Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ عبدالقادر فقیهی رییس شورای بازرگانان ایرانیان دبی با اشاره به روابط ایران و امارات، از مذاکراتش با مقامات اماراتی درباره وضعیت ویزا‌های لغو شده و حساب‌های بسته شده ایرانی‌ها در بانک‌های اماراتی خبر داد و گفت: با وعده حاکم دبی، ویزا‌ها تمدید و حساب‌ها باز خواهند شد.
امارات به عنوان یکی از اعضای بلوک ضد ایرانی کشور‌های حاشیه خلیج فارس به سرکردگی عربستان در سال‌های اخیر روابط تیره‌ای با ایران داشته و با آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران و بسته شدن حساب‌های بانکی تجار ایرانی که سوابق بسیار طولانی در روابط تجاری بین ایران و امارات داشتند این روابط تیره‌تر نیز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اخیرا در پی سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی گلوبال هاوک بر فراز تنگه هرمز، وزارت خارجه ایران کاردار امارات را احضار کرد. دلیل احضار استفاده آمریکا از پایگاه هوایی‌اش در امارات برای اقدام جاسوسی علیه ایران بود. به نظر می‌رسد همین اتفاق به نقطه عطفی برای روابط تیره سیاسی دو کشور تبدیل شد و خبر‌هایی درباره گشایش روابط به گوش می‌رسد. روز سه‌شنبه ۸ مرداد، قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی و محمدعلی مصباح الاحبابی فرمانده گارد ساحلی امارات متحده عربی با هم دیدار کردند. دیداری که به چرخش امارات به سمت ایران بعد از چندین سال تنش تعبیر شد. رویداد۲۴ در همین رابطه با عبدالقادر فقیهی رییس شورای بازرگانان ایرانیان دبی و مدیر نمایندگی بیمه ایران در امارات متحده عربی گفت‌وگو کرده و به یک خبر امیدوارکننده دست پیدا کرده است. عبدالقادر فقیهی نماینده کل شرکت سهامی بیمه ایران در امارات عربی متحده و عمان در گفت‌وگو با رویداد۲۴ از مذاکرات با مقام‌های علی رتبه امارات برای رفع مشکل تجار ایرانی خبر داده است. او گفت: در مذاکراتی که با حاکمان دبی داشتیم، آن‌ها قبول کرده‌اند به ایرانی‌هایی که سرمایه دارند و قصد دارند تجارت سالم با امارات داشته باشند، ویزا برای تجارت بدهند و بانک‌ها نیز با سفارش مقامات دبی برای این ایرانی‌ها حساب باز خواهند کرد.
مدیر نمایندگی بیمه ایران در امارات با اشاره به بسته شدن حساب ایرانی‌ها در امارات در پی تحریم‌های مالی آمریکا گفت: با اینکه تحریم‌ها برای ایرانی‌ها وجود دارد، اما استثنائا برای کسانی که سرمایه خوبی داشته باشند، حساب باز کرده و تسهیلات ارائه خواهند داد. فقیهی درباره اینکه آیا برای «تجارت سالم» حد و مرزی تعیین شده است، گفت: نه فقط گفته‌اند تجارت باید سالم باشد و تجارت تحریمی نباشد. تجارت سالم شامل صادرات و واردات بین ایران و امارات است و ری اکسپورت‌هایی که در گذشته انجام می‌شد نیز ادامه پیدا خواهد کرد. دولت دوبی این مقوله را تصویب کرده است. نماینده شرکت سهامی بیمه ایران در امارات به لغو ویزای برخی ایرانی‌ها به دلایل سیاسی در سال‌های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: با تشخیص مقامات امارات، کسانی که ویزایشان کنسل شده بود، تمدید خواهد شد؛ مشروط به اینکه آدم‌های سالمی باشند و بخواهند در امارات تجارت کنند. فقیهی درباره وضعیت جدید روابط ایران و امارات گفت: فضا برای تجارت ایران و امارات بار دیگر باز شده است. او درباره دلایل این گشایش گفت: دلیلش این است که خیلی از ایرانی‌ها از امارات رفته و سرمایه‌هایشان را به ترکیه و جا‌های دیگر برده‌اند. حجم تجارت ایران و امارات از ۴۰ میلیارد دلار در سال‌های گذشته به ۷ میلیارد دلار در سال‌های اخیر تنزل پیدا کرده بود. نماینده شرکت سهامی بیمه ایران ادامه داد: ما نامه‌ای به حاکم دبی نوشتیم و وضعیت را شرح دادیم و گفتیم ایرانی‌ها ۱۲۰ سال در تجارت امارات شریک بودند و بسیاری از آن‌ها در کار سیاسی دخالتی ندارند؛ این است که این‌ها تصمیم گرفته‌اند این تسهیلات را قائل شوند. با این تسهیلات جدید، ویزا‌ها برمی‌گردد و حساب‌های بانکی باز خواهد شد. برچسب ها: امارات

منبع: خرداد

کلیدواژه: امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد

سرهنگ فدائیان؛ رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اظهار کرد که ار فروشنده ای دوره گرد در مقابل مغازه عرضه گوشت خود یک عدد سنگ چاقو تیز کنی خریداری کرده است .

وی افزود: طبق اظهارات شاکی ، فروشنده دوره گرد به بهانه اینکه دستگاه کارت خوان در خودرو در حال شارژ است کارت بانکی و رمز آن را شاکی اخذ کرده و پس از برداشت ۳ میلیون ریال ، در فرصتی مناسب از کارت بانکی کپی گرفته و بعد از گذشت چند ساعت ، مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال از کارت قصاب برداشت کرده است .

سرهنگ فدائیان افزود : با هوشمندی و اقدام به موقع مهندسان سایبری پلیس فتا ، با دستور قضایی حساب بانکی مذکور مسدود و وجه به حساب شاکی عودت داده شد.

سرهنگ فدائیان تاکید کرد: کاربران هنگام پرداخت و خرید، خودشان نسبت به کشیدن کارت عابر بانک در دستگاه کارت خوان اقدام و از افشای رمز آن در جمع دیگران خودداری کنند و همچنین برای خرید از فروشگاه‌های معتبر استفاده کرده و از تحویل کارت بانکی به فروشندگان سیار و کیوسک‌های میان راهی بپرهیزند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در انتها از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند .

طبق ماده ۱۳ قانون جرایم رایانه‌ای ، هر گاه فردی به طور غیر مجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‌ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مـال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است؛ لذا لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • داغ شدن زمزمه‌های ورود اژدهای سرخ برای مهار ایران؛ اهرم فشار پکن کجاست؟
  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟