Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:50:47 GMT

واشنگتن، پکن را به رفتارهای بی ثبات کننده متهم کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۲۱۵۵

واشنگتن، پکن را به رفتارهای بی ثبات کننده متهم کرد

اسپرو روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در سیدنی با بیان اینکه پکن و واشنگتن در بحبوبه یک جنگ تجاری فزاینده قرار دارند، افزود: ما به طور کامل معتقدیم که هیچ کشوری نمی تواند و نباید بر منطقه آسیا- پاسفیک تسلط داشته باشد و ما  با سایر متحدان و شرکای خود در تلاش و همکاری هستیم تا نیازهای امنیتی منطقه را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پنتاگون مدعی شد؛ اقدامات و رفتارهای بی محابای پکن به ویژه در دریای غنی از انرژی جنوبی چین ، نگرانی هایی را در این منطقه ایجاد کرده است و ایالات متحده هژمونی دریایی چین را به چالش می کشد و به دنبال پیوندهای محکم تر با کشورهای دیگر علیه پکن است.

اسپرو در  سخنانی تنش زا افزود: ما همچنین کاملاً در برابر الگوی مزاحم رفتار پرخاشگرایانه و رفتارهای بی ثبات کننده چین ایستادگی می کنیم.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در راس هیاتی از جمله  وزیردفاع این کشور از روز گذشته درسیدنی استرالیا حضور دارند . گفت وگو با اسکات موریسون نخست وزیر، ماریس پین وزیر امورخارجه و رینولدز وزیر دفاع این کشور ازجمله برنامه های پمپئو دراین دیدار اعلام شده است.

وزیران امورخارجه و دفاع آمریکا در سفری 11 روزه به کشور های منطقه آسیا- پاسفیک از جمله تایلند، استرالیا ، نیوزیلند ، کشور میکرونزی درصدد هستند تا برنامه های  خود را  با جذب حمایت های کشورهای مختلف علیه چین در این منطقه پیش برند.

آمریکا در یک سال گذشته بر روی ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین تعرفه ای به میزان ۲۵ درصد اعمال کرد که این اقدام جنگ تجاری تمام عیاری را میان این دو قدرت اقتصادی در جهان شعله ور سازد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا  در روزهای اخیر نیز ، وعده داد؛ تعرفه ۱۰ درصدی بر ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی را از ماه آتی میلادی اعمال می‌کند؛ اقدامی که می‌تواند جنگ تجاری بین دو کشور را بیش از گذشته شدت بخشد.

چین نیز در مقابله با اقدامات ترامپ، چندین گام تلافی جویانه علیه اقتصاد آمریکا برداشته است اما د ر مجموع مناقشه تجاری این دو  کشور، سبب شده اقتصاد جهانی نیز از این روند تاثیرات منفی داشته باشد.

آمریکا همچنین با رویکردی مداخله جویانه در منطقه آسیا- پاسفیک سعی دارد تا با نفوذ سیاسی و اقتصادی پکن در این منطقه مقابله کند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

وزیر انرژی اوکراین مدعی شد روسیه امروز شنبه به تاسیسات انرژی این کشور در سه منطقه حمله کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشت: جرمن گالوشچنکو (German Galushchenko) وزیر انرژی اوکراین در پیام رسان تلگرام نوشت: در حمله روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین در این سه منطقه، خساراتی به تجهیزات وارد و دستکم یکی از کارگران انرژی زخمی شده است.

گالوشچنکو در این پیام افزود: حملات روسیه منطقه دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) در مرکز اوکراین و مناطق لویو(Lviv) و ایوانوفرانکیفسک (Ivano-Frankivsk) در غرب این کشور را هدف قرار داده است.

آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور یک بسته کمک جدید به ارزش ۶ میلیارد دلار را به اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این بزرگترین بسته کمک امنیتی آمریکا تاکنون است که صرف خرید سامانه های تسلیحاتی جدید برای اوکراین خواهد شد و شامل خرید موشک های پاتریوت بیشتری خواهد بود که کی یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به شهرهای این کشور به آن نیاز دارد.

آستین گفت: این بسته شامل سامانه های مهم رهگیری برای سامانه های دفاع هوایی NASAMS و پاتریوت اوکراین، سامانه های ضد پهپادی بیشتر و تجهیزات پشتیبانی، مقادیر هنگفتی مهمات توپخانه، مهمات تسلیحات هوا به زمین و تجهیزات پشتیبانی و نگهداری خواهد بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن