Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری مهر، رضا حسنی خو افزود : در حوزه حوادث غیر مترقبه موضوع پیشگیری برای ما حائز اهمیت است در این راستا تشکیل دبیرخانه دائمی در سازمان حج و زیارت محور عمل ماست تا از این طریق و با برنامه ریزی منسجم و کارآمد؛ موضوع پیشگیری و اقدامات پیشگیرانه و در صورت بروز این حوادث در حج، برنامه ریزی، مدیریت مناسب آنها عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد : بدین منظوردر گام نخست اقدامات خوبی در حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی با همکاری هیات پزشکی حج و زیارت برای آگاهی بخشی و توجیه زائران و کارگزاران، عوامل کاروان‌ها و مدیران مجموعه ها در حج جاری آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد.

حسنی خو گفت، پیگیری و برنامه ریزی حوادث غیرمترقبه در حج امری ضروری و بسیار مهم است که باید با جدیت به آن پرداخته شود، بدین منظور با توجه به محدودیت زمانی حضور در عربستان از ظرفیت و توان هیات پزشکی حج انجام که در این رابطه فعالیت دارند کمک گرفته و واحد آموزش حوادث غیر مترقبه به دکتر نصیری رئیس هیات پزشکی محول و مقرر شد در حوزه کاروان‌ها تعدادی از زائرین و عوامل کاروان‌ آموزشهای لازم را دریافت کنند.

وی گفت : در واقع با این شیوه این زائران توانمند شده و می توانند آموزش های مربوطه را به سایر زائران کاروان منتقل نمایند.

این مسئول تصریح کرد : این توانمندسازی درحوزه‌های مختلف از جمله چگونگی برخورد با ازدحام جمعیت، گرما زدگی (به عنوان یکی از مسائل مهم، حساس و حیاتی ما در حج سالجاری)، شیوع بیماری‌های واگیر، مقابله با سیل، آلودگی آب، آتش سوزی، طوفان و سایر موارد مشابه که آگاهی زائر از انها برای مقابله و پیشگیری ضرورت دارد انجام می شود.

وی اظهار کرد : هر چند این آموزش ها کافی نیست اما آگاهی از آنها برای ارائه کمک های اولیه در صحنه وقوع و فوری با انجام کمکهای اولیه می تواند در کنترل و مهار آسیب ها و کاهش مخاطرات بسیار موثر افتد.

حسنی خو گفت : در اندک زمان باقیمانده امید است بتوانیم با آموزش های لازم شاهد کاهش و به حداقل رساندن آسیب ها در صورت وقوع باشیم.

وی افزود : در هر کاروان حداقل پنج زائر زن و مرد، با توجه به توانمندی و علاقه فردی و یک نفر از عوامل کاروان برای آموزش انتخاب شده که ترجیحا از نیروهای توانمند مثل پزشکان، پرستاران، آتش‌نشانان و کسانی که توانایی جسمی لازم را دارند می باشند.

به گفته وی، این آموزش ها امسال در کشور میزبان و از منطقه ۳ شهر مکه مکرمه از روز پنج شنبه ۱۰ مرداد مصادف با ۲۹ ذی القعده در قالب ۷۵ گروه ۵ نفره شروع شده که امیدواریم بتوانیم کار را به سرعت به سایر مناطق و کاروانها توسعه دهیم و آگاهی و اطلاع رسانی مناسبی به زائران انجام شود تا کل کارونهای مناطق ۵ گانه مکه مکرمه تحت پوشش آموزش های لازم قرار گیرند.

کد خبر 4684092 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت حج تمتع 98 اعزام زائران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند