Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@03:13:16 GMT

انتقاد مرغداران از نرخ مصوب مرغ

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۷۳۸۸

صراط:

برومند چهار آیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از نرخ مصوب ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی فروش هر کیلو مرغ گرم در بازار اظهار کرد: با وجود آنکه کارگروه تنظیم بازار بدون حضور نمایندگان واقعی مرغداران گوشتی، قیمت مصوب مرغ را اعلام کرد، بنابراین از منظر قانونی، نرخ مصوب زیر سوال است؟

وی افزود: براساس نرخ مصوب ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی برای فروش هر کیلو مرغ گرم، تمامی نهاده‌ها اعم از ذرت، کنجاله سویا، جوجه یکروزه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. باید با نرخ مصوب دولتی در اختیار مرغداران قرار گیرد.

چهارآیین با اشاره به اینکه اتخاذ تصمیمات دولت در افت و خیز تولید مرغ تاثیر گذار است، بیان کرد: این درحالی است که اگر قیمت گذاری به مکانیزم عرضه و تقاضا واگذار شود و دولت دخالتی در قیمت گذاری نکند، بدون تردید شرایط بازار بهتر خواهد شد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ادامه داد: در مواقعی که انحصار در تولید وجود دارد، منطق اقتصادی حکم می‌کند که دولت در قیمت گذاری دخالت کند و در بازار رقابتی، دخالت دولت منجر به کاهش عرضه و خروج تولیدکنندگان از گردونه تولید می‌شود.

وی افزایش گرما، ازدیاد تلفات، کاهش کیفیت نهاده‌های دامی و کشش بازار را از جمله علل گرانی قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به هزینه‌های کنونی تولید، نرخ منطقی هر کیلو مرغ زنده ۹ هزار و ۷۰۰ تا ۱۰ هزار و مرغ گرم ۱۴ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است و فروش مرغ زنده با نرخ مصوب ۸ هزار و ۸۰۰ و مرغ گرم ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان بیانگر زیان حداقل یک هزار و ۲۰۰ تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ است.

وی قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: از ۱۵ شهریور با خنک شدن هوا و افزایش وزن گیری لاشه پیش بینی می‌شود که قیمت از حالت نامتعارف خارج شود، البته این امر مشروط به دخالت نکردن دولت در امر جوجه ریزی است.

چهارآیین در پایان از کاهش ۲۰ درصدی جوجه ریزی خبر داد و افزود: بنابر آمار در اردیبهشت ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که زیان یک هزار میلیارد تومانی مرغداران در سه ماهه نخست سال موجب شد تا میزان جوجه ریزی کاهش یابد و در مقابل ازدیاد تقاضا ناشی از نوسان سایر اقلام پروتئینی و افزایش تلفات در فصل گرما موجب شد تا قیمت مرغ با نوساناتی در بازار روبرو شود.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۷۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: خبرگزاری رسمی دولت ⁩، به طور بسیار مبتدی، مدعی شد که تحلیل اینجانب در مورد نرخ تورم ⁩ اشتباه است! 

‏این خبرگزاری متوجه این موضوع هست که من نیز به مانند رئیس جمهور دولت سیزدهم که در مقام مقایسه عملکرد، به امار تورم بانک مرکزی در شهریور ۱۴۰۰ استناد می‌کردند، به آمار بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم سال ۱۴۰۲ استناد نموده ام، نه به نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط مرکز آمار!

‏یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند، ولی شما یا نمی‌دانید یا میخواهید که ندانید. 

‏هر توجیهی که بیان کنید، دولت بایستی پاسخگوی کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش ریال باشد. 

‏این دو مورد را چگونه توجیه می‌کنید؟!

دیگر خبرها

  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • شرایط فروش قسطی جک J۴ و کی ام سی T۸ اعلام شد
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • چرا داستان «جمشید بسم‌الله» دهه‌هاست تکرار می‌شود؟
  • چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین اجرایی نشد؟ | مابه‌التفاوت واریز خواهد شد
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران