Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم فوتبال ذوب آهن ایران در چارچوب دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ باید به مصاف الاتحاد عربستان برود.

به گزارش شریان نیوز، تیم فوتبال ذوب آهن ایران باید در چارچوب دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ به مصاف الاتحاد عربستان برود و درصدد کسب پیروزی است تا بتواند به جمع ۸ تیم برتر آسیا راه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوبی‌ها که خود را آماده حضور در لیگ برتر ایران می‌کنند، باید به مصاف الاتحاد بروند که تیم قدرتمندی محسوب می‌شود. سبزپوشان اصفهانی در لیگ هفدهم به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر رسیدند و به دلیل قهرمانی پرسپولیس و استقلال در جام حذفی، به مرحله پلی‌آف رفتند و با شکست یک بر صفر الکویت کویت و برد ۳ -۲ الغرافه قطر به مرحله گروهی رسیدند و با تیم‌های الزورا عراق، النصر عربستان و الوصل امارات همگروه شدند.

این تیم در گروه نخست عملکرد فوق العاده‌ای داشت و با کسب ۱۲ امتیاز از ۶ بازی در رده نخست قرار گرفت و به مرحله بعد صعود کرد. شاگردان منصوریان در گروه A متحمل هیچ باختی نشدند و با ۳ پیروزی و ۳ تساوی به جمع ۱۶ تیم برتر مسابقات راه یافتند. سبزپوشان در مرحله گروهی ۱۰ گل زدند و ۵ گل نیز دریافت کردند.

محمد رشید مظاهری، کریستین اوساگونا و محمدرضا حسینی از بازیکنان تاثیرگذار ذوب در مرحله گروهی بودند که به تیم‌های تراکتورسازی و سپاهان اصفهان پیوستند و در این تیم حضور ندارند. البته درحال حاضر اوساگونا بدون تیم است و پس از اینکه با مسئولان ذوب به توافق مالی نرسید از این تیم جدا و سبزپوشان ماکالی کریسانتوس را جای او جذب کردند.

ذوب آهن تاکنون ۷ بار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بوده که عملکرد آن‌ها در ۶ دوره به شرح زیر است:

۲۹ پیروزی، ۱۴ شکست، ۱۴ تساوی، ۷۶ گل زده، ۵۵ گل خورده، حضور در فینال و کسب مقام نایب قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۰

ذوبی‌ها امیدوار هستند با هدایت علیرضا منصوریان به روز‌های خوب خود بازگردند و نه تنها در رقابت‌های داخلی موفق شوند، بلکه در لیگ قهرمانان آسیا نیز به موفقیت برسند. از ستاره‌های ذوب آهن می‌توان به میلاد فخرالدینی، قاسم حدادی فرد، دانیال اسماعیلی فر، مهدی مهدی پور و ... اشاره کرد.

علیرضا منصوریان برای این دیدار محمدرضا خلعتبری و نیما طاهری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و همچنین میلاد فخرالدینی به دلیل محرومیت به این مسابقه نمی‌رسد.

از سویی دیگر درباره الاتحاد عربستان باید بدانید که سرمربی این تیم خوزه لوئیس سیرا شیلیایی است که سابقه مربیگری در تیم‌های الشباب عربستان، کولو کولو شیلی و ... دارد. این تیم که در گذشته افتخارات زیادی را کسب کرده، اما در سال‌های گذشته دچار افت شده و در فصل گذشته لیگ عربستان هم در رده دهم قرار گرفت.

این تیم در گروه B لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های الریان قطر، الوحده امارات و لوکوموتیو تاشکند ازبکستان همگروه بود و با کسب ۱۱ امتیاز و پایین‌تر از الوحده به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد و حریف ذوب آهن شد.

الاتحاد ستاره‌های زیادی دارد، اما سرمربی ۵۰ ساله شیلیایی از میان ۷ بازیکن خارجی این تیم نام ۴ نفر را در لیست نهایی برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قرار داد.

رومارینیو مهاجم برزیلی، لوئیز آنتونیو خیمنز هافبک شیلیایی، مانوئل دو کاستا مدافع مراکشی و الکساندر پریجوویچ مهاجم صربستانی ۴ بازیکنی هستند که لوئیس سیرا برای لیگ قهرمانان در نظر گرفته است.

باشگاه الاتحاد برای خرید ۴ بازیکن خارجی فوق، حدود ۸.۵ میلیون یورو هزینه کرده که این رقم ۲۰۰ هزار یورو بالاتر از کل ارزش بازیکنان ذوب آهن است. ارزش کل تیم ذوب آهن در این فصل ۸.۳ میلیون یورو برآورد شده که ۲۰۰ هزار یورو ارزان‌تر از چهار بازیکن خارجی الاتحاد است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درباره این دیدار و همچنین علیرضا منصوریان نوشت: تنها مربی بومی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب علیرضا منصوریان است. او ذوب آهن را برای دومین سال پیاپی به مرحله حذفی رساند و نکته جالب آن است که او به همراه تیم ملی کشورش در جام جهانی ۱۹۹۸ حضور داشت.

این مربی ۴۷ ساله در سال ۲۰۰۹ سرمربی پاس همدان شد، سپس به تیم زیر ۲۳ ایران رفت و با نفت تهران اولین تجربه لیگ قهرمانان خود را سپری کرد و با این تیم تا یک چهارم نهایی نیز پیش رفت.

در پایان لازم به ذکر است، دیدار برگشت این مسابقه به میزبانی ذوب آهن، ۲۱ مرداد در قطر برگزار خواهد شد.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی

اسامی داوران بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور مشخص و اعلام شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ‌سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کمیته داوران اسامی تیم‌های داوری مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور را مشخص کرد که به شرح زیر است:

برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - سپاهان در مسجدسلیمان

 

پنجشنبه - 6 اردیبهشت 1403
مس رفسنجان - پیکان تهران
داور: مهدی اجاقی، کمک‌ها: حامد صفایی و مرتضی هوشیار، داور چهارم: علی سام
ناظر داوری: سعید علی‌نژادیان

جمعه - 7 اردیبهشت 1403
مس کرمان - چادرملو اردکان
داور: احمد محمدی، کمک‌ها: حمید نادری و سامان اقبال‌پور، داور چهارم: احمد مرشدی
ناظر داوری: حسین طالقانی

فجر سپاسی شیراز - گل‌گهر سیرجان
داور: حسین زمانی، کمک‌ها: مهدی شفیعی و سجاد ایرانپور، داور چهارم: مسعود حقیقی
ناظر داوری: اسماعیل آمری

هوادار تهران - مس سونگون
داور: شاهین یزدانی، کمک‌ها: علیرضا طاهرخانی و سجاد نجفی‌نژاد، داور چهارم: عبدالحسین باستان
ناظر داوری: محمدحسین اسدی

آلومینیوم اراک - پرسپولیس
داور: امیر عرب‌براقی، کمک‌ها: هادی طوسی و علی احمدی و داور چهارم: کیوان علی‌محمدی

تراکتور تبریز - ذوب‌آهن اصفهان
داور: امیرسامان سلطانی، کمک‌ها: امیرمحمد داودزاده و وحید سیفی، داور چهارم: حامد سیری
ناظر داوری: اکبر بخشی‌زاده

ملوان بندر انزلی - سایپا تهران
داور: مهرداد خسروی، کمک‌ها: هیوا بهمنی و هیمن نوربخش، داور چهارم: شهاب محمدی
ناظر داوری: شاهین حاج‌بابایی

آبی‌پوشان ملاثانی - سپاهان
داور: هادی علی‌نیافر، کمک‌ها: امید افخمی و کورش صامی‌فر، داور چهارم: میثم عباسی
ناظر داوری: مختار مهدوی.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک‌هشتم نهایی جام حذفی/ اعلام ترکیب پرسپولیس و آلومینیوم
  • آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی
  • مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال (عکس)
  • مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی|کابوس حذف پرسپولیس مقابل گربه سیاه
  • آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان
  • ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • لیگ قهرمانان آسیا| صعود العین امارات به فینال با حذف الهلال
  • شوک بزرگ؛ تیم اماراتی الهلال را از آسیا حذف کرد
  • مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود