Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@20:40:06 GMT

کشت فراسرزمینی در افغانستان پیگیری شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۶۶۰۰

کشت فراسرزمینی در افغانستان پیگیری شود

قوسی با بیان اینکه برای رونق واردات دام در بازارچه های مرزی باید امکانات و زیرساخت های لازم فراهم شود، گفت: باید توسعه کشت فراسرزمینی خراسان جنوبی در افغانستان پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا قوسی» امروز (12 مرداد) در شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات استان اظهار کرد: در بخش کشاورزی ظرفیت های بسیاری خوبی برای صادارت و ایجاد رونق تولید و اشتغال وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با اشاره به پیگیری در بحث واردات دام و کشت فراسرزمینی در افغانستان اشاره کرد و گفت: مسائل و مشکلاتی  در این دو بحث وجود دارد که انتظار است بررسی و حل شود.

 

قوسی ادامه داد: در بحث واردات دام مشکل قرنطینه بهداشتی از طرف کشور افغانستان  وجود دارد و پروتکل قرنطیه بهداشتی با شبکه دامپزشکی ایران ندارد و از طرفی قوانین کشور افغانستان نیز اجازه خروج  و صادارت دام را ممنوع کرده است.

 

وی با بیان اینکه برای رونق واردات دام در بازارچه های مرزی باید امکانات و زیرساخت های برای قرنطینه دام، کشتارگاه، سردخانه و صنایع فرآوری و بسته بندی فراهم شود، افزود: کشت فراسرزمینی خراسان جنوبی در کشور اوکراین موفق بوده است هرچند مشکلاتی در بحث انتقال ارز و محصولات تولیدی وجود دارد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی درخواست کرد کشت فراسرزمینی در افغانستان با توجه به هم مرزی با استان خراسان جنوبی و حاصلخیزی اراضی این کشور پیگیری شود.  

 

قوسی گفت: در حال حاضر 3 هزار نفر کارشناس فارغ التحصیل و عضو نظام مهندسی کشاورزی داریم که می توانند در افغانستان مباحث تولیدات بخش کشاورزی را پیگیری کنند که باید زمینه این امر فراهم شود.

 

به گفته وی برای بحث واردات و صادارت به افغانستان یکی از محدودیت ها این است که برند یا استاندارد مشخصی برای محصولات کشاورزی اعلام نمی کنند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: ازدواج بیرجند نماز جمعه خراسان جنوبي شهادت امام جواد ع خطبه های نماز جمعه شبستان بیرجند مسجد روزنامه ها واردات دام زنده کشت فراسرزمینی مرز ماهیرود رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  بارش‌هایی که از چند روز گذشته خراسان جنوبی را در برگرفته با وجود خوشحالی مردم و کشاورزان، به منازل، قنوات، اراضی کشاورزی و راه‌های مواصلاتی خسارت‌هایی وارد کرد

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد