Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@03:04:22 GMT

سه کمیته برای توسعه شهرستان خور و بیابانک تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۷۲۴۳

سه کمیته برای توسعه شهرستان خور و بیابانک تشکیل شد

 در این جلسه که عصر روز شنبه به ریاست استاندار و با حضور فرماندار خور و بیابانک، نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد تشکیل کمیته های کشاورزی و صنایع وابسته، میراث فرهنگی و گردشگری و صنعت و معدن مصوب و مقرر شد این کمیته ها تا ۱۲ روز آینده طرح های مورد نیاز برای توسعه این شهرستان براساس سند طرح توسعه خور و بیابانک را به منظور بررسی در کمیته زیرساخت ها متشکل از مدیران کل راه و شهرسازی، آب منطقه ای، برق، مخابرات، گاز و راه و شهرسازی پیشنهاد دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در سال گذشته طرحی برای توسعه شهرستان های کمتر توسعه یافته کشور توسط وزارت کشور و با همکاری سازمان برنامه و بودجه اجرایی شد که براساس آن هر یک از استان های کشور براساس شاخص های توسعه، یکی از شهرستان های خود را به عنوان کمتر توسعه یافته به وزارت کشور معرفی کردند. 

از استان اصفهان شهرستان خور و بیابانک به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته این استان به وزارت کشور معرفی شد تا طرح ویژه ای برای توسعه آن اجرا شود. 

ایوب درویشی  معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان در اولین جلسه طرح توسعه شهرستان خور و بیابانک هدف از اجرای این طرح را توانمند کردن مردم منطقه و توسعه اشتغال و کارآفرینی در این شهرستان براساس ظرفیت های آن و با مشارکت بخش خصوصی بیان کرد. 

همچنین استاندار اصفهان با اشاره به اینکه خور و بیابانک بعنوان شهرستان کمتر توسعه یافته استان معرفی شده است، تسریع در اجرای طرح توسعه این شهرستان را خواستار شد و گفت: در این راستا باید از تجربیات و دستاوردهای سایر استان ها استفاده کرد.

عباس رضایی افزود: برای اجرای این طرح باید از کمک بخش خصوصی و دولتی و نهادها از جمله بنیاد مستضعفان و برکت استفاده کرد. 

وی اظهارداشت: خور و بیابانک منطقه ای بکر و مستعد برای سرمایه گذاری براساس ظرفیت های بومی است که برای سرمایه گذاری و توسعه آن به همت و تلاش نیاز است. 

استاندار اصفهان با بیان اینکه برگزاری جلسات برای اجرای توسعه شهرستان خور و بیابانک باید کاربردی باشد، گفت: در جلسه بعدی که ۱۵ روز آینده برگزار خواهد شد، باید اقدامات انجام شده برای توسعه شهرستان خور و بیابانک گزارش شود. 

در این جلسه ظرفیت های بومی منطقه از جمله در زمینه های " کشاورزی و دامپروی " از جمله کشت گیاهان دارویی و پرورش شتر و شترمرغ، " گردشگری" و " معدن " تبادل نظر شد. 

تفویض اختیار به مدیران شهرستانی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنعت، معدن و تجارت پیشنهادهای خود را به کمیته های یاد شده که زیر نظر معاون امور عمرانی استانداری اصفهان تشکیل خواهد شد، ارائه دهند. 

شهرستان خور و بیابانک با ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ هزار کیلومتر وسعت در ۴۲۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد. 

۲۰۹۳ /۶۰۲۶/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اصفهان دستگاه های اجرایی استان سازمان برنامه و بودجه صنعت معدن و تجارت گاز قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۷۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد

به گزارش جام جم آنلاین تهران،احمد وحیدی وزیر کشوربا بیان اینکه تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد خاطرنشان کرد:

الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است. 
وی تاکید کرد:این امر صحت ندارد که بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد وبر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه نیزاز استان تهران جدا نخواهند شد. 
وزیر کشوریادآور شد:موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قرارگاه توسعه صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • لزوم حفظ حریم مادی‌ها و انهار در ناژوان
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • تشکیل حیرت‌انگیز یک دریاچه در کویر اصفهان + فیلم