Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- حادثه تیراندازی شنبه شب در یکی از مراکز خرید ایالت تگزاس امریکا به کشته شدن 20 نفر و زخمی شدن 24 نفر دیگر منجر شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، شامگاه شنبه فردی مجهز به سلاح گرم اتوماتیک به سمت مردم حاضر در یکی از شعبه‌های فروشگاه زنجیره‌ای والمارت در شهر ال‌پاسو واقع در ایالت تگزاس تیراندازی کرد که بر اثر آن 20 نفر کشته و 24 تن زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس پلیس ال‌پاسو خبر داد که در پی تیراندازی شنبه در یک مرکز خرید این شهر که تاکنون دستکم 20 کشته و 24 مجروح برجا گذاشته‌است، یک مرد 21 ساله سفیدپوست را که اهل شهر آلن در ایالت تگزاس است به عنوان عامل این تیراندازی بازداشت کرده‌است.
متهم بازداشت شده در این تیراندازی پاتریک كروزیوس 21 ساله اهل شهر آلن در نزدیکی دالاس مرکز ایالت تگزاس است. هویت فرد بازداشت شده از سوی منابع فدرال و ایالتی تایید شده است.
شبکه خبری سی ان ان نیز گزارش داد که در جریان این تیراندازی دستکم 24 تن زخمی شده‌اند.
بر اساس این گزارش پلیس ناحیه ال پاسو تگزاس اعلام کرد که به دنبال تیراندازی در منطقه هاوکینز در یکی از مراکز خرید این شهر نیروهای پلیس به حال آماده باش درآمده و خود را به محل حادثه رسانده اند.
شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی اعلام کرد, پلیس تگزاس یک جوان 21 ساله سفید پوست را به ظن دست داشتن در حادثه تیراندازی در شهر ال پاسو که به کشته شدن 20 نفر منجر شد, بازداشت کرد.
خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از شبکه سی ان ان اعلام کرد در تیراندازی تگزاس چندین نفر کشته شده اند.
شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی تصاویری از تیراندازی در مقابل یکی از شعبه های فروشگاه بین المللی " والمارت" در شهر "ال پاسو" در ایالت تگزاس آمریکا پخش کرد.
شهردار این شهر اعلام کرد سه مظنون تیراندازی در تگزاس بازداشت شده اند.
پلیس ال‌پاسو این حادثه را اقدام تروریستی راست‌گرایانه اعلام کرد.

ترامپ تیراندازی در تگزاس را "وحشتناک" توصیف کرد
رئیس جمهور آمریکا که یکی از حامیان اصلی کارخانجات اسلحه سازی و مخالف ممنوعیت آزادی حمل سلاح است، روز شنبه در صفحه کاربریش حادثه تیراندازی ال پاسو تگزاس را "وحشتناک" توصیف کرد.
دونالد ترامپ بامداد یکشنبه بدنبال تیراندازی مرگبار تگزاس آن را وحشیانه و خبر بد توصیف و اضافه کرد با پلیس محلی برای بررسی اوضاع در تماس است.

دموکرات‌ها خواستار اصلاح قانون حمل سلاح شدند
دموکرات‌های کنگره آمریکا بار دیگر بعد از تیراندازی مرگبار در ایالت تگزاس، بحث محدود کردن قانون حمل سلاح گرم را مطرح کردند.
بعد از وقوع تیراندازی در شهر ال‌پاسو که منجر به کشته یا زخمی شدن حدود 60 نفر شد، سران دموکرات کنگره آمریکا مجددا خواستار بازنگری در قانون حمل سلاح گرم شدند.
«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با صدور بیانیه‌ای گفت: «خانواده‌های بسیاری در جوامع مختلف [آمریکا] مجبور هستند این وحشت روزانه از خشونت با سلاح گرم را تحمل کنند. سنای جمهوری‌خواهان با تداوم انفعال، به وظیفه خطیر ما در محافظت از مردان، زنان و کودکان بی‌احترامی کردند».
به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، «چاک شومر» رهبر دموکرات‌های سنا نیز در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «وضعیت در ال‌پاسو غم‌انگیز است... ما باید برای پایان دادن به خشونت با سلاح گرم در آمریکا اقدام کنیم».

آمریکا با آنکه حدود 5 درصد از جمعیت دنیا را در خود جای داده صحنه وقوع نزدیک به 31 درصد از کل حوادث مربوط به کشتارهای کور در سراسر دنیا است. کارشناسان، آزادی حمل سلاح توسط شهروندان را اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این پدیده می‌دانند.
نتایج پژوهش‌های یک گروه تحقیقاتی نشان می‌دهد تا اول ماه می (یعنی با گذشت حدود 120 روز از سال جاری میلادی) در آمریکا 105 تیراندازی کور (تیراندازی به سمت گروهی از قربانیان) انجام شده که در آنها بالغ بر 4500 نفر کشته شده‌ و بیش از 8400 نفر زخمی شده‌اند.
قانون حمل آزاد اسلحه در آمریکا و حمایت نیرومند تولید کنندگان سلاح در این کشور به دلیل سود های سرشار ناشی از تولید و فروش ان با گذشت 8 دهه مبارزه مستمر مخالفان و موافقان این قانون در دستگاه های قانونگذاری این کشور، به دور و تسلسل بی سرانجام تبدیل شده است.
گزارش مرکز آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا حاکیست که از ابتدای سال 2019 میلادی تاکنون ، 31 هزار و 619 مورد تیراندازی در این کشور به ثبت رسیده است که در نتیجه این تیراندازی ها هشت هزار و 332 نفر کشته و 16 هزار و 431 نفر زخمی شده اند.
368 نفر از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر 11 سال هستند و یک هزار و 703 نفر نوجوانان کمتر از 17 سال سن دارند.
در این مدت 238 مورد تیراندازی به جمع ، 993 مورد حمله به منازل و 844 مورد تیراندازی به منظور دفاع از خود و 885 مورد تیراندازی غیرعمدی ثبت شده است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا تیراندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۰۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در عروسی پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ علی حسنوند، ظهر امروز، با اشاره به تیراندازی در تالار افلاک اظهار داشت: تیراندازی‌ در عروسی‌های‌ این تالار باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای فرودگاه خرم‌آباد شد و تعدادی از پروازهای این فرودگاه را لغو کرد.

بیشتر بخوانید؛ ۲۲ نفر از عاملان یک درگیری و تیراندازی در هویزه دستگیر شدند

او اضافه کرد: مدیر تالار افلاک خرم‌آباد به تذکرات داده‌ شده برای ممنوعیت تیراندازی توجهی نکرد و این تالار به‌دستور دادستان پلمب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان عنوان کرد: عده‌ای در سطح خرم‌آباد در مراسم‌های شادی و عروسی اقدام به تیراندازی هوایی می‌کنند که این امر موجب نارضایتی و اعتراض اهالی و شهروندان شده است.

حسنوند تأکید کرد: تیراندازی‌ها هرچند هوایی و با سلاح مجاز مخل امنیت و نظم عمومی است، ایجاد رعب و وحشت می‌کند و با خاطیان برخورد قاطع می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب لرستان اعلام کرد: فرهنگ و رسم تیراندازی در مراسم‌های شادی صرف‌نظر از مخاطرات احتمالی ناشی از عدم مهارت و خطر در تیراندازی ممکن است صدمات غیرقابل جبران به‌دنبال داشته باشد.

او به استفاده‌کنندگان از سلاح در مراسم‌های عروسی هشدار داد و گفت: خاطیان در این زمینه به اشد مجازات قانونی محکوم خواهند شد و اقدامات قانونی برای ابطال مجوز سلاح انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

فاطمه نورنژاد کد خبر: 1229414 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • فیلم/ ۳ کشته و ۱۰ زخمی در غافل‌گیریِ نظامیان صهیونیست
  • تیراندازی در نیویورک؛ ۱ نفر کشته و ۳ نفر زخمی شدند
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند
  • درگیری مسلحانه در زاهدان / ۴ کشته و زخمی
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های این شهر را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی، پرواز‌های فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • ۴ کشته و زخمی طی تیراندازی در شمال شرق پاریس