالیت های غیر قانونی و غیرمسئولانه این فرد افزود: به زائران گفته بوده که کارت زائران را گم کرده در حالی که پول هتل را نداده بوده و هتل هم به خاطر همین مسئله کارت ها را گرو نگه داشته بود.

این مدیر آژانس تصریح کرد: یک بار هم زائران را در مرز رها کرده بوده و خودش همراهشان نبوده است.

آقای «ا» با بیان اینکه یکی از آژانس های شهر همدان با خانم «ح» همکاری می‌کرد گفت: از این آژانس هم تعهد گرفته شده است. و به ایشان تذکر دادند که با این خانم کار نکنند.

وی تاکید کرد: خانم «ح» با استفاده از اطلاعات زائران برای پسر خود ریجیستری می‌گیرد و موبایل وارد می کند و ما ابتدا این را از یکی از همکاران خود شنیدیم و مطلع شدیم.

این منبع آگاه یادآور شد: تمام گزارشات در دست حج و زیارت است.

در گفتگوی کاملا مخفیانه خود با  فردی به نام آقای «م» در سازمان حج و زیارت توانستیم اطلاعاتی در این خصوص کسب کنیم.

مراجع قضایی در این مسئله حساس نیستند و خانم‌ «ح» هیچ ردپایی از خود نمی گذارد

این فرد با اشاره به شکایت های صورت گرفته از خانم «ح» گفت: ما چند بار از این خانم شکایت کردیم و محکوم هم شده و تعهد داده که این کار را نمی‌کند اما باز هم فعالیت می‌کند.

این منبع مطلع اضافه کرد: این خانم بدون مجوز، آزادانه و غیر قانونی فعالیت و زائران را اذیت می کند و زمانی هم که به سوریه زائر می برد همین گونه بود.

وی با اشاره به همکاری یکی از آژانس های شهر با خانم «ح» تاکید کرد: با یکی از آژانس ها کارهایش را پیش می‌برد. به اسم آژانس مذکور کار می کند اما خودش آزاد ثبت نام می کند و از مجوز آژانس سوء استفاده می‌کند.

این منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود با بیان اینکه وقتی زائران به ما می‌گفتند که هتل و غذا خوب نبود، ما هم گفتیم که با یک فرد فاقد مجوز، شخصی و کلاهبردار رفتید زیارت حالا هم می‌توانید بروید شکایت کنید، عنوان کرد:ما نمی‌توانیم با خانم «ح» برخورد کنیم و مراجع قضایی باید برخورد کنند. باید ممنوع‌الخروج شود و جلوی این فرد گرفته شود چرا که دودش به چشم مردم می‌رود.

آقای «م» در ادامه با اشاره به اینکه از سال ۸۸، ۸۹ شکایت کردیم و اماکن هم به دلیل اینکه این خانم مکان و دفتری ندارد نمی تواند وارد شود و دفترش را پلمپ کند اظهار داشت: مراجع قضایی در این مسئله حساس نیستند و خانم‌ «ح» هیچ ردپایی از خود نمی گذارد. از ۱۵ یا ۲۰ سال پیش شروع کرده که پول بیشتری میگه خدمات کمتری هم می دهد.

این منبع آگاه به عصر همدان گفت: از اینکه از نام سازمان حج و زیارت سؤ استفاده می‌کند و می‌گوید از طرف سازمان به زیارت می‌برد خبر ندارم، اما چیزی که مشخص است این است که این خانم خیلی جسور است. وی در پایان بیان کرد: زائران این خانم بیشتر از زنان بی‌سرپرست و سن و سال دار هستند و کسانی هستند که در این مورد اطلاعات زیادی ندارند.

در ادامه این گزارش با دفتر آژانس مذکور که منابع مطلع عصر همدان، خبر از همکاری با این خانم می دادند تماس گرفتم و بامدیر این آژانس در مورد خانم «ح» و سواستفاده های این فرد از آژانس گفتگو کردیم.

 

هیچ همکاری با خانم «ح» نداریم و دو سال است که در آژانس جدید نیست

خانم «چ»، مدیر یکی از آژانس های مسافرتی در همدان با اشاره به همکاری این آژانس با خانم «ح» گفت: همکاری ما با این فرد به دو سه سال قبل برمی گردد و ایشان به من گفتند که من چند نفر مسافر دارم که می خواهم در آژانس شما کارهایشان انجام دهم.

وی با بیان اینکه برای ایشان یک زمانی مسافر مشهد، کیش و استانبول و … می آمد و ما هم کاملا قانونی برای این مسافران کار انجام می‌دادیم تاکید کرد: ایشان مسافر آورده و من پول گرفتم برایشان کار انجام دادم و این غیر قانونی نیست.

این مدیر آژانس با بیان اینکه خانم «ح» به روستاهای اطراف می رود و مسافر جمع می کند تصریح کرد: حج و زیارتی ها هم از دستش شاکی هستند و نمی‌توانند به واقع کاری هم بکنند

خانم «چ» با بیان اینکه در آژانس قبلی که اجاره کرده بودیم همکاری داشتیم اما الان نزدیک دو سال است که در این آژانس جدید نیست و هیچ همکاری با خانم «ح» نداریم، تصریح کرد: ما اصلا مجوز کربلا و عتبات نداریم و هر کجا لازم باشد می آیم و پاسخ می دهم و ما هیچ همکاری با این فرد نداریم.

وی با اشاره به همکاری آژانس های دیگر در شهر همدان با خانم «ح» گفت: بعد از اینکه ما با این فرد سر حساب کتاب به مشکل خوردیم کاملاً زدند به کار کربلا و عتبات و با دو تا آژانس دیگر همکاری دارند. خیلی از آژانس‌های دیگر مسافر می گیرند و با ایشان کار می کنند، چرا اسم ما را می‌آورند!؟

این مدیر آژانس با اشاره به قطع ارتباط آژانس با این فرد می گوید: من یک بار دیدم که پول مسافر ها را خرج می‌کند و از جاهای مختلف زنگ می‌زنند که چرا پول هتل را واریز نکردید و چرا فلان کار را نکردید، بعد که علت را جویا شدم، به من گفتند پسرم ماشینش خراب شده بود و دختر مریض بود و پول را آنجا خرج کردم، ما هم ایشان را بیرون کردیم.

خانم «چ» یادآور شد: این فرد جایی گفته بود که آژانس را با بنده شریک است.

وی با بیان اینکه خانم ‌«ح» به مسافر می گوید و قرارداد هم می بندد که خودم می‌برم و آزاد هستم عنوان کرد: ایشان کلی رضایت نامه و قرارداد دارد و از مسافر امضا و اثر انگشت هم می گیرد. به مسافر و زائر گفته که زیر نظر حج و زیارت نیست.

وی در پایان گفت: حج و زیارتی ها این خانم را ممنوع الخروج کردند و چون خودش نمی‌تواند مسافر ببرد به کسای دیگری می دهد.

پیرو اطلاعات کسب شده از منابع مختلف و گفتگوهای خود با منابع خبری برای تکمیل تر شده گزارش تحقیقی با خانم »ح« در قالب زائر کربلا تماس گرفتیم و اطلاعات دیگری نیز گرفتیم.

در همدان ۲۰۰۰ نفر آزاد بر داریم که هیچ کدام مجوز ندارند

خانم »ح« در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به اینکه من دفتر ندارم و آزاد بر هستم گفت: در کاروان روحانی، مدیر و مداح داریم و هتل کربلا پنج ستاره و نجف سه ستاره است. حج و زیارت یک میلیون  ۷۰۰ هزار تومان می‌گیرد اما مبلغی که ما می گیریم یک میلیون و ۱۰۰ تومان است.

وی با بیان اینکه در مساجد که جلسه می گذاریم زائران قراردادی را مبنی بر اینکه من آزاد بر هستم مهر و امضا می کنند افزود:  با رضایت خود زائران به عتبات می برم. ما مجوز نداریم اما چند سال است که کار می کنیم.

این خانم در ادامه با اشاره به اینکه حج و زیارت به دلیل اینکه خانم هستم مجوز نمی دهد تاکید کرد: حج و زیارت به آزادبر ها مجوز نمی‌دهد و دلیل ندادن مجوز را هم نمی دانم، با ما خیلی هم مخالف هستند.

وی اظهار داشت: ما ۲۵ سال کار می کنیم و بیشتر از حج و زیارتی ها هم مسافر داریم. آزادبر یکی دوتا نیست تا دلت بخواهد در همدان آزادبر داریم. شاید در همدان ۲۰۰۰ نفر آزاد بر داریم که هیچ کدام مجوز ندارند.

خانم»ح» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سازمان حج و زیارت به به شما گیر می دهد یا خیر عنوان کرد: حج و زیارت به آزاد بر ها گیر می دهد و اگر گیرشان بیاورد برخورد می کند و از این موضوع  اطلاع دارد اما نمی توانند کاری بکند.

در ادامه با اشاره به بحث بیمه زائران می گوید:اگر اتفاقی بیفتد زائران بیمه عتبات عالیات هستند و ما حتی بیمه تروریستی هم داریم. بیمه و ویزا را تهران برای ما می‌زند.

وی با بیان اینکه من با  یکی دو نفر آزاد بر در تهران کار می کنم گفت:. گذرنامه ها را می‌دهم تهران و کارشان را انجام می دهند و خودشان هم می‌برند و خودم به خاطر کسالتم نمی توانم بروم. آژانس تهران مجوز گردشگری دارد و مجوز عتبات ندارد. تهران به آزاد برها مثل همدان گیر نمی دهد. از تهران می آیند همدان و زائران همدان را هم پر می کنند و می روند.

حال با اتمام این گزارش سوالی که ذهن مخاطبان و خوانندگان را به خود جلب می کند این است که چه کس یا کسانی باید با افراد سودجو که بصورت غیر قانونی و بدون مجوز زائران را به عتبات اعزام می کنند برخورد کنند؟

کدام نهاد باید برای جلوگیری و حفظ حرمت زائران کربلا و نجف و … باید ورود کند؟

سازمان حج و زیارت آیا در برخورد با این افراد سود جو و فرصت طلب که به گفته یکی از آزاد بر ها ۲۰۰۰ نفر در شهر همدان بصورت غیر قانونی و بدون مجوز زائر اعزام می کند، بصورت جدی عزم خود را جزم کرده است؟

نهاد های نظارتی در برخورد با این مهم و مشکلات پیش آمده از قبیل سودجویی از زائران، طلب پول بیشتر، رها شدن در مرز ها و استفاده از کد ریجیستری زائران برای واردات  … آیا ورود داشته است یا خیر؟

کدام نهاد نظارتی در استان باید برای جلوگیری از سوءاستفاده کنندگان و برای سر و سامان دادن و انسجام بخشی به وضعیت اعزام زائران باید پیش قدم شود؟

وظایف مقامات قضایی، سازمان حج و زیارت و … در این موضوع چیست و چگونه باید باشد؟

این سوالات تنها برخی از سوالاتی است که افکار عمومی منتظر پاسخ قانع کننده و قابل قبول از طرف سازمان و نها های نظارتی است.

پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان آمادگی دارد پاسخ های مستدل مسئولان و مدیران مربوطه را بصورت گسترده و برای روشنگری در جامعه منتشر کند.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش کاشی حرم در لرستان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ نماینده ولی فقیه در استان لرستان تلاش ستاد برای توسعه عتبات عالیات  را امری خدا پسندانه دانست و گفت: مردم  استان لرستان با کمکهای نقدی و غیر نقدی خود سهم بزرگی در بازسازی حرم های مطهر دارند. 
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات لرستان گفت:مردم ولایی لرستان بیش از چهار میلیارد تومان برای توسعه و بازسای حرم های مطهر کمک کرده اند .
ستاد بازسازی عتبات عالیات برای جلب مشارکت‌های  همه ی ارادتمندان  و عاشقان اهل بیت(ع) طرحی را به نام «کاشی حرم» در دست اجرا دارد که در این طرح هر فرد علاقه‌مند هزینه ساخت و نصب یک کارشی از صحن عقیله بنی هاشم که در جوار حرم امام حسین(ع) ساخته می‌شود را پرداخت می‌کند.
اگر دوست دارید نام شما هم جزو خادمان و مشارکت‌کنندگان در ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم قرار گیرد می‌توانید هزینه یک کاشی از این حرم را به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کنید و جزو واقفان حرم حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) قرار گیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • اصلاح نژاد ۱۵ هزار راس دام سبک در استان همدان
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است