Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی از برنامه‌ریزی در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی در سکونتگاه‌های غیررسمی خراسان رضوی خبر داد.

افشین رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در حال حاضر بر روی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق پیرامونی و حاشیه شهرهای استان خراسان رضوی تمرکز شده و تعداد 90 پایگاه در سکونتگاه‌های غیررسمی استان خراسان رضوی راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: عمده این پایگاه‌ها در سکونتگاه‌های غیررسمی شهر مشهد قرار دارند و تعداد سه پایگاه نیز در تربت حیدریه، نیشابور و سبزوار در این حوزه مشغول آموزش هستند.

رحیمی ادامه داد: تعداد افرادی که طی یک سال گذشته در این پایگاه‌ها آموزش دیده‌اند شاخص مناسبی برای کیفیت‌بخشی و اثرگذاری این آموزش‌ها هستند و بیش از هشت هزار نفر در یک سال گذشته از این آموزش‌ها برخوردار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اغلب مخاطبان و علاقه‌مندان آموزش‌های فنی و مهارتی در حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی را بانوان تشکیل می‌دهند عنوان کرد: رشته‌هایی که این آموزش‌ها نیز در آنها صورت می‌گیرد مرتبط با هنر و فعالیت این بانوان است و آموزش‌ها در حوزه‌هایی مانند صنایع دستی و طراحی دوخت در این حوزه صورت می‌گیرد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آموزش هاي مهارتي فراگیری آموزش مهارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۳۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد

علی باقرزاده فاروجی در آیین تجلیل از معلمان برتر خراسان شمالی با بیان اینکه توسعه کشور به دست معلمان رقم می‌خورد، گفت: باید دغدغه‌های این قشر زحمتکش برطرف شود.

او گفت : معلم قوی، محور مدرسه‌ای علمی را شکل می‌دهد و هیچ جامعه‌ای قوی نمی‌شود مگر در سایه معلمی باسواد و فهیم، باید در عمل برای توانمندسازی این قشر گام برداشته شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: معلمی قوی است که دغدغه معیشت و تامین مایحتاج نداشته باشد و کشور از طریق معلمان قوی است توسعه می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز با اشاره به دستاورد‌های این اداره کل گفت: سه هزار و ۷۰۰ نیروی جدید در ۲ سال و نیم گذشته از طریق آزمون‌های استخدامی، تبدیل وضعیت و کنکور سراسری در این اداره کل جذب شدند.

ابوالقاسم اکبری کسب سه نشان برنز جهانی و ۹ مدال کشوری در المپیاد‌های علمی و سه رتبه سومی المپیاد ریاضی آرکاداغ در کشور ترکمنستان از دستاورد‌های معلمان در تربیت دانش آموزان عنوان کرد.

او گفت : در دولت سیزدهم ۷۰ طرح آموزشی با ۳۶۰ کلاس درس بهره برداری شد و ۸۵ طرح با ۳۶۰ کلاس در حال اجرا و پیگیری است، علاوه بر آن ساخت ۱۳ مدرسه در قالب طرح نهضت ملی مسکن به تصویب رسید.

در این همایش از هشت معلم برتر استانی و چهار معلم برتر شهرستان بجنورد تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان