Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امید حاجتی شامگاه روز شنبه در کارگروه آموزش، پژوهش ، فناوری و نوآوری خوزستان بیان کرد: پژوهش هایی که از منابع استانی استفاده می کنند باید با خروجی مناسب همراه باشند تا از این طریق بخشی از مشکلات استان رفع شود.

وی ادامه داد: خوزستان این آمادگی را دارد تا بخش قابل توجهی از منابع خود را به این سمت هدایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تکلیف قانونی اختصاص یک درصد از اعتبارات هزینه ای دستگاه ها به امر پژوهش، بیان کرد: در سال ۱۳۹۷ حدود ۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات ادارات دولتی به این موضوع اختصاص یافت.

حاجتی در خصوص برنامه ریزی های خوزستان در زمینه اعتبارات پژوهشی که قانون برای دستگاه ها تکلیف ایجاد کرده ، گفت: امسال هزینه این منابع با تفاوت هایی همراه است که از جمله آن ایجاد اولویت بندی پروژه های پژوهشی و فناوری است.

وی ادامه داد: همچنین این منابع در سطح استان به صورت گلوبال خواهد بود و هر دستگاه اجرایی که نتواند این بخش از اعتبارات را جذب کند، منابع آن به دیگر دستگاه های اجرایی اختصاص می یابد.

وی گفت: بر این اساس این احتمال وجود دارد که برخی از دستگاه های اجرایی نتوانند منابع خود را در این زمینه جذب کنند بنابر این اعتبارات پژوهشی امسال به اداره ای اختصاص پیدا می کند که از نیاز بیشتری برخوردار باشد.

اصلاح نحوه کشت گل نرگس

دبیر کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری خوزستان همچنین به یکی از پروژه های پژوهشی و فناوری استان که هزینه آن از خارج از اعتبارات تکلیف شده دستگاه های اجرایی تامین شده، اشاره کرد و افزود:با همکاری جهاد دانشگاهی خوزستان در حال اصلاح بذر گل نرگس هستیم تا کشت و برداشت این گیاه با اهداف اقتصادی با دوره محدودیت کمتری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: این گل در یک دوره زمانی کوتاه به بازار می آید در صورتی که با اصلاحاتی که صورت می گیرد می توان به گونه ای از این گیاه دست پیدا کرد که دوره عمر آن بیشتر شود.

حاجتی با بیان اینکه دوره گل دهی این گیاه هم اکنون با تحقیقاتی که صورت گرفته بیشتر شده ، افزود: این پروژه تحقیقاتی برای کشاورزان و سرمایه گذاران جذابیت زیادی دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان یادآور شد: یکی دیگر از جنبه های قابل توجه در این پژوهش، استفاده از بذر در دوره کشت به جای پیاز گل نرگس است.

وی با بیان اینکه در صورت موفقیت آمیز بودن این پروژه تحقیقاتی و پژوهشی شاهد یک تحول در توسعه این گل خواهیم بود، گفت: اقدام دیگری که در حال انجام است بیشتر شدن میزان اسانس و عطر گل نرگس است که می تواند در ایجاد صنعت عطر و ادکلن در خوزستان بسیار موثر باشد.

نرگس زارهای بهبهان از قدمتی طولانی در این شهرستان برخوردارند. حدود ۲۵۰ هکتار نرگس زار در شهرستان بهبهان وجود دارد که سالیانه حدود ۵۰ میلیون شاخه گل نرگس از آنها برداشت می شود.

۹۹۳۱  / ۶۰۳۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهاد دانشگاهی ایرنا خوزستان اعتبارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۱۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت:: این مسابقات در گرامیداشت هفته مقام معلم به صورت کشوری صبح جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۸ تا ۱۶ باحضور دانش آموزان پژوهشگر در رشته‌های کمیکار، رباتیک و گلایدر همراه با ارائه مقالات علمی با موضوعات فیزیک، شیمی، زیست معماری، نانو وبرق و الکترونیک در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهدشد.

مهدی فرهادیان افزود: باشگاه پژوهشی مفتاح، مرکزی تخصصی برای ارائه خدمات پژوهشی به دانش‌آموزان پیشگام شهر مشهد و اطراف می‌باشد که با محوریت پژوهش هدفمند، تلاش نموده تا امکانات لازم برای پروژه‌های دانش اموزی را فراهم کند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت: این مرکز از سه بخش آزمایشگاهی، کارگاهی و فناوری تشکیل گردیده است؛ که در بخش ازمایشگاهی، بستری برای انجام پروژه‌های شیمی و زیست، فراهم گردیده است و بروزترین امکانات ازمایشگاهی در کنار مواد شیمیایی و زیستی با کیفیت، مهم‌ترین وجه تمایز این مرکز است.

 

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت