Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین با اعلام اینکه استان قزوین جایگاه سوم کشور را در پرداخت تسهیلات به خود اختصاص داده است، گفت: قزوین یک استان صنعتی است به همین منظور روند پرداخت تسهیلات به‌صورت هفتگی رصد می‌شود؛ توقع داریم سیستم بانکی امورات مربوط به واحدهای تولیدی را روان‌تر دنبال کند.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید ظهر امروز در سالن جلسات استاندار قزوین، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این کارگروه موانع موجود بر سر راه سه شرکت موردبررسی قرار گرفت. در ابتدا موانع موجود بر سر راه شرکت سی تاب موردبررسی قرار گرفت؛ این شرکت در حال غیرفعال قرار دارد و در صورت راه‌اندازی مجدد برای 25 نفر اشتغال‌زایی به همراه خواهد داشت. صباغیان مدیر این واحد تولیدی غیرفعال درخواست بخشودگی جرائم بانکی را داشت.

حبیبی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین در خصوص این شرکت گفت: پرونده طی 10 روز آینده برای رفع اختلاف حساب بین بانک و مدیر واحد تولیدی به مشاور بانکی ارجاع شود؛ مدیر واحد تولیدی نیز در باید متعهد شود که طی شش ماه آینده واحد را به مرحله تولید برساند.

مردم از کیفیت نان در استان گله‌مندند

وی در خصوص نان با اشاره به اینکه مردم از کیفیت نان در استان گله‌مند هستند، گفت: در این خصوص مشکل جدی داریم که باید در تولید نان‌های حجیم وارد شویم و این صنعت را راه‌اندازی کنیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین با تأکید بر اینکه نان قوت غالب مردم است، افزود: بر اساس نظر پزشکان بسیاری از مشکلات گوارشی ناشی از نان‌های بی‌کیفیت است، به همین دلیل باید در تولید نان صنعتی گام برداریم.

شرکت مرغ استقلال، دومین شرکتی بود که موردبررسی قرار گرفت؛ این شرکت با ظرفیت اشتغال‌زایی برای شش نفر در حال فعالیت است.

خیرالله علم بیگی مدیر این شرکت درخواست توقف اجرائیه و بخشش دیرکرد تسهیلات خود را داشت و در هشتم خردادماه سال جاری نیز در کارگروه فرعی مقررشده بود با توجه به پیگیری‌های به‌عمل‌آمده مکاتبات بانک با تهران جهت رفع مشکل و عدم حصول نتیجه لازم و موردنظر متقاضی، مشکل مربوطه جهت حل به کارگروه اصلی ارجاع شده بود.

این تولیدکننده گفت: هفته گذشته از 42 هزار قطعه جوجه ریزی صورت گرفت 31 هزار قطعه جوجه تلف شدند که حدود 500 میلیون تومان متضرر شدم.

حبیبی در خصوص این شرکت گفت: نشست سه نفره برای رفع مشکل بانکی این تولیدکننده تشکیل شود.

شرکت دامداری عباس دوستی دیگر تولیدکننده‌ای بود که درخواست اعمال ماده 23 قانون رفع موانع تولید را  داشت که حبیبی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین از غیرممکن بودن این درخواست خبر داد.

روند پرداخت تسهیلات به‌صورت هفتگی رصد می‌شود
منوچهر حبیبی در پایان این نشست به خبرنگاران گفت: این کارگروه به‌صورت مستمر هر هفته تشکیل می‌شود و شامل دو بخش «کارگروه تسهیل» و «رفع موانع تولید» است ؛ بیشتر موارد موردبررسی مربوط به پرداخت تسهیلاتی است که به واحدهای تولیدی اعطا می‌شود که برای این واحدها از محل «طرح رونق تولید» و « تبصره 18 قانون بودجه» تسهیلات خوبی در نظر گرفته‌شده است.

وی با اعلام اینکه استان قزوین جایگاه سوم کشور را در پرداخت تسهیلات به خود اختصاص داده است، افزود: قزوین استان صنعتی است به همین منظور روند پرداخت تسهیلات به‌صورت هفتگی رصد می‌شود؛ توقع داریم سیستم بانکی امورات مربوط به واحدهای تولیدی را روان‌تر دنبال کند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: رفع موانع تولید واحدهایی که با دستگاه‌های خدمت‌رسان مشکل دارند در دستور کار قرار دارد و با حضور مدیر بانک و متقاضی مسائل بررسی و تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: قطعاً این کارگروه مؤثر بوده و توانسته بخش اعظم مشکلات واحدهای تولیدی را حل کند؛ درمجموع آنچه که به‌عنوان مشکلات واحدهای تولیدی وجود دارد تسهیلات است که همواره نرخ بالای تسهیلات و چگونگی پرداخت مورد اعتراض واحدهای تولیدی بوده است.

حبیبی بیان کرد: با توجه به تحریم‌ها برخی از واحدهای تولیدی در تأمین مواد اولیه با مشکل مواجه شده‌اند؛ بخشی از واحدهای تولیدی نیز مشکل مدیریتی دارند؛ مدیریت یک اصل مهم در واحدهای تولیدی به شمار می‌رود و یک سرمایه‌گذار نمی‌تواند مدیر حقوقی، مدیر تولید و مدیر مالی باشد چراکه مدیریت یک بحث بسیار مهم در روند تولید است و سرمایه‌گذاران و مدیران واحدهای تولیدی باید بدان توجه کنند.

این مسئول در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه روند این مجموعه به نحوی است که همه کسانی که و واحدهای که مشکل دارند می‌توانند مشکلات خود را از طریق کارگروه پیگیری و حل‌وفصل کنند.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استان قزوین استقلال سرمایه سرمایه گذاران صنعت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران و معاونین سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی تهران و سازمان غذا و دارو با حضور در شرکت‌های داروسازی «توفیق دارو» و «خوارزمی» از خطوط تولید و آزمایشگاه‌های مختلف این دو مجموعه بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک و تهنیت روز کارگر و معلم اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال جاری را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند همچنین حسب دستور رئیس قوه قضائیه به منظور حمایت از تولید، امروز از دو شرکت داروسازی توفیق دارو و خوارزمی که از جهات مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند هستند بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: در قوه قضائیه دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در دادگستری‌های تمام استان‌های کشور فعال است تا از واحدهای تولیدی و صنعت گران حمایت شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با مسئولان و مدیران این شرکت‌های دارویی اعلام کردیم که مطالبات، مسائل و مشکلات موجود را به صورت مکتوب به دبیرخانه واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران ارائه دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در جهت پیگیری و رفع آن‌ها اقدام کنیم.

دادستان تهران درباره مشکل اعلامی طولانی شدن ترخیص مواد اولیه گفت: فرایند اداری ترخیص مواد اولیه را با قید فوریت بررسی و مرتفع می‌کنیم همچنین در جهت حل مشکل فرسودگی ماشین آلات شرکت‌ها از طریق برگزاری جلسه با بانک‌های عامل موضوع اعطای تسهیلات مصوب را پیگیری خواهیم کرد.

صالحی بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که دو شرکت داروسازی بیان کردند مربوط به عدم تأمین نقدینگی، پرداخت نشدن مطالبات، فرسوده شدن ماشین آلات، کیفیت قیمت گذاری در صنعت دارو، عدم تخصیص به موقع ارز و مشکلات تأمین مواد اولیه بود که مقرر شد شرکت‌های داروسازی مسائل مربوط به هر دستگاه را به صورت مجزا اعلام کنند تا پیگیری و جلسات لازم از طریق واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران صورت پذیرد.

وی ادامه داد: مصوبات حمایتی که در جلسه امروز تصویب شد قطعاً در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران پیگیری خواهد شد همچنین متعاقباً جلساتی به منظور پیگیری اجرای مصوبات با مسئولین امر که می‌توانند مشکلات این واحدهای تولیدی را رفع کنند در دادسرای تهران برگزار خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، موانع پیش روی این واحدهای تولیدی را در خصوص چالش‌هایی که مطرح کردند؛ به حداقل می‌رسانیم.

کد خبر 6094880

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • سیستم بانکی و ارز کشور باید در خدمت تولید باشد
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود