Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، برخی اخبار از بالاگرفتن تنش در روابط اردن و رژیم صهیونیستی حکایت دارد؛ تا جایی که گفته شده ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن درخواست دیدار نتانیاهو را رد کرده است.

بنابر این گزارش، به نظر می‌رسد آنچه وزیر اوقاف اردن دکتر عبدالناصر ابوالبصل به انجام رساند، نشانه‌ای جدید از سطح درگیری پشت پرده میان اردن و اسرائیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اوقاف اردن پنجشنبه شب پس از مشاوره‌های فراوان با دستگاه‌های امنیتی دستور بسته شدن مقبره هارون پیامبر (ع) را در شهر «وادی موسی» در جنوب این کشور صادر کرد. اینکار پس از آن صورت گرفت که شماری از گردشگران صهیونیست در اقدامی که حساسیت مقامات اردن را برانگیخت و سبب ایجاد مجادلات اجتماعی شد، به برگزاری علنی آیین تلمودی اقدام کرده بودند.

القدس العربی در ادامه نوشت: انجام این آیین از لحاظ سیاسی بار دیگر سبب ایجاد بحران داخلی میان اردن و اسرائیل شد. بلافاصله پس از آنکه جرد کوشنر، داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا خاک اردن را ترک کرد، مسأله انجام این آیین که بصورتی حساسیت برانگیز برای جامعه اردن در منطقه وادی موسی در نزدیکی شهر تاریخی پترا برگزار شده بود، در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد.

وزیر اوقاف اردن پس از مشاوره‌های فراوان، به سرعت تصمیم گرفت تا مقبره هارون پیامبر (ع) را ببندد. این صهیونیست‌ها در ابتدا به عنوان گردشگر وارد اردن شده بودند.

پادشاه اردن در حاشیه استقبال کوشنر با جزئیات معامله سیاسی (موسوم به معامله قرن) مخالفت کرده بود. یک منبع آگاه به القدس العربی گفت امان مایل نیست به کمپ دیوید رفته تا تنها در آنجا عکس بگیرد؛ همچنانکه در نشست بحرین اتفاق افتاد.

القدس العربی همچنین اعلام کرد نتانیاهو به تازگی خواهان دیدار ویژه با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن شده بود؛ اما پادشاه اردن به شدت با انجام هرگونه دیدار و یا تماسی در این مرحله مخالفت کرد که این مسأله خشم نتانیاهو را برانگیخت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز وارد «امان» پایتخت اردن شد تا در خصوص توافق آتش‌بس و راههای رسیدن کمک‌ها به غزه با مقامات این کشور گفت‌وگو کند.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خاجره آمریکا ظهر امروز (۱۱ اردیبهشت) در هفتمین سفر منطقه‌ای پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و پس از پایان سفر یک روزه خود به عربستان سعودی وارد اردن شد.

او قرار است با مقامات اردنی از جمله «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «ایمن الصفدی» وزیر خارجه این کشور دیدار کند. بلینکن همچنین با «زیگرید کاخ» هماهنک کننده سازمان ملل برای ارسال کمک‌ها به غزه و بازسازی این منطقه دیدار خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا قرار است پس از این دیدارها به فلسطین اشغالی سفر کند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • دیدار رهبر مخالفان نتانیاهو با وزیز خارجه امارات
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • بلینکن آتش‌بس با حزب‌الله همزمان با ادامه جنگ در غزه را غیرممکن خواند
  • جزئیاتی از دیدار بلینکن و نتانیاهو درباره رفح
  • فریادهای خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر اقامت بلینکن
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد
  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد