Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@01:04:59 GMT

شایسته‌ترین گروه برای تحقق «گام دوم» جامعه قرآنی است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۹۲۰۶

شایسته‌ترین گروه برای تحقق «گام دوم» جامعه قرآنی است

احمد ابوالقاسمی، مشاور قرآنی معاون صدای سازمان صدا و سیما و قاری بین‌المللی کشورمان در حاشیه برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، سطح برگزاری مسابقات قرآن اوقاف برای استان مرکزی را بهتر از وضعیت موجود توصیف کرد و گفت: به دلیل کمی بُعد مسافت استان به پایتخت و دسترس بودن اساتید بنام در مرکز کشور وضعیت چهره‌های قرآنی استان مرکزی می‌توانست بهتر از این باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه عدم استفاده از اساتید مرکز کشور به استعدادهای شهر باز نمی‌گردد، تصریح کرد: استعدادهای  شهر بسیار خوب است اما کمرنگ بودن بروز توانایی به عدم استفاده مفید و شایسته از نیروهای قرآنی حاضر در اراک برمی‌گردد، شاید این امر انگیزه برای تلاش بیشتر را گرفته و اجازه نمی‌دهد تا استعدادها خود را عرضه کنند.

مشاور قرآنی معاون صدای سازمان صدا و سیما در خصوص برگزاری مسابقات قرآن استان مرکزی هم گفت: مسابقات از نظر مکان، صوت و دکور خوب است، در برخی از استان‌ها که حاضر می‌شویم از نظر دکور خوب نیست، نظم برگزاری هم خوب بود، اما مسابقات از نظر سطح برگزاری متسابقان ضعیف‌تر بود.

وی به آمار بالای غائبان نیز اشاره کرد و افزود: علت غیبت متسابقان باید بررسی شود، باید دید چرا انگیزه حضور در مسابقات از بین رفته است، شاید یکی از دلایل این است که شرکت‌کنندگان انتهای مسابقات قرآن را شرکت در مرحله کشوری می‌دانند، لذا بهتر است برای افرادی که در مرحله استانی شرکت می‌کنند جوایزی برای تشویق در نظر گرفته شود.

قاری بین‌المللی قرآن کریم اضافه کرد: نفرات چهارم به بعد می‌دانند با وجود افرادی خاص در مسابقات توفیقی برای کسب رتبه‌های اول ندارند و به این نتیجه می‌رسند که در مسابقات شرکت نکنند، اگر به طور مثال برای نفرات چهارم تا ششم نیز جوایزی در نظر گرفته می‌شد متسابقان انگیزه بیشتری برای حضور داشتند یا اینکه برای متسابقان شهرستانی که به مرکز استان می‌آیند جوایزی ویژه در نظر گرفته شود.

ابوالقاسمی اظهار کرد: هر رشدی در جامعه متناسب با عرضه و تقاضا انجام می‌شود، اگر در جامعه‌ای عرضه‌ای مبنی بر تلاوت قرآن وجود داشته باشد اما تقاضایی نباشد قطعا انگیزه‌ها نیز از بین می‌رود.

وی اضافه کرد: بنده فکر می‌کنم مسئولان استان اگر قصد دارند در حوزه تلاوت کار کرده و نتیجه آن را در اشاعه فرهنگ قرآنی جامعه ببینند باید از قاریان در برنامه‌های مختلف استفاده کنند. اجرای تلاوت‌های قبل از اذان در مساجد و امامزادگان سطح شهرها یکی از بهترین ظرفیت‌هایی است که قاریان می‌توانند خود را عرضه کنند.

مشاور قرآنی معاون صدای سازمان صدا و سیما گفت: قاریان اگر بدانند در شهر و استان خود کارآمد هستند قطعا تمرین‌های خود را بیشتر و تخصصی‌تر دنبال کرده و از نظر اساتید بیشتری استفاده خواهند کرد.

ابوالقاسمی در خصوص تحقق گام دوم انقلاب و میزان تأثیرگذاری جامعه قرآنی هم اظهار کرد: تمام فرمایشات مقام معظم رهبری بر پایه مبانی قرآنی استوار است و برگرفته از آیات الهی و احادیث نبوی است؛ از این‌رو شایسته‌ترین گروه برای تحقق گام دوم انقلاب خود جامعه قرآنی هستند، علاوه براینکه فعالیت‌های قرآنی مانند قبل عمل می‌شود باید در هر جا و مکان دیگری همه فعالیت‌ها با دید قرآنی برنامه‌ریزی شود.

وی در خصوص تعریف نخبه قرآنی هم ابراز کرد: نخبه قرآنی به کسی گفته می‌شود که در چند محور فعال باشد، اولین گام برای نخبه قرآنی شدن تأثیرگذاری در جامعه اطرافش است، قاریِ صرف‌بودن حد و مرز دارد اما افرادی که در رشته‌های حفظ و قرائت فعالیت دارند و از همه این فعالیت‌ها گذشته فعالیت‌های اجتماعی خوبی هم دارند، در راستای فعالیت‌های قرآنی می‌توانند افراد بیشتری را جذب رفتار قرآنی کنند، لذا این فرد قاری از نظر قرائت و رفتار اجتماعی اسلامی می‌تواند جامعه و افراد را تحت تأثیر قرار دهد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی ایکنای مرکزی احمد ابوالقاسمی گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری مسابقات قرآن داور مسابقات استان مرکزی جامعه قرآنی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۹۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم‌های خوزستان در فوتبال دسته دوم کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، درهفته بیست وپنجم مسابقات فوتبال دسته دوم باشگاه‌های کشور، تیم شهرداری ماهشهر عصرامروز در ورزشگاه شباهنگ شهریار به مصاف میزبان خود تیم تهران یا سا رفت که درپایان با یک گل پیروز ار میدان خارج شد.

شاگردان فرشاد پیوس با کسب این پیروزی با ۴۶ امتیاز پس از تیم نیروی زمینی تهران درمکان دوم جدول رده بندی گروه نخست رقابت‌ها باقی ماند.

سعید فولادی گل بازی را به ثمر رساند. 

تیم‌های فولادنوین خوزستان و شهدای رزکان البرز عصرامروز در ورزشگاه صنایع فولاد اهواز مقابل یکدیگر صف آرایی کردند که این بازی با برتری ۲ بریک میزبان به پایان رسید.

سرخ پوشان با کسب این پیروزی با ۲۹ امتیاز درمکان دهم جدول رده بندی همین گروه قرار گرفت.

امیرحسین لازری و امیر معاوی برای فولاد نوین خوزستان گلزنی کردند.

بیست وچهارم اردیبهشت ماه تیم‌های شهرداری ماهشهر و فولادنوین خوزستان در هفته بیست وششم مسابقات فوتبال دسته دوم باشگاه‌های کشور، به ترتیب به مصاف تبم‌های چوکای تالش و سپیدرود رشت می‌روند.

۲۸ تیم در ۲ گروه برگزار کننده مسابقات فوتبال دسته دوم باشگاه‌های کشور هستند.

دیگر خبرها

  • کاشان میزبان مسابقات بسکتبال کشوری شد
  • تنظیم بازار در تحقق ابر پروژه مردمی دولت سیزدهم تاثیر گذار است
  • پیروزی تیم‌های خوزستان در فوتبال دسته دوم کشور
  • استادان و معلمان باید برای تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است