Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@21:04:34 GMT

رشد اقتصادی ترکیه منفی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۰۶۲۴

رشد اقتصادی ترکیه منفی می‌شود

موسسه رتبه‌بندی "اس اند پی" پیش‌بینی کرد اقتصاد ترکیه رشد منفی را تجربه کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، موسسه رتبه‌بندی "اس اند پی" در گزارش جدید خود از اقتصاد ترکیه اعلام کرد که رتبه ارزی بلندمدت این کشور را بدون تغییر نسبت به گذشته در سطح "B+ " حفظ کرده است اما رتبه اعتباری کوتاه مدت و کوتاه مدت ارزی این کشور به "B" تقلیل پیدا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موسسه در بیانیه خود آورده است که با وجود نبود یک رویکرد فعال، اقتصاد ترکیه و سیستم بانکی این کشور امسال و سال‌آینده با چالش‌های منفی زیادی مواجه خواهد شد و کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا به تشدید این مشکلات دامن خواهد زد.

این موسسه هم‌چنین اعلام کرد در صورتی که دولت ترکیه شفافیت و اعتبار اقتصادی این کشور را افزایش دهد، رتبه اعتباری ترکیه بهبود خواهد یافت. این موسسه آمریکایی پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی ترکیه در سال ۲۰۱۹ به منفی ۰.۵ درصد برسد اما سال آینده اقتصاد ترکیه از رکود خارج شده و رشد ۳.۵ درصدی را تجربه کند. روند رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد یافت و رشد ۵ درصدی برای این کشور در آن سال پیش‌بینی شده است.

انتظار می رود نرخ بیکاری ترکیه در سال ۲۰۱۹ به ۱۲.۹ درصد و در سال ۲۰۲۰ به ۱۱.۸ درصد برسد. این نرخ برای سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰.۸ درصد پیش‌بینی شده است.

پیش تر، دیگر موسسه رتبه بندی مشهور آمریکایی یعنی فیچ" که یکی از سه مؤسسه رتبه بندی برتر جهان محسوب می‌شود، در گزارش خود از اقتصاد ترکیه، رتبه اعتباری این کشور را به “BB” منفی و چشم‌انداز اقتصادی این کشور را نیز به منفی تغییر داد.

مؤسسه رتبه‌بندی آمریکایی "مودی" نیز در آخرین گزارش خود از ترکیه اعلام کرده بود چشم‌انداز اقتصادی این کشور هم‌چنان منفی است و رتبه اعتباری این کشور را از “Ba۳” به ”B۱” کاهش داد. این مؤسسه در گزارش خود مهم‌ترین ریسک موجود بر سر رتبه اعتباری ترکیه را مساله بحران تراز پرداختی این کشور عنوان کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند طی یک ماه گذشته بیش از یک هزار پناهجو که اغلب آنها افغان و پاکستانی بودند در شمال غرب این کشور بازداشت شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک هزار و 96 پناهجوی که شمار زیادی از آنان شهروندان افغانستان و پاکستان هستند، طی یک ماه از استان «ادیرنه» در شمال‌غرب ترکیه بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد پناهجویان توسط نیروهای ژاندارمری ترکیه بازداشت شده‌اند.

بر اساس این گزارش، شمار زیادی از این افراد تبعه افغانستان و پاکستان هستند و پس از طی مراحل قانونی به اداره مهاجرت ادیرنه منتقل شده‌اند.

ترکیه اخیراً برای تسریع روند شناسایی و بازداشت پناهجویان که مقامات آن را «غیرقانونی» می‌خوانند ایستگاه‌های بازرسی و گشت‌های سیار را افزایش داده است.

پیش‌تر وزیر کشور دولت آنکارا گفته بود که شمار ایست‌های بازرسی و گشت‌های سیار در 30 شهر ترکیه برای شناسایی پناهجویان افزایش یافته است.

ادامه روند بازداشت پناهجویان افغان در ترکیه

این کشور به عنوان حلقه وصل آسیا به اروپا، مقصد موقت بسیاری از پناهجویانی است که برای ورود به اروپا از راه‌های قانونی و غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند.

ترکیه در ماه‌های اخیر روند شناسایی، بازداشت و اخراج پناهجویان را تسریع کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران