Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که گفت‌وگوها برای یافتن راهی برای پایان به خونریزی‌ها در افغانستان ناکام بوده است، دفتر نمایندگی سازمان ملل در اففغانستان اعلام کرد که شمار تلفات غیرنظامیان افغان در ماه گذشته میلادی به بالاترین سطح از یک ماه از سال ۲۰۱۷ رسیده است. ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به «یوناما» اعلام کرد که در ماه گذشته میلادی بیش از 1500 غیرنظامی به دلیل جنگ و درگیری‌ها در افغانستان کشته و زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوناما با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: این بالاترین شمار تلفات غیرنظامیان افغان در طی یک ماه از ماه می سال 2017 میلادی تاکنون است.

«تادامیچی یاماماتو» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان در بیانیه‌ای گفت: از تمام طرف‌ها می‌خواهم با هدف تقویت موضع خود در گفت‌وگوها عملیات نظامی را تشدید نکنند.

یوناما اخیراً نیز در تازه‌ترین گزارشش درباره شمار تلفات غیرنظامیان افغان در شش ماهه نخست سال جاری میلادی اعلام کرد که نیروهای موافق دولت بیش از نیروهای مسلح مخالف دولت مسئول کشتار غیرنظامیان افغان بودند.

در ادامه این گزارش نیز آمده که شمار غیرنظامیان کشته و یا زخمی شده افغان بر اثر حملات هوایی آمریکا درزمان یاد شده در مقایسه با زمان مشابه در سال 2018 افزایش تقریباً سه برابری داشته است.

مانور انتخاباتی ترامپ؛ «ان.بی.سی» از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تا 2020 خبر دادافزایش 3 برابری تلفات غیرنظامیان افغانستان در حملات هوایی آمریکانیروهای خارجی و افغان عامل بیشترین کشتار غیرنظامیان در افغانستان

یوناما افزود که شمار تلفات غیرنظامیان افغان از 158 نفر در نیمه نخست سال 2018 به 430 نفر در سال جاری میلادی افزایش داشته و همچنین نیروی هوایی آمریکا را مسئول 83 درصد از تلفات غیرنظامیان افغان اعلام کرد.

تلفات غیرنظامیان افغان در حالی افزایش یافته که روز گذشته دور هشتم گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان در دوحه آغاز شد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۰۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتار و جنایت دیگر را در حق غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه تاکید کرد که در این حملات ۷۹ فلسطینی دیگر به شهادت رسیده و ۸۶ نفر هم زخمی شدند.

بدین ترتیب، شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون، به ۳۴۲۶۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷۲۲۹ نفر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، هنوز بیش از ۷۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند. بیش از ۷۲ درصد قربانیان این جنگ زنان و کودکان هستند.

دیگر خبرها

  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران