Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@22:38:25 GMT

رکورد مسافرتی مهاجم کره‌ای تاتنهام

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۲۰۵۰

رکورد مسافرتی مهاجم کره‌ای تاتنهام

سون هیونگ مین در فصل گذشته 110 هزار کیلومتر سفر کرده تا در بازی‌های مختلف به زمین برود. مانه 100 هزار و آلیسون هم 80 هزار کیلومتر سفر کرده‌اند

به گزارش مشرق، سلامت فوتبالیست‌های طراز اول در معرض خطر است و اتحادیه جهانی بازیکنان با اعلام این مطلب خواستار چهار هفته تعطیلی الزامی در تابستان شده است.

اتحادیه جهانی بازیکنان فوتبال(Fifpro) اطلاعاتی را در مورد 16 بازیکن برگزیده جمع‌آوری کرده و به این نتیجه رسیده که برخی از آنها در طول فصل حدود 80 مسابقه برگزار کرده و بیش از 110 هزار کیلومتر سفر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سون هئونگ مین، بازیکن اهل کره جنوبی تاتنهام و دو بازیکن لیورپول، آلیسون بکر و سادیو مانه از جمله این بازیکنان بودند که اطلاعاتشان مورد تحلیل قرار گرفت. اتحادیه جهانی بازیکنان می‌گوید برخی از بازیکنان دچار فرسایش ذهنی و فیزیکی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

مهاجم کره‌ای تاریخ‌ساز می‌شود؟

گزارش Fifpro چه می‌گوید؟

اتحادیه جهانی بازیکنان فوتبال نماینده 65 هزار فوتبالیست از 63 کشور جهان است. در گزارشی با عنوان «روی خط مرز» کارکرد 16 بازیکن در 12 ماه گذشته مورد بررسی قرار گرفته و شرایط پزشکی و ظرفیت بازی آنها ارزیابی شده است. براساس این گزارش بازیکنان نخبه‌ای که غیراروپایی هستند، مثل مانه، آلیسون و سون برای همراهی با تیم‌های ملی کشورشان بیشتر از بقیه سفر می‌کنند بدون اینکه استراحت کافی داشته باشند. این بازیکنان «بازی زده» می‌شوند و مجبور شده‌اند هر بازی را به فاصله کمتر از پنج روز انجام دهند. سون، مهاجم تاتنهام 78 بازی انجام داده و بیش از 110 هزار کیلومتر سفر کرده تا در بازی‌های ملی و باشگاهی تیم‌هایش را همراهی کند. او در 72 درصد بازی‌هایش با کمتر از پنج روز استراحت بازی کرده.

آلیسون دروازه‌بان تیم ملی برزیل و لیورپول 72 مسابقه انجام داده و 80 هزار کیلومتر سفر کرده تا برای این دو تیم بازی کند.

ایوان راکیتیچ هافبک بارسلونا و تیم ملی کرواسی هم سه چهارم بازی‌هایش را با کمتر از پنج روز استراحت بینشان انجام داده.

مانه هم 70 بازی انجام داده و بیش از 100 هزار کیلومتر سفر کرده تا برای سنگال و تیم باشگاهی‌اش به میدان برود.

دبیر کل اتحادیه جهانی بازیکنان، تئو فان سگلن می‌گوید: «برای پاسخ دادن به نیازهای تیم باشگاهی و ملی و رعایت تقویم مسابقات از بازیکنان خواسته می‌شود با نهایت توان خود بازی کنند بدون اینکه استراحت کافی داشته باشند و بتوانند ریکاوری کنند. این به معنای آن است که آنها نمی‌توانند بهترین بازی‌های خود را انجام دهند و بدتر اینکه در مقاطعی از فصل فوتبال دچار فرسایش ذهنی و جسمی می‌شوند. تحقیقات علمی نشان می‌دهد سلامت بازیکنان طراز اول فوتبال به شدت در خطر افتاده به دلیل آنکه می‌خواهند با این برنامه فشرده بازی خود را منطبق کنند.»

Fifpro چه می‌خواهد؟

اتحادیه جهانی فوتبالیست‌ها همچنین به نتایج نظرسنجی سال 2018 از 543  بازیکن فوتبال اشاره کرده و مدعی شده 85 درصد آنها خواستار تعطیلات نیم‌فصل هستند که حداقل 14 روز طول بکشد. این درخواست بخشی از توصیه‌های هفت ماده‌ای است که براساس گزارش «روی خط مرز» خواستار آنها شده‌اند. این هفت توصیه عبارتند از:

1- فصل باید در دو مقطع تعطیل شود، چهار هفته در تابستان و دو هفته در زمستان.
 2- تعداد بازی‌های پشت سر هم کم شود یعنی بازی‌هایی که با کمتر از پنج روز اختلاف بینشان برگزار می‌شود.
 3- برای تعداد بازی‌های یک بازیکن سقف تعیین شود یعنی هر بازیکن تعداد محدودی بازی انجام دهد.
4- تعداد بازیکنان تیم‌ها بیشتر شود تا با این حجم زیاد از بازی‌ها همخوانی داشته باشد.
5- تعطیلات بیشتری برای سفرهای دور در نظر گرفته شود، سفرهای طولانی روی عملکرد 63 درصد بازیکنان تأثیر می‌گذارد.
6- سیستم هشدار اولیه مورد استفاده قرار گیرد تا بازیکنان و باشگاه‌ها برنامه استراحتشان را با آن تنظیم کنند.
7- تعداد بازی‌ها اضافه نشود تا زمانی که تدابیر لازم اندیشیده شود.

فراخوان برای استراحت بیشتر

یورگن کلوپ مربی لیورپول در اواخر فصل قبل که فینال لیگ قهرمانان پنج روز قبل از بازی‌های ملی برنامه‌ریزی شده بود، از مقامات خواست راهکاری برای کاهش کارکرد بازیکنان پیدا کنند.  مانه، محمد صلاح، روبرتو فیرمینو و نبی کیتا از جمله کسانی بودند که در فصل سخت لیورپول این تیم را همراهی کردند و تابستان به تیم‌های ملی‌شان رفتند. پپ گواردیولا هم گفت برنامه فشرده بازی‌ها دارد بازیکنانش را می‌کشد. جورجو کیلینی مدافع یوونتوس می‌گوید بازیکنان فوتبال باید مورد حمایت قرار گیرند و ونسان کمپانی مربی- بازیکن اندرلخت خواستار تعطیلات اجباری برای بازیکنان شده است.

منبع: ورزش سه

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی سون هیونگ مین فوتبال رکورد کره جنوبی تاتنهام لیگ جزیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تست فنی ۲۵ بازیکن مطرح برای بازی در لیگ کره جنوبی

۲۵ بازیکن والیبال ایران برای دادن تست فنی جهت بازی در لیگ درجه چندم کره جنوبی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، از المپیک توکیو به این سو ژاپنی‌ها خودشان را به عنوان قدرت اول والیبال آسیا معرفی کردند اما والیبال ایران همچنان جایگاه ویژه‌ای در قاره کهن و حتی دنیا دارد و با وجود اینکه دوران افول خود را طی می‌کند با این حال بسیاری از والیبالیست‌های کشورمان در لیگ‌های خارجی توپ می‌زنند.

حضور آنها در لیگ‌های خارجی و به خصوص لیگ‌های معتبر اروپایی می‌تواند آورده‌های زیادی برای والیبال ایران به همراه داشته باشد، اما نباید بازیکن به هر شکل ممکن به دنبال لژیونر شدن باشد.

طبق آخرین خبرهای دریافتی ۲۵ بازیکن والیبال ایران که در بین آنها بازیکنان اسم و رسم‌داری هم حضور دارند جهت دادن تست فنی و بازی در لیگ کره جنوبی ثبت‌نام کردند. این اتفاق تلخ در شرایطی رخ داده که لیگ کره‌جنوبی به لحاظ فنی حتی در آسیا هم جایگاه قابل توجهی ندارد. بدتر اینکه تیم‌های کره‌ای تنها می‌توانند در مجموع هفت بازیکن آسیایی جذب کنند. یعنی اینکه حتی اگر همه آن هفت سهمیه آسیایی را بازیکنان ایرانی تشکیل دهند باز هم ۱۸ بازیکن کشورمان در تست فنی لیگ کره مردود خواهند شد.

شاید اگر از سال‌های گذشته لیگ برتر والیبال ایران به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌رفت نه تنها بازیکنی به دنبال بازی در لیگ‌های درجه چندم آسیایی نبود شاهد حضور بازیکنان نامی والیبال دنیا در لیگ ایران هم بودیم. لیگی که به لحاظ ساختاری و برنامه‌ریزی در حد محلات است و هر سال بر معضلات و مشکلات آن افزوده می‌شود.

میلاد تقوی در این رابطه اظهار کرد: در حال بررسی شرایط ایجاد ساختار جداگانه سازمان لیگ است، اینکه چنین برنامه‌ای تا چه حد عملیاتی شود مشخص نیست، اما می‌توان امیدوار بود نگاهی جدی به لیگ برتر شود تا برخی اتفاقات ناخوشایند همچون تست دادن بازیکنان نامی والیبال ایران برای بازی در لیگ‌های خارجی نباشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 749702

دیگر خبرها

  • مهاجم پرسپولیس مثل دیوار است و توپ به او می‌خورد و برمی‌گردد! | آقای مدافع ملی‌پوش ۴ تا پاس سالم نمی‌تواند بدهد
  • لیونل مسی بازیکن ماه MLS شد
  • مهاجم اسبق پرسپولیس برای بازی با قرمز‌ها برمی‌گردد
  • مهاجم اسبق پرسپولیس آماده بازی با قرمزها
  • مهاجم اسبق پرسپولیس برای بازی با قرمزها برمی‌گردد
  • فصل برای تیمو ورنر تمام شد
  • آنژ پوستکوعلو: فصل بعد به سوئد می روم
  • تست فنی ۲۵ بازیکن مطرح برای بازی در لیگ کره جنوبی
  • اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
  • رکوردشکنی جذاب ستاره رئال: بالاتر از پوشکاش!